Followers

L!VE TV WARTA RAKYAT

PESAN RASULLULLAH S.A.W

PESAN RASULLULLAH S.A.W

Jumlah Pengunjung

Sunday, 14 September 2014

TERKINI... KOMUNIS PPS BERSELINDUNGKAN BAJU JKKK !!!




PPS Pulau Pinang muncul lagi, kali ini mereka muncul dengan menggunakan baju JKKK. Apakah kuasa JKKK membolehkan sehingga mereka menjaga lalu lintas ? Setahu aku kuasa JKKK hanyalah menjaga keselamatan kampung dan kemajuan kampung. 

Beberapa keping gambar yang baru aku terima dari Persatuan Muka Buku Pulau Pinang telah mendedahkan taktik terbaru Lim Guan Eng untuk menghidupkan persatuan PPS nya disebalik nama JKKK yang baru baru ini telah ditangkap oleh pihak PDRM. Jelas sekali mereka cuba mengaburi orang ramai dengan menggunakan nama JKKK.

Tahniah kepada Persatuan Muka Buku Pulau Pinang kerana telah berjaya mendapatkan info taktik penipuan kerajaan Pulau Pinang yang terbaru. Diharap pihak berkuasa dapat menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya sekiranya mereka telah melakukan penipuan dan penyalah gunaan kuasa sekali lagi. 

Antara jalan-jalan yang telah mereka tutup pada hari ini dengan menggunakan pakaian JKKK adalah :



开始时间/Time Start/Masa Bermula: 7.00pm

起点/Tempat Bermula/Location Start:
Lebuh Armenian(Penang)
槟城寶褔社 ( 大伯公 )
Penang Poh Hock Seah
( Tua Pek Kong )


Perarakan Kereta Hiasan Tokong
Akan Melalui Jalan-Jalan Berikut:

-Jln Masjid Kapitan Keling
-Jln Farquhar
-Jln Sultan Ahmad Shah
-Jln Penang
-Jln Burma
-Jln Anson
-Jln Macalister
-Jln Penang
-Jln Dr Lim Chwee Leong
-Lebuh Mcnair
-Jln Magazine
-Jln Gurdwara
-Jln C.Y.Choy, Gat Lebuh Noordin
-Lebuh Masjid Kapitan Keling

终点/Tempat Tamat/End Location
Lebuh Armenian(Penang)
槟城寶褔社 ( 大伯公 )
Penang Poh Hock Seah
( Tua Pek Kong )










Thursday, 11 September 2014

SUDAH JELAS PKR DAN DAP YANG DULU KENCING PAS !!!





Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz tampil mempertahankan kuasa pemutus Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung senarai nama calon Menteri Besar Selangor yang baharu.

Beliau menegaskan, tindakan Abdul Hadi itu terpaksa dibuat tanpa perundingan bersama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP berikutan perbuatan khianat yang dilakukan sekutu mereka itu terhadap Pas.

Katanya, pengkhianatan itu tercetus apabila berlakunya tindakan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas Selangor yang memberi sokongan kepada PKR.

"Dua pengkhianat daripada ADUN Pas yang melompat telah memberi sokongan kepada PKR. Ini memulakan kerosakan kepada kestabilan dalaman Pas.
"Pengkhianatan PKR terhadap setia kawan dengan Pas dalam pakatan pembangkang apabila mereka menerima pengkhianatan dua ADUN Pas dengan mengiktiraf sokongan mereka kepada PKR.

"Sebagaimana dua ADUN itu memutuskan wala' dan kesetiaan kepada Presiden, begitu juga PKR telah memutuskan setiakawan dengan Pas," katanya dalam kenyataan di Facebook beliau hari ini.

Mengulas lanjut, Nik Mohamad Abduh menjelaskan, sesiapa pun yang menginsafi akan memahami tindakan yang perlu dilakukan oleh Abdul Hadi apabila partinya dikhianati dari dalam oleh ahli sendiri.
Menurut beliau, pergolakan di dalam Pas sekarang sememangnya bermula daripada kisah pengkhianatan dua ADUN tersebut.

"Anda juga sedang melihat akibat pengkhianatan PKR, pergolakan dalam pakatan pembangkang akibat Pas kehilangan taruhan kuasanya dalam menentukan kelangsungan kerajaan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang Majlis Syura Ulama Pas putuskan untuk mempertahankannya," katanya.

Tambah Nik Mohamad Abduh, terdapat dua pilihan yang perlu dilakukan Abdul Hadi dan salah satunya adalah untuk terus bertindak drastik dan keras dengan mendorong parti Pas ke arah keluar daripada pakatan pembangkang.
"Pengkhianatan, daripada sudut hukum, semestinya menjadi faktor utama pembatalan tahaluf siyasi," jelasnya.

Kedua, kata beliau, adalah Abdul Hadi bersikap dan bertindak lebih budiman dengan memberi peluang dan masa agar mampu memperbaiki keadaan dan memulihkan dalaman Pas dan hubungan dengan PKR serta pakatan pembangkang.

Bagaimanapun, tegas beliau, Abdul Hadi telah memilih pilihan kedua dan tindakan itu menerima pujian apabila Pas melalui mesyuarat 17 Ogos lalu, memutuskan bersetuju memberikan sokongan sementara kepada Abdul Khalid.
Tindakan itu, ujarnya, telah dilakukan walaupun dilihat bercanggah dengan keputusan asal Majlis Syura serta mengejutkan pihak yang menyokong Abdul Khalid.

Malah, jelas Nik Mohamad Abduh, Abdul Hadi mengemukakan dua nama calon baharu termasuk Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang juga dilihat bercanggah dengan keputusan asal Majlis Syura.

"Lihat, alangkah berjiwa besarnya Presiden (Abdul Hadi). Beliau mampu mempengaruhi Majlis Syura agar menerima hakikat pakatan pembangkang perlu diselamatkan," tegasnya.







Saturday, 16 August 2014

KRISIS SELANGOR... DAP GELAR PAS SEBAGAI MUNAFIK !!!



Memang makin panas sekarang ni, semuanya gara-gara kegilaan tiga parti yang mengaku bergabung tetapi tidak berani mendaftarkan diri sebagai satu ikatan parti yang sah. Akibat dari kebodohan tiga parti ini yang kononnya membuat tindakan yang bijak maka terjadilah perebutan kerusi menteri besar selangor. Ikuti cerita terbaru gelaran munafik yang telah diberikan DAP kepada PAS.



Omak oiiii, dah pandai cina DAP menjatuhkan hukum fatwa MUNAFIK kepada PAS.

Nampak gayanya berjayalah PAS dengan proses tarbiyah dan tahaluf siyasi mereka dengan puak-puak DAP ini.

Sekali DAP maki PAS... dia guna bahasa Arab dahhh...

Adakah ahli-ahli jemaah PAS tak pedih telinga dan tersentuh hati bila dituduh munafik oleh ahli DAP kapir harbi ni?

Bukankah lebih sopan... kalau ya pun munafik boleh digantikan dengan perkataan hipokrit?

Tapi munafik...huh tentu ahli-ahli jemaah PAS tahu hukuman yang bakal mereka terima jika menjadi munafik.

Yang keluarkan fatwa munafik tu adalah rakan politik mereka sendiri. 

Kalau Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Hadi Awang sendiri yang keluarkan fatwa itu pada ahli-ahli jemaah PAS, sudah tentu berderai air mata ahli-ahli itu memohon ampun dari Tok-Tok Guru.

Tetapi apabila seorang kafir harbi yang mengeluarkan perkataan munafik pada seorang muslimah PAS merangkap Exco PAS yang setia pada jemaah ini, adakah jemaah-jemaah PAS yang lain mahu menangis meratapi cercaan tersebut?

Kesian maruah seorang muslimah AS dihina sebegitu rupa...

Kini Allah dah buka peluang kepada PAS memerintah sebuah negeri yang kaya dengan rahmat dan nikmat terbentang di depan mata, namun ternyata masih ada puak-puak dalam PAS yang masih buta kerana mahu berkongsi kuasa dengan puak-puak kafir harbi DAP dan liberalis songsang PKR? 

PAS boleh perintah Kelantan 24 tahun tanpa sekor pun ahli DAP (dan PKR) yang menjadi ADUN, MP apatah lagi Exco. Boleh jer...

Namun apabila dimunafikkan oleh DAP, adakah PAS mahu diam lagi?

Unit Amal PAS...korang senyap kerana mabuk KETUM kah?
 





Lu orang minat cerita ni jugak tak ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...