Jumlah Pengunjung

Monday 15 July 2013

PELUANG UNTUK LUDAH MUKA DUA EKOR CINA BANGSAT NI !!!

Mengapa aku kata ini peluang, kerana esok adalah peluang untui kita bertemu muka dgn mereka berdua di pejabat SKMM untuk memberi keterangan. Jadi apa tunggu lagi ? Kita berkumpul beramai-ramai di pejabat SKMM esok untuk meludah muka mereka berdua... Selebihnya korang baca kt bawah...






KUALA LUMPUR: Dua individu yang mempersenda Ramadan dijangka hadir ke pejabat penguatkuasaan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) esok bagi memberi keterangan.
Pengerusi SKMM Datuk Mohamed Sharil Tarmizi dalam satu kenyataan mengesahkan Alvin Tan dan Vivian Lee telah dipanggil untuk dirakamkan kenyataan dan membantu siasatan.Kedua-dua mereka sebelum ini memuat naik gambar hidangan dan kapsyen yang menyentuh sensitiviti umat Islam di laman sosial Facebook.
Bagi kes berasingan di laman Facebook yang menyiarkan gambar babi panggang dengan cap logo Halal, Mohamed Sharil berkata pemilik akaun itu bukan rakyat Malaysia dan tidak bermastautin di negara ini.
"Kami telah melaporkan perkara ini kepada Facebook dan meminta mereka untuk menyekat laman berkenaan atau memadam akaun tersebut," katanya. Sehubungan itu, Mohamed Sharil menasihatkan orang ramai agar segera melaporkan kepada Facebook jika menjumpai mana-mana paparan yang menghina kesucian Islam.
Beliau juga menasihatkan pengguna laman sosial itu untuk tidak berkongsi paparan atau foto yang menyinggung perasaan.
"Sebagai rakyat Malaysia, marilah kita menghormati bulan Ramadan dan rakan-rakan kita yang beragama Islam. Kita perlu sentiasa bertanggungjawab ke atas semua tindakan kita di dalam talian serta lebih peka terhadap sensitiviti orang lain terutamanya mengenai isu-isu agama.
"Sila berhenti dan berfikir sejenak sebelum kita berkongsi apa-apa maklumat di dalam talian," katanya.
Dalam pada itu, Alvin dan Vivian telah memuat naik sebuah video memohon maafatas tindakan mereka itu yang disiarkan di laman Youtube petang ini susulan reaksi negatif pelbagai pihak yang mengecam tindakan mereka.
Dalam video berdurasi 1 minit 22 saat yang berbahasa Melayu beserta sari kata Bahasa Inggeris, Alvin berkata mereka tidak berniat menghina, mempersenda atau memperlekehkan Islam mahupun mencetuskan perbalahan kaum.
"Kami amat menyesali perbuatan kami yang tidak hormat kepada kepercayaan dan sensitiviti agama di Malaysia yang berbilang kaum ini," katanya di dalam videoitu.
BERNAMA (mStar Online)

SUMBER

2 comments:

  1. Two best king ang and queen of whores in Malaysia! They don't even know how to respect themselves! These two think it's cute to teach "ducks how to swim!" So juvenile! sooooo cheap!

    ReplyDelete
  2. Kita lempar telur ramai2 la lagi bagus.

    ReplyDelete

Member BSK