Jumlah Pengunjung

Monday 29 July 2013

PENGUNDI PAS BUNUH DIRI ???




Seorang lelaki berketurunan melayu telah ditemui mati menggantung diri dengan menggunakan tali ampaian dimana tali tersebut di ikat pada besi tingkap nako dan terus ke kipas siling di ruang tamu rumah. 


Si mati menggunakan kerusi kayu utk memanjat dan mengantungkan diri. Terdapat air kencing si mati di lantai dan lidah si mati sedikit terjelir keluar. Semasa kejadian si mati tidak berbaju dan hanya berkain pelekat hijau.

Hasil temubual bersama isteri si mati yang bernama Nik Hasnah bt Mohamed, semasa kejadian dia bersama dgn anak perempuannya berusia 4 tahun berada di dlm bilik tidur. Beliau ada terdengar bunyi kerusi jatuh namun tidak diendahkan..

Dan pada jam lebih kurang 10:30 malam semasa keluar dari bilik, Nik Hasnah telah ternampak suaminya iaitu si mati telah mengantungkan diri di ruang tamu rumah dan tidak bernyawa. 

Sebelum kejadian, isteri si mati ada memaklumkan yang telah berlaku pertengkaran kecil diantara mereka berdua dan semasa itu juga si mati ada mengugut yang dia hendak mengantungkan diri. 

Semasa kejadian juga grill pintu hadapan telah dikunci dari luar oleh si mati dan kunci rumah tersebut disimpan oleh simati di celah lipatan kain pelekat yg di pakai.

Hasil siasatan dapati tiada unsur- unsur jenayah yg berlaku dan ini adalah berpunca dari permasalah keluarga. Kes telah dimaklumkan kepada Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Jeli dimana beliau mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut.

Mayat telah dihantar ke Hospital Jeli untuk tindakan.


SUMBER

No comments:

Post a Comment

Member BSK