Jumlah Pengunjung

Wednesday 26 February 2014

SEKOLAH PONDOK ISLAM HARAMKAN MENGUNDI ANWAR !!!



KOTA BHARU 25 Feb. - Suara Ulama Pondok Kelantan (Suara Pondok) meminta pengundi Dewan Undangan Negeri Kajang memilih pemimpin atau wakil rakyat yang berdedikasi, mempunyai integriti, telus, adil serta amanah dalam menunaikan mandat rakyat berdasarkan syariat agama.

Ketua Penerangannya, Mohd. Syamsul Mohd. Yusoff (gambar) menegaskan, sehubungan itu pihaknya membuat ketetapan melarang pengundi DUN itu daripada mengundi Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kajang 23 Mac ini.

"Adakah Anwar menepati ciri-ciri itu? Sebagai orang Melayu beragama Islam, kita sepatutnya berasa bimbang jika sekiranya memilih orang yang tidak mempunyai ciri-ciri sedemikian menjadi pemimpin," katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

PRK DUN Kajang diadakan berikutan penyandang kerusi itu, Lee Chin Cheh daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) meletak jawatan bagi memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding.

Dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu, Chin Cheh mendapat 19,571 undi untuk menewaskan calon Barisan Nasional (BN), Lee Ban Seng yang menerima 12,747 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan pilihan raya kecil itu akan diadakan pada 23 Mac ini manakala penamaan calon pada 11 Mac.
Tambah Mohd. Syamsul, dalam konteks perjuangan politik, Anwar tidak pernah menyediakan kemudahan yang sepatutnya, sebaliknya hanya mengelirukan rakyat menerusi janji-janji tidak mampu ditunaikan.

"Malah, dalam perkara menyentuh sensitiviti agama terutama dalam isu kalimah Allah, beliau hanya mengambil sikap berdiam diri, tidak pernah menunjukkan ketegasannya bagi mempertahankan isu tersebut," katanya.





SUMBER


No comments:

Post a Comment

Member BSK