Pages

Friday 1 March 2013

Bendera BARISAN NASIONAL Jadi Mangsa Sewatu Banjir di Kg Sri Kinta !!!

Kejadian paling memilukan berlaku di depan bilik gerakan kg sri kinta. Sebanyak 16 bendera BARISAN NASIONAL telah di patahkan oleh pihak pembangkang. 

Sewaktu petugas2 gerakan BARISAN NASIONAL sedang sibuk memberi bantuan mangsa banjir di kampung sri kinta, pihak pembangkang pula sibuk mematahkan bendera BARISAN NASIONAL. Dimana adab dan sopan pihak pembangkang untuk memimpin sebuah negara jika beginilah sikap mereka, tidak terlintas langsung di fikiran mereka untuk membantu mangsa banjir di kampung sri kinta. 

Didalam pemerhatian aku sendiri memang aku langsung tak nampak pihak pembangkang datang melawat rumah mangsa banjir atau pon menghulur bantuan mereka. Aku puji dengan wakil dari MCA (BARISAN NASIONAL) iaitu Dato Thong Fah Chong yang datang bergegas pada malam kejadian. DiFahamkan sewaktu kejadian beliau sedang tidur di rumah kerana tidak sihat.


Mana perginya wakil rakyat dari DAP? Kg Sri Kinta adalah di bawah DUN Tebing Tinggi & di Parlimen Ipoh Timor. Semenjak DAP memenangi kerusi DUN Tebing Tinggi & Parlimen  Ipoh Timor pada tahun 2008, tidak pernah walau sekali pon aku lihat kedatangan wakil rakyat dari DAP untuk turun membantu penduduk kampung Sri Kinta. Malahan setiap masalah di Kg Sri Kinta telah di tanggung oleh UMNO Sri Kinta & MCA Tebing Tinggi sepenuhnya. Beginilah sikap DAP sebenarnya, tidakkah bangsa melayu mahu sedar lagi sekarang...





Semoga ALLAH akan membalas kebiadapan puak PEMBANGKANG pada PRU 13 nanti...
















No comments:

Post a Comment