Jumlah Pengunjung

Sunday 25 May 2014

LAGENDA SUKAN NEGARA BIKIN GEMPAK DI FESTIVAL BELIA PUTRAJAYA 2014 !!! #FBP14



Riuh seketika di Pameran Agensi KBS dan Kerajaan tengahari tadi gara-gara telah di datangi oleh tiga lagenda sukan negara. Pengunjung berebut-rebut untuk tidak melepaskan peluang bergambar dan mendapatkan tanda tangan dari mereka. Satu langkah yang amat bijak dari Kementerian Belia dan Sukan Negara apabila membawa mereka turut serta di dalam karnival belia putrajaya pada tahun ini. 

Sememangnya rata-rata pengunjung belia disini tidaklah begitu mengetahui secara terperinci tentang sumbangan dan kejayaan lagenda negara ini. Apabila diterangkan dan tunjukkan kejayaan mereka sebelum ini mengharumkan nama negara barulah mereka mengerti mengapa suatu ketika dahulu lagenda ini begitu di geruni oleh atlit negara luar. 

Terima kasih di ucapkan kepada lagenda bola sepak negara Kamarul Zaman Yussof, lagenda olahragawati kebangsaan  G.Shanti dan Ratu Pecut Negara Dato M.Rajawani, kerana sudi meluangkan masa bertemu belia-belia di festival tahun ini. Semoga kedatangan lagenda negara ini akan dapat memberi semangat yang kuat untuk belia-belia malaysia menjadi seperti mereka suatu ketika dahulu.

Antara yang menarik perhatian dan maklumat-maklumat penting khasnya untuk para pengunjung belia disini, pihak KBS turut membawa atlit-atlit negara yang terkini dan menyediakan pameran dari agensi kerajaan seperti PERBADANAN STADIUM MALAYSIA (PSM), JABATAN PENGANGKUTAN JALAN (JPJ), KEMENTERIAN PEMBANGUNAN WANITA KELUARGA DAN MASYARAKAT, INSTITUT SUKAN NEGARA (ISN), YAYASAN KEBAJIKAN ATLET KEBANGSAAN (YAKEB), PEJABAT PENDAFTARAN PERTUBUHAN BELIA (ROY), PERTUBUHAN KESELAMATAN SOSIAL (PERKESO), PESURUHJAYA SUKAN (PJS), SURUHANJAYA PENGANGKUTAN AWAM DARAT dan pelbagai agensi lagi. 

Semoga acara dan penyertaan dari agensi kerajaan begini dapat KBS teruskan lagi pada tahun hadapan untuk pengetahuan generasi yang akan datang. Sedikit gambar untuk tatapan pembaca




























No comments:

Post a Comment

Member BSK