Jumlah Pengunjung

Monday 1 April 2013

PEMIMPIN POLITIK MANA YANG BERMIMPI JUMPA RASULLULLAH S.A.W !!!



Mimpi nabi saw memang jadi satu idaman setiap orang2 Islam..dikaborkan sesapa melihat nabi saw didalam mimpi adalah diumpamakan telah melihat nabi saw ketika hayatnya..

Tapi bukan sekadar mimpi nabi saw bermakna sipemimpi tersebut harus heboh2kan atau perlu diberi sokongan dan sanjungan.

Kita kena faham satu hal..mimpi nabi saw seumpama melihat nabi saw semasa hayatnya, dan iblis dan syaitan tidak mampu menyerupai baginda saw..oleh tu melihat nabi saw apa keadaannya ..tu adalah soalnya. Bukan sekadar mimpi..

Kerana melihat baginda saw semasa hayatnya spt siapa melihat baginda saw semasa hayatnya..spt melihatnya Abu Bakr ra atau spt melihatnya si Abu Jahal dan si Abu Lahab? Ni yg perlu dirisaukan..

Sesapa saja dari kalangan ummat ni leh mimpikan nabi saw..semada ahli maksiat, kapir, maupun seseorang yg beriman..tu hak baginda saw dan hak Allah swt utk mengurniakan.

Mimpi akan nabi saw juga selalu dijadikan ukuran tahap kerohanian seseorang..yakni beberapa kerap..dan apa keadaan mimpi tersebut. Jika mimpi sekali 10 atau 20 tahun lepas, mmmm...duduk diam2 dan istighfar je ler.

Mimpi ayah chik ...bukan suruh sanjung dan muliakan ayah chik. Ayah chik mimpi nabi saw membelakangkan dia..dan dia sendiri terendam dalam kolam lumpur.

Tafsirnya mudah je...PAS tu adalah lumpur dan ianya membelakangkan agama yg nabi saw bawa..Ayah Chik, Hj Hadi berada dalam PAS yakni berada dalam lumpur..mungkin kerana ada sesuatu kebaikan pada diri Ayah Chik, maka nabi saw beri peringatan padanya agar keluar dari lumpur tersebut..masa tu kita semua tak faham, tapi sekarang semakin jelas bahwa lumpur tersebut bukan sekadar lumpur malah telah dipenuhi ngan nanah dan najis..

Tapi sayang...Ayah Chik lebih rela berendam lumpur..dari menyahut seruan nabi saw yg mahu selamatkan dirinya ..padahal dlm mimpi tersebut, ayah chik sendiri yg melaung2 minta tolong..

Jika ayah chik atau ahli2 PAS masih tak dapat menerima iktibar ini..apa boleh dibuat.

Versi yg lain ..kabornya nabi saw yg berada dlm lumpur, ayah chik diluar..nabi saw minta diselamatkan..tafsirnya juga mudah..baginda saw umpamanya agama yg suci dan murni tapi telah direndam dalam lumpur yakni PAS..dan minta dikeluarkan dan disucikan.

Tapi..ayah chik nampaknya lebih redha utk terus rendamkan agama yg dibawa oleh baginda saw didalam lumpur dari menyelamatkannya dan menyucikannya..

Tu tafsir aku...setuju atau tidak..apa ada hal.

Cuma bila telah datang peringatan yg jelas, bermakna bala semakin hampir!! Jika peringatan diambil berat, maka terhindarlah bala tapi jika diabaikan...mmm

Semoga Allah swt ampunkan kita semua..

No comments:

Post a Comment

Member BSK