Jumlah Pengunjung

Monday 30 April 2018

HAMZAH KASIM PILIHAN PENGUNDI SUNGAI RAPAT!!!


IPOH – Barisan Nasional (BN) mempunyai peluang cerah untuk merampas semula kerusi N44 Sungai Rapat setelah meletakkan Ketua UMNO Bahagian Gopeng, Datuk Hamzah Mohd Kasim yang disifatkan sebagai calon paling sesuai untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).
Hasil tinjauan mendapati, Hamzah merupakan calon terbaik untuk BN kerana merupakan anak tempatan, selain kerusi Dun itu merupakan kawasan tradisi parti UMNO yang mempunyai 48, 000 pengundi.
Menurutnya, selain itu, Hamzah juga merupakan Senator lebih mengetahui apa yang pengundi Sungai Rapat khususnya dan Parlimen Gopeng mahukan.
Kita perlu akui bahawa faktor calon akan menentukan kemenangan bagi sesebuah parti yang bertanding.
Pemilihan calon oleh pucuk pimpinan telah dilakukan dengan bijak, telus dan bertanggungjawab kerana calon yang dipilih kali ini benar-benar berkualiti dan diterima oleh rakyat.
Barisan Nasional telah meletakkan calon yang boleh menang (winnable candidate) untuk bertanding dan bukan calon yang pandai melobi atau calon yang melompat dari satu kawasan ke kawasan lain. Inilah langkah yang telah diambil perhatian oleh UMNO dan BN untuk terus kekal berkhidmat untuk rakyat.
Semua pihak mula menerima hakikat bahawa trend pengundi sekarang sudah jauh berubah dan kegagalan meletakkan calon yang betul akan menyebabkan parti tersebut tewas dengan pihak lawan meskipun di kawasan tradisi.
Kini Barisan Nasional telah meletakkan calon yang paling sesuai dan dilihat mampu memberikan saingan kepada pembangkang di Dun tersebut yang dilihat kehadapan daripada semua aspek.
Hamzah merupakan pilihan terbaik dan paling sesuai untuk BN merampas semula kerusi Sungai Rapat yang sebelum ini menjadi milik UMNO.
Walaupun sebelum ini beliau tidak dipilih dan memberi laluan kepada orang lain terlebih dahulu, beliau tidak melatah kerana sudah lama berkecimpung dalam dunia politik.
Ramai yang percaya dengan kerjasama dan sokongan padu daripada semua jentera pilihan raya, PRU14 kali ini Hamzah akan berjaya memenangi pilihanraya N.44 Sungai Rapat dengan majoriti yang lebih besar.

No comments:

Post a Comment

Member BSK