Followers

L!VE TV WARTA RAKYAT

PESAN RASULLULLAH S.A.W

PESAN RASULLULLAH S.A.W

Jumlah Pengunjung

Thursday, 3 January 2013

GAMBAR2 LUCAH PANAS ARTIS MALAYSIA ?


4845899012 3a774cfc3b Gambar Gambar Lucah Panas Artis Malaysia?
Jabatan Agama Islam mesti mengambil tindakan ke atas artis-artis Malaysia yang berpenampilan lucah atau dalam kata bahasa lainnya separuh bogel, seksi dan tidak senonoh. Bukannya nak menyokong sesetengah artis Malaysia yang dilihat pada pandangan masyarakat hari ini agak melampau tetapi kadang-kadang terasa pelik juga undang-undang yang ada sekarang boleh dikatakan agak flip-flop  :
Faizal Tahir tayang badan semasa melakukan persembahan sebelum ini pernah dikenakan hukuman diban selama 3 bulan. Tetapi, yang terang-terang mengaku berbogel dan juga sesetengah artis wanita Malaysia yang berpenampilan separuh bogel tidak kira dalam majlis mahupun keluar di kaca televisyen tidak pula dikatakan apa-apa tindakan. Kebal betul?
Ini yang buat saya berfikir dua, tiga kali.
Garis panduan undang-undang yang bagaimana kita gunakan sekarang? Kadang-kadang tak payah tunggu artis Malaysia keluar di media elektronik, majalah-majalah “lucah” kerap kali sekarang memberikan kemudahan kepada pembaca yang sering dahagakan penampilan separuh bogel dan lucah artis Malaysia. Sesetengah laman blog hiburan pun sekarang, banyak menjamukan gambar-gambar lucah artis Malaysia. Nak cari tak susah sekarang, dunia tanpa sempadan katakan. Google sahaja nama-nama artis Malaysia yang “panas” anda akan jumpa lambakan gambar artis-artis Malaysia yang dedah atas ada, dedah bawah ada, yang seksi, berkemban, bersosial di kelab malam, mabuk, minum ketika tengah syok berpesta.
Mana perginya pihak berkuasa yang bertanggungjawab? Kita hanya melakukan tindakan dan penguatkuasaan yang lebih ketat apabila masalah tersebut sudah sampai ke tahap zon “merah” (kronik). Jarang sekali menjalankan tindakan susulan terhadap usaha-usaha untuk mengawalnya. Dalam kad pengenalan, sah-sah kebanyakan artis Malaysia beragama Islam. Maksiat depan mata, tiada siapa nak menegur. Bukan apa, takut-takut nanti Malaysia jadi macam Indonesia. Bala yang datang bertimpa-timpa. Tuhan kalau nak turunkan azab, bukan yang buat sahaja terkena, tetapi 1Malaysia boleh terkena tempiasNya.
4845268363 54850256e9 Gambar Gambar Lucah Panas Artis Malaysia?
Cerita dalam TV/Wayang sekarang pun banyak sangat adegan-adegan lucah. Relak sahaja keluar. Tiada cut-cut pun. Berbeza di zaman menteri-menteri terdahulu termasuk Allahyarham Tan Sri Muhammad Rahmat. Sekarang nampak semakin longgar. Iklan sekarang pun semakin berani. Baru-baru ini dunia perfileman dikejutkan dengan kontroversi aktor Arja Lee berbogel  dalam filem … Dalam Botol dan kemudiannya giliran vokalis kumpulan Handy Black yang sebelum ini dikenali sebagai Zul Handy Black secara tiba-tiba “berjaya” meraih perhatian dengan beraninya berlakon tanpa seurat benang dalam satu adegan pemujaan. Terkejut ker? Ini satu petanda masalah yang lama tak selesai, malah bertambah kronik sekarang.
Saya memang berani. Berani kerana saya buat benda yang betul. Semasa bersetuju dengan pengarah untuk adegan bogel saya sudah sedia dengan segala tohmahan dan kritikan yang akan saya terima. Berbogel dalam Mantra kerana mengikut kehendak skrip, namun jika dikehendaki berbogel lagi dalam filem lain, dia tidak akan melakukannya seperti mana dalam Mantra. (Kata artis tersebut)
Kenapa garis panduan cara berpakaian artis terutama wanita ketika mereka muncul di kaca televisyen/wayang terlalu longgar? Apa yang dilihat sekarang ini terdapat beberapa sebab mengapa artis Malaysia sanggup berpenampilan di luar kawalan, antara sebabnya :
  1. Nak menjiwai watak kononnya
  2. Publisiti murahan, cepat nak naik dan glamour kalau berpakaian separuh bogel
  3. Tuntutan skrip dan bagi nampak real sesuatu cerita mahupun filem tersebut termasuk mahu berjaya menghayati watak. Mengikut kehendak pengarah.
  4. Berbangga dengan nikmat dan kurniaan Ilahi untuk dikongsi dan ditunjukkan bagi tontonan dan santapan umum yang melihatnya
  5. Artis Malaysia nak risau apa, kalau buat salah terus sahaja minta maaf. Undang-undang nampak longgar. Kemudian kisahnya akan lenyap dan ditelan dengan cerita-cerita panas selepas itu.
  6. Nak tunjukkan yang mereka ini serba boleh, profesional dan komited terhadap kerja. Itu yang ada sekarang artis lelaki sehingga sanggup berbogel. Siapa nak tengok tu?
  7. Adakah perubahan iklam dunia termasuk di Malaysia yang agak panas , menyebabkan artis Malaysia tak selesa memakai pakaian yang cukup kain
  8. Artis Malaysia kalau jawab masa ditemuduga, macam bertih jagung. Lancar. Bagus macam itu, tetapi sayangnya dalam susunan ayat-ayat mereka akan keluar ungkapan seperti ini, “Walaupun berpakaian seksi, mereka masih tahu batas-batas agama”.
  9. Ikut sahaja, separuh bogel pun tak kisah sebab pakaian penaja.
  10. Dipendekkan cerita kebanyakan artis Malaysia jenis tak kisah sebenarnya, “apa aku nak buat dan nak pakai, aku punya pasal”
4845887182 0c2ec7a19d Gambar Gambar Lucah Panas Artis Malaysia?
Nampak segalanya mudah bagi artis Malaysia, bukan? Saya tidak katakan semua, tetapi sebahagian besar begitu. Dan masalah melibatkan artis Malaysia sekarang ini, mereka ini menjadi tontonan dan ikutan remaja hari ini. Remaja hari ini kadang-kadang tak fikir baik buruk. Biasalah budak-budak lagi. Jadi mereka tiru bulat-bulat penampilan & perbuatan artis Malaysia kegemaran mereka. Ini masalahnya sekarang. Fanatik betul anak-anak muda sekarang. Artis Malaysia mengakui sendiri, seksi atau gaya yang mengikut aliran terkini adalah hak peribadi seseorang, itu kata mereka. Persoalannya sekarang mereka muncul di kaca televisyen, yang mana pengaruh dan budaya yang dibawa itu akan menjadi ikutan kepada generasi muda hari ini. Senario yang berlaku hari ini ada artis Malaysia yang dah “terbalik” dalam dunia seni, cepat-cepat nak minta maaf kepada umum….tahu pula takut. Tapi, takut pada siapa sebenarnya?
Saya rasa tak perlu saya sebutkan namanya? Tapi ramai dah tahu rasanya……
  • Ada artis Malaysia yang nyanyi pakai skirt, menari punya menari sehingga nampak seluar dalam. Kemudian orang mengadu terus minta maaf.
  • Ada artis Malaysia yang kena tangkap khalwat, selepas kena tangkap terus minta maaf
  • Ada artis Malaysia yang tersebar gambar beliau cium mulut dengan bukan muhrim
  • Dan ramai lagi……
Kenapa nak minta maaf? Eh, anda takut masyarakat atau Tuhan? Kalau masyarakat tak tahu masalah sesetengah artis Malaysia, adakah mereka ini akan tersedar? Adakah periuk nasi mereka lebih diutamakan daripada menjaga penampilan masing-masing. Stesen televisyen patut mengambil berat soal berpakaian kakitangan mereka, terutama wanita yang mengendalikan sesuatu program yang disiarkan stesen berkenaan.
Apa melihatkan penampilan artis Malaysia sekarang ini, membuatkan saya musykil, adakah kita sekarang berada di sekeliling bandar Las Vegas? Ibubapa, suami, anak-anak, adik beradik dan saudara-mara mereka tak terkesan dengan penampilan lucah sebahagian besar artis Malaysia hari ini?
Pengaruh yang positif yang ditunjukkan oleh sesetengah artis Malaysia tiada masalah kita sokong, masalahnya yang negetif  itu harus difikirkan dan DIAMBIL PERHATIAN!!.
Dan artis Malaysia pun tidak bertepuk sebelah tangan. Dengan undang-undang yang agak lemah, ditambah pula peranan media elektronik mahupun media cetak. Kadang-kadang ada segelintir media  yang mempersoalkan tentang penampilan artis yang agak keterlaluan tetapi dalam masa yang sama media tersebut menunjukkan gambar-gambar lucah tersebut kepada umum. Untuk apa tunjuk? Kononnya sebagai bukti. Negara kita memang ada undang-undang tetapi undang-undang yang ada kurang tegas dan jelas.
4845887228 1788c24538 Gambar Gambar Lucah Panas Artis Malaysia?
Pakaian menjolok mata sepatutnya tak perlu disiarkan dalam mana-mana media cetak mahupun media elektronik sehingga mengakibatkan masyarakat umum membacanya. Semua terletak di tangan media. Kalau artis  berkeras nak berbogel pun, media juga akhirnya yang buat keputusan. Nak diluluskan atau tidak. Sampai bila-bila pun situasi dan senario sebegini tidak akan berkesudahan. Media yang berkuasa menentukan segala. Artis memang ada pilihan, tetapi kerana memikirkan kehendak media, mereka juga akhirnya merelakan diri dalam paksa mengenakan pakaian menjolok mata dan seksi untuk menjaga hati semata-mata mahu menjaga hubungan sesama artis dan media dan mengenepikan juga tuntutan masyarakat dan agama.
Tugas media dan artis memang berat. Antara tuntutan kerja, tuntutan syarikat, tuntutan dunia hiburan dan juga tuntutan bangsa dan agama. Tetapi akhirnya jika kita fikirkan mana yang lebih penting, kita akan ikut tuntutan bangsa dan agama. Gambar artis Malaysia yang seksi janganlah disiarkan walaupun ada artis meraung dan melalak nak gambar lucah mereka dipaparkan.  Itu yang sepatutnya. Biarkan mereka dengan labu-labunya.
P/S : Yang pelik tapi benar, apabila artis luar mahu membuat konsert di Malaysia kita akan mengenakan pelbagai syarat yang ketat  bagi soal penampilan terutamanya bagi menjaga sensitiviti masyarakat, tetapi dalam pada masa yang sama, artis Malaysia yang pakai tak senonoh senang-senang masuk TV. Macam mana tu?


Untuk cerita yg lagi panas sampai korang boleh terkejut beruk korang Klik kt sini>>> GAMBAR PALING PANAS...


6 comments:

  1. Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


    Telefon pintar Sony Ericsson Xperia tawarkan kapasiti 50GB simpanan secara percuma. Pihak Sony Ericsson telah melancarkan promosi bagi pemilik Xperia yakni ruang simpanan berkapasiti sebanyak 50GB secara percuma berasaskan teknologi cloud storage. Baca selanjutnya...


    Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...


    Syarikat pengeluar BlackBerry, Research In Motion (RIM) mengalami masalah kegagalan servis yang serius dalam sejarah iaitu kegagalan titik tunggal atau istilah 'single point of failure' yang disebabkan oleh bencana alam di beberapa negara bebaru ini.Baca selanjutnya...


    SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.
    Baca selanjutnya...

    ReplyDelete
  2. Semoga mereka mendapat hidayah... ;)

    Tumpang lalu ye tuan tanah..
    Saya ada menjual set menyusu, bersalin & hamil :)
    http://thevitamomshop.blogspot.com
    http://facebook.com/vitamom

    ReplyDelete
  3. UBAHSUAI RUMAH area kajang, bangi, cheras, serdang, puchong, subang, shah alam, kepong, nilai, ampang, gombak (Selangor/KL) Sambung dapur, parking, ikat batu, pasang tile, mengecat, plaster, plaster siling, kayu, meja dapur/table top, paip DLL. Hubungi: 0182233854 khaidir click → FACEBOOK atau → BLOGGER

    ReplyDelete
  4. Buat yang punya rum saya mau berbagi cerita kepada tema2, nama saya yono tingGal dijakarta saya dulunya pengamen jalanan yang slalu bawa nasi uduk untuk mengGanyjal perut kami ber3, apa boleh buat sulitnya menycari pekerjaan terpaksa aku jadi pengamen untuk menghidupi anak dan istriku, pada suatu hari aku sudah mau pulang kerumah tapi hari itu aku hanya mendapatkan uang 3ribu rupih aku duduk sambil kupeluk Gitar ini sambil berpikir, gimana caranya beli nasi untuk anak dan istriku sedangkan mereka hanya makan 1x dalam sehari terkadang juGa kami harus puasa walaupun bukan bulan puasa, tiba2 datag seorang perempuan menghampiriku ternyata penyjual nasi tersebut dia berkata kenapa jam seGini belum pulang, lalujawab Gimana caranya pulang sedangkan nasi aja tidak cukup lalu perempuan tersebut langsung perGi ternyata dia pulang kembali dengan nasi sebungkus sambil dia mengatakan ni nasi untuk anak dan istrimu,sambil perempuan tersebut duduk disampingku dan memberitahukan sesuatu dia juGa bercerita tentang kehidupanya, dia mengeluarkan HP disaku celanaya dan menghubungi seseorang BERNAMA eyang PESSA perempuan didekatku mengatakan eyang tolong bantu laki2ini lalu aku berbicara dengen eyang PESSA dengan angka GOIB/JITU uang3ribu tersebut aku mulai sukses seperti sekarang, dari uang3ribu aku menang TOGEL200RIBU LALU KUPASANG LAGI 150000RIBU AKU MENANG LAGI DAN SETERUSNYA UDA7KALI AKU MENANG TOGEL DAN SAYA JUGA SUDAH PUNYA WARUNG MAKAN DAN PUNYA BISNIS KECIL2LAN BUAT EYANG PESSA SAYA UCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH, INI BUKAN REKAYASA TETAPI KENYATAAN SUDAH TERBUKTI KEPADA KAMI SEKELUARGA JIKA ANDA MAU SEPERTI SAYA BUKTIKAN SENDIRI DENGAN ANGKA GOIB/JITU EYANG PESSA SAYA SUKSES, BUAT TEMAN2 YANG MAU MEMBUKTIKAN SILAHKAN HUBNGI EYANG PESSA DI 082313367336.........TERIMA KASIH...........

    ReplyDelete

Lu orang minat cerita ni jugak tak ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...