Jumlah Pengunjung

Friday, 24 January 2014

PEMIMPIN CINA PUKIMAK NI PANGGIL BANGSA MELAYU SAKAI ???




Salam pembaca semua, mulanya aku nak minta maaf sangat kerana rasa dah lama sangat aku tak menulis di blog aku ni. Mungkin kerana faktor kesibukan kerja, mungkin juga kerana faktor aku lebih memberi tumpuan pada facebook sekarang. 

Ok, berbalik pada cerita terkini dan yang pastinya akan menghangatkan suasana politik malaysia sekarang ini adalah tentang pergaduhan dua pemimpin dari parti pakatan. Kisah yang aku baca dari (KLIK SINI)
telah menyebabkan berkemungkinan ketegangan antara kaum melayu dan cina mungkin boleh berlaku selepas ini. Tidak cukup dengan bangsa melayu di tindas teruk oleh DAP Pulau Pinang kini telah makin merebak di negeri selangor.

Apa pandangan anda sebagai seorang yang berbangsa melayu apabila anda dipanggil sebagai MELAYU BODOH dan MELAYU SAKAI MASUK HUTAN oleh pemimpin cina Pakatan ?

Dibawah adalah antara sedikit cerita yang menyebabkan punca hampir terjadi pergaduhan di sebuah kedai makan, untuk membaca cerita penuh sila (KLIK SINI)..



Berbeza pula dengan rakan Lee Chean Chung - juga seorang Cina - apabila melihat Azan mulai kendur, telah mengangkat kerusi dan cuba menghentam kepala Azan. Mujurlah seorang pelanggan yang ada di situ, yang turut menyaksikan pergaduhan antara kedua-dua pemimpin PKR berlainan bangsa itu, berjaya menangkap kerusi berkenaan sebelum sempat menghentam kepala Azan Ismail.

Apabila menyedari pergaduhan mereka telah menarik perhatian para pelanggan dan orang ramai selain turut diminta oleh pemilik restoran agar menunjukkan sikap sebagai pemimpin, kedua-dua pemimpin PKR itu berlalu meninggalkan restoran.


MELAYU BODOH dan MELAYU SAKAI MASUK HUTAN merupakan punca pergaduhan tersebut. Tanggapan hodoh dan hina terhadap orang Melayu oleh Lee Chean Chung pula menjadi punca kemarahan dan reaksi spontan Azan Ismail yang mahu menampar mulutnya. Manakala sikap tidak boleh menerima teguran daripada seorang Melayu walaupun menganggotai parti yang sama, menjadi punca Lee Chean Chung hilang hormat kepada ahli MPP PKR yang pernah menjadi  Ahli Parlimen Indera Mahkota.



No comments:

Post a comment

Member BSK