Jumlah Pengunjung

Monday 27 April 2015

DEMI ISLAM PAS BANGSATKAN WAN AZIZAH DI PRK PERMATANG PAUH !!!



Ramai telah mengetahui, kempen pilihanraya kecil di permatang pauh kali ini PKR tidak akan mendapat bantuan dari PAS untuk membantu kempen di sana. Ini semua atas sebab Wan Azizah sendiri selaku Presiden PKR yang telah mengeluarkan kenyataan tidak akan menyokong perlaksanaan hukum hudud yang akan di bentangkan oleh PAS dalam sidang parlimen tidak lama lagi. 

Ok, sememangnya aku respek dengan tindakan terbaru PAS ini demi untuk agama islam dimasa hadapan. Tetapi adakah dengan tindakan PAS memboikot kempen pilihan raya kecil permatang pauh ini akan menyebabkan kekalahan  PKR kepada Barisan Nasional nanti ? Jawapannya hanya ada pada pengundi-pengundi di permatang pauh.

Sekiranya pengundi-pengundi permatang pauh benar-benar hormatkan dan sayangkan agama islam, maka pendapat aku pengundi-pengundi disana harus membuktikan dengan memberi satu pengajaran kepada PKR dan DAP untuk menghormati agama islam selepas ini. Jangan terpedaya dengan helah PKR dan DAP yang sedang memainkan isu GST membebankan rakyat, sedangkan hakikatnya mereka juga mahu melaksanakan GST sekiranya mereka menjadi kerajaan pusat.



Ramai kawan-kawan aku berkata bahawasanya Barisan Nasional tidak akan dapat mengalahkan PKR di pilihanraya kecil permatang pauh sekali lagi kali ini, adakah benar atau tidak ? Pendapat aku, tiada yang mustahil dalam dunia ini sekiranya ALLAH S.W.T. mahukan apa yang dimahukan (KUN FA YA KUN).




Untuk melihat sahih atau tidak PAS telah memboikot PKR dalam kempen pilihanraya kali ini, anda semua boleh terus membaca dibawah.. 





PERMATANG PAUH - Niat Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) untuk membantu calon PKR, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk menang di Pilihanraya Kecil (PRK) Permatang Pauh seolah terbantut apabila Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) menyerbu bilik gerakan mereka.

Bilik gerakan PasMa yang baru didirikan di Bandar Perda diserbu penguatkuasa SPR yang meminta pihak NGO itu segera menurunkan "banner" kempen yang terpampang di bilik gerakan tersebut.


Arahan menurunkan "banner" tersebut dipercayai kerana tindakan itu menyalahi garis panduan undang-undang kempen pilihanraya di negara ini.

Bagaimanapun, tiada sebarang arahan dari pihak SPR kepada NGO pro-Pakatan Rakyat itu untuk menutup bilik gerakan berkenaan.

Ketua Penerangan PasMa Pulau Pinang, Nasoruddin Shah Mat yang turut berada di bilik gerakan berkenaan akur dengan arahan tersebut, namun enggan mengulas ketika ditanya Kedahnews.com.

Difahamkan bahawa PasMa telah mengerah kira-kira 1,000 ahli NGO itu ke Permatang Pauh untuk memberi sokongan kepada PKR setelah dikhabarkan tentang tindakan "boikot" penyokong PAS tempatan terhadap Wan Azizah.

Akar umbi PAS, khususnya sayap Pemuda parti itu dilaporkan bertindak memboikot PRK Permatang Pauh ekoran pendirian PKR yang bersekongkol dengan DAP untuk menolak hudud dan enggan meminta maaf pada PAS.

Presiden PasMa, Datuk Phahrolrazi Zawawi yang juga merupakan Adun PAS Pengkalan Kundor semalam memberitahu bahawa PasMa akan memberi jawapan sama ada bertukar menjadi sebuah parti politik atau kekal sebagai sebuah NGO pada Jun ini.


sumber kedah news

No comments:

Post a Comment

Member BSK