Jumlah Pengunjung

Tuesday, 1 May 2018

AZIZ BARI FITNAH UMNO IPOH TIMOR DAN ZAMBRY!!!


Aziz Bari calon Tebing Tinggi DAP yang akan bertanding memakai logo PKR mula berkempen cara terdesak dengan menyerang Pemimpin UMNO Ipoh Timor serta Menteri Besar Perak Zambry Abdul Kadir kononnya pemimpin UMNO meminggirkan rakyat yang tinggal di bawah Parlimen Ipoh Timor. Mungkin tiada idea untuk mengulas dan menghangatkan diri sendiri di Dun Tebing Tinggi semperna PRU14 ini, Aziz Bari membuat komen terhadap pemimpin UMNO sebegitu.

Untuk pengetahuan Aziz Bari yang amat bangang, walaupun parlimen Ipoh Timor tidak dimenangi oleh pemimpin Barisan Nasional dari dahulu, pemimpin Barisan Nasional tetap tidak pernah meminggirkan rakyat dikawasan sana. Dun Tebing tinggi juga pernah dihadiri oleh Menteri Besar Perak dengan hanya menaiki basikal sebelum ini sambil meninjau masalah rakyat setempat dan memberikan bantuan serta baik pulih rumah yang telah usang.

Dato' Azian Haji Osman juga yang merupakan Ketua UMNO Bahagian Ipoh Timor, amat dikenali oleh penduduk Ipoh Timor kerana beliau amat kerap turun kawasan melihat masalah rakyat setempat berbanding pemimpin DAP Ipoh Timor yang langsung tak pernah nampak muka selepas pilihanraya. Berkata tentang pembangunan dalam kawasan Ipoh Timor, boleh dilihat sendiri kawasan-kawasan yang telah pemimpin Barisan Nasional bangunkan, antaranya Masjid-masjid baru telah dibina, masjid lama telah dinaik taraf, semua masjid telah dipasang penghawa dingin, dewan-dewan baru telah dibina, jalan raya, bantuan makanan berupa kotak bantuan dari YBU (Yayasan Bina Upaya) sentiasa diberikan kepada golongan sasar setiap bulan dan tak lupa juga bantuan perniagaan untuk yang berminat mahu menjalankan perniagaan kecil-kecilan.

Ok, kita berhenti seketika tentang sumbangan UMNO Ipoh Timor kepada rakyat setempat, sebab kalau nak bercerita tentang sumbangan Barisan Nasional Ipoh Timor disana sampai tahun depan pun aku tak habis menulis. Jom kita kenali siapa Aziz Bari mangkuk hayun ini yang tiba-tiba muncul mahu bertanding di Dun Tebing Tinggi dan sekarang seolahnya mahu menjadi Hero di Ipoh Timor (Phuiii...).

Aziz Bari sebelum ini pernah mengeluarkan kenyataan "Murtad tidak termasuk di dalam ruang lingkup Perkara 11 kerana murtad itu bukan sejenis agama, manakala orang ateis tidak mempunyai hak di bawah Perlembagaan Negara." fahamkah anda maksud Aziz Bari yang berkata tentang murtad ini..?

Wahai kawan-kawan ku dan saudara mara ku, jangan pandang ringan dengan perkara murtad, kerana murtad ini amatlah berat kesalahannya disisi agama islam. Beginikah contoh pemimpin yang anda mahu berikan kepercayaan? Korang mahu bala dari ALLAH turun ke kawasan anda..? Nauzubillah..

Tolonglah sebarkan perkara ini kepada keluarga kita yang mengundi di Dun Tebing Tinggi dan Parlimen Ipoh Timor. Bukan aku mahu mereka cerita atau membuat fitnah, korang boleh rujuk berita ini disini (KLIK SINI)


Aziz Bari juga sebelum ini pernah terlibat dalam kontroversi mengkritik institusi raja dalam negara, mungkin dia mahukan semua kuasa Sultan dan Agung di hapus sekali gus mahu melenyapkan kuasa Raja-Raja melayu di Malaysia dan sememangnya itu memang agenda DAP dari dahulu hingga kini. 

Aziz Bari juga sebelum ini pernah bertanding di Parlimen Sabak Bernam melalui parti PKR (yang ketika itu dia merupakan ahli PKR) dan kalah disana. Namun selepas itu dia keluar dari PKR kerana kecewa kalah dalam Pilihanraya dan kalah dalam pemilihan PKR. Namun selepas itu Aziz beralih kepada parti DAP kerana dia merasakan parti DAP lebih telus dari parti PKR dan kini Aziz terpaksa bertanding di Dun Tebing Tinggi dengan menggunakan logo PKR. Tidak malukah Aziz Bari ini..? (Tiada pendirian)

Aziz Bari memang tersangat asing di Dun Tebing Tinggi dan kerana itulah Aziz Bari cuba mewujudkan satu isu yang boleh membuatkan pengundi Dun Tebing Tinggi mengetahui tentang kehadirannya yang mahu bertanding disini. Jadi pendapat aku, tak perlulah kita mempopularkan diri dia di Dun Tebing Tinggi dan hanya cukuplah kita jauhi diri kita dari mendengar ceramahnya. Jauhi diri kita dari calon sebegini, kerana calon sebegini sekiranya menang dia akan bersikap serupa dengan calon DAP Dun Tebing Tinggi sebelum ini yang hanya munculkan diri setiap kali menjelang pilihanraya sahaja.

Satu lagi nasihat aku pada anak muda di Dun Tebing Tinggi, apa yang dia beri kalau korang nak ambil contohnya seperti upah pasang bendera terpulanglah pada korang untuk terima. Aku juga faham korang nak juga merasa dan mencari duit tambahan semperna pilihanraya kali ini, ye la nak pasang bendera Barisan Nasional korang tak kenal siapa yang uruskan kan..? Lepas ni kalau nak kenal tu korang kenal-kenalkan lah diri korang.. Jangan kerana upah yang sedikit korang sanggup jadi hamba Aziz Bari tu huru harakan tempat kita hingga Aziz Bari tu rasa besar kepala. Korang dapat berapa ringgit setiap kali pasang? Yang DEAL pasang bendera dengan DAP Tebing Tinggi tu korang tahu dapat ke dapat berapa..? hahaha..

Jangan malukan diri kita pada mata orang tua di tempat kita, malulah pada diri sendiri bila suatu hari nanti kita akan di ingat sebagai petualang bangsa melayu yang menyokong DAP ditempat sendiri.. Jika benarlah DAP itu mahu memperjuangkan nasib kamu, kamu mintalah sekarang peluang kerja pada mereka dengan gaji yang mahal seperti laungan mereka dalam setiap ceramah mereka yang kononnya mahu meningkatkan pendapatan isi rumah keluarga kita.

Semoga bersambung lagi cerita tentang Aziz Bari barua DAP ini..


No comments:

Post a comment

Member BSK