Followers

L!VE TV WARTA RAKYAT

PESAN RASULLULLAH S.A.W

PESAN RASULLULLAH S.A.W

Jumlah Pengunjung

Saturday, 16 August 2014

KRISIS SELANGOR... DAP GELAR PAS SEBAGAI MUNAFIK !!!



Memang makin panas sekarang ni, semuanya gara-gara kegilaan tiga parti yang mengaku bergabung tetapi tidak berani mendaftarkan diri sebagai satu ikatan parti yang sah. Akibat dari kebodohan tiga parti ini yang kononnya membuat tindakan yang bijak maka terjadilah perebutan kerusi menteri besar selangor. Ikuti cerita terbaru gelaran munafik yang telah diberikan DAP kepada PAS.



Omak oiiii, dah pandai cina DAP menjatuhkan hukum fatwa MUNAFIK kepada PAS.

Nampak gayanya berjayalah PAS dengan proses tarbiyah dan tahaluf siyasi mereka dengan puak-puak DAP ini.

Sekali DAP maki PAS... dia guna bahasa Arab dahhh...

Adakah ahli-ahli jemaah PAS tak pedih telinga dan tersentuh hati bila dituduh munafik oleh ahli DAP kapir harbi ni?

Bukankah lebih sopan... kalau ya pun munafik boleh digantikan dengan perkataan hipokrit?

Tapi munafik...huh tentu ahli-ahli jemaah PAS tahu hukuman yang bakal mereka terima jika menjadi munafik.

Yang keluarkan fatwa munafik tu adalah rakan politik mereka sendiri. 

Kalau Tok Guru Nik Aziz atau Tok Guru Hadi Awang sendiri yang keluarkan fatwa itu pada ahli-ahli jemaah PAS, sudah tentu berderai air mata ahli-ahli itu memohon ampun dari Tok-Tok Guru.

Tetapi apabila seorang kafir harbi yang mengeluarkan perkataan munafik pada seorang muslimah PAS merangkap Exco PAS yang setia pada jemaah ini, adakah jemaah-jemaah PAS yang lain mahu menangis meratapi cercaan tersebut?

Kesian maruah seorang muslimah AS dihina sebegitu rupa...

Kini Allah dah buka peluang kepada PAS memerintah sebuah negeri yang kaya dengan rahmat dan nikmat terbentang di depan mata, namun ternyata masih ada puak-puak dalam PAS yang masih buta kerana mahu berkongsi kuasa dengan puak-puak kafir harbi DAP dan liberalis songsang PKR? 

PAS boleh perintah Kelantan 24 tahun tanpa sekor pun ahli DAP (dan PKR) yang menjadi ADUN, MP apatah lagi Exco. Boleh jer...

Namun apabila dimunafikkan oleh DAP, adakah PAS mahu diam lagi?

Unit Amal PAS...korang senyap kerana mabuk KETUM kah?
 





Saturday, 2 August 2014

TERKINI.. SITUASI SEBENAR DALAM NEGARA ISRAEL !!!




Salam jihad semua..
DOAKAN SEMOGA  HAMAS TIDAK TUNDUK PADA RAYUAN TEL AVIV, PBB ATAU LIGA ARAB...
Jelas sekarang Tel Aviv dan Benjamin Netanyahu khususnya dan zionis israel umumnya takut dan bimbang dgn situasi skg. Situasi yg x pernah terlintas di benak israel zionis bhw negara yg sebelum ini dikatakan paling kebal di rantau arab..tapi hakikatnya kini ia hny cerita dongeng apabila Hamas dgn sayap tenteranya Briged Izzudin Al Qassam telah membuktikan negara israel bukanlah sebuah negara kebal..faktor dan fakta inilah membuatkan israel takut dan mula brfikir utk mempertimbangkan cadangan mesir utk pelan damai Gaza-israel...israel.zionis,yahudi skg amat2 takut..malah US selaku kekasih israel pn x berani mnghntar bantuan apabila obama hny sekadar mengecam Hamas tetapi tidak menawarkn sebarang bantuan ketenteraan...krn dia tahu kekuatan briged al Qassam x dpt digambarkan..ini mmbuatkn tel aviv smakin stress dan kecut...bermula dgn kemunculan skuad komando elit amfibia al qassam yg mnyerang pengkalan navy israel..dan serangan roket ke lapangan terbang ben gurion..airport ini mnjadi sasaran Hamas krn di sini terdapat pengkalan tentera udara/airforce...semasa serangan pertama al qassam hny mnggunakn roket M75..ini roket versi lama ciptaan al qassam..namun roket ini telah mmpu melumpuhkan airport BG ini..dan kita semua tahu roket M75 ini jarak sampainya dlm lingkungan 50-75 km..dan bila dilancarkn dr Gaza, ia hny mmpu sampai ke bandar2 israel yg bersempadan dgn gaza...spt ashklon. Tapi skg al qassam telah melancarkn roket buatannya yg terbaru yg dinamakan R160(Randisi 160..mengambil sempena nama bekas pimpinan Hamas, Dr. Randisi) yg mana roket ini mampu sampai malah telah menghujani bandar Haifa..iaitu sebuah bandar yg terletak paling utara israel...namun mimpi buruk israel tidak terhenti di situ..krn dalam siri serangan roket yg seterusnya, al qassam telah menggunakn roket terbaru dan tercanggih yg dinamakan Jabari 80 atau J80..yg mana ditujukan ke ibukota tel aviv..ini menyebabkn siren kecemasan tel aviv berbunyi tanpa henti memaksa seluruh rakyat israel mencari tempat perlindungan..rakyat israel menjadi bingung dan tertanya2..apa dah jadi dgn penangkis roket iron dome kebanggaan mereka? Roket J80 bergerak dlm keadaan berayun dan tidak tetap, ini mnyebabkn iron dome israel gagal menangkis dan penganalisis tentera israel melalui saluran Ibrani melaporkan J80 mmg dihasilkn dgn teknology utk mengelak dari iron dome. Al qassam juga telah berjaya menjatuhkn 10 J80 ke Tel Aviv dan Beit Bam. Ada yg mengenai kem tentera zionis di Nablus. Ini telah memaksa Tel Aviv memohon maaf kpd rakyatnya krn Iron Dome mereka x dpt menghalang roket Al Qassam... Al Qassam telah melakukan sesuatu yg x pernah dilakukan oleh mana2 negara Arab sebelum ini.
Jika beberapa hari lepas kita semua umat islam teruja dgn kehebatan briged al qassam melancarkan roket J80 yg sgt canggih dan hebat itu, kini (semalam) Al Qassam membuat kejutan terbaru dgn melancarkan pesawat tanpa pemandu(drone) ciptaan sendiri yg dinamakan ABABIL..pesawat kawalan jauh ini dilengkapi roket kecil dan kamera pengintip berresolusi tinggi..ini belum lagi saya menerangkn ttg skuad elit darat..yg mana kita tahu terdapat skuad sniper atau penembak tepat, skuad RPG yg mnghancurkn kreta kebal, skuad penanam bom tepi jalan..dan hacker sistem telekomunikasi...ini semua mnjadikn israel berada dlm mimpi ngeri..dan juruckp al qassam mengalu-alukn serangan darat dari zionis..krn al qassam tahu, tentera zionis bakal mnggali kuburnya sendiri..pada hemat saya, israel akan berhenti mnyerang dan berusaha mnjayakn pelan damai dgn Hamas atas alasan kemanusiaan dan keselamatan org awam...malah mesir mmberi nasihat kpd israel spy melakukan gencatan senjata sebelum israel mnjadi padang jarak padang terkukur...dan mklumat terkini Aqsa Syarif melalui laman FB rasminya melaporkan bhw lapangan terbang Tel Aviv sesak dgn rkyat israel yg mahu melarikan diri.
Dgn apa yg sy nyatakn,jelas Tel Aviv sgt takut sekarang hingga memaksa mereka berdamai dgn Hamas..tetapi kita semua tahu, apabila melibatkan pihak ke tiga sama ada dr UN atau liga arab sendiri, psti palestine mnjadi mngsa ketidakadilan atau resolusi berat sebelah..apa yg psti mereka takut, mereka takut dan mereka takut..marilah kita sama2 berdoa semoga Hamas tidak tunduk pada rayuan israel atau mesir atau pbb sekalipn..teruskan menghentam bumi haram israel...alang2 mnyeluk perkasam, biar sampai ke pangkal lengan..dan kita juga brharap sayap2 tentera pertubuhan lain di palestine akn bersama al qassam dlm memerangi yahudi laknatullah itu...Allahu akbar..bangkitlah Fatah dgn sayap tenteranya briged Martir al Aqsa, PRC dgn briged Nasir Salahudin, FLP dgn briged Abu Ali Mustapha, Jihad Islami dgn briged Al Quds dan briged2 lain yg sama2 siap sedia utk syahid mmpertahankn akidah dan bumi anbiya ini...
Takbirrr
Allahu akbar
#HidupMuliaAtauMatiSyahid
Jazakumullahi khoiran kathira
Katakan kpd israel..KAMU BERPERANG UNTUK HIDUP, KAMI BERPERANG UNTUK MATI..
ALLAHU AKBAR.. Syarikat2 KFC, McDonalds, Hardees, Burger King, Pizza Hut & Starbucks tlh memutuskan untuk membeli produk2 dari Denmark untuk jimatkan kerugian mereka. Boikotlah Produk2 dari Denmark dan edarkan berita ini kpd sesiapa shj yg anda boleh!!!!! Negara Denmark hendak membakar Kitab suci Al Qur'an pd hari Sabtu d Copenhagen, ibu negara Denmark, sbg reaksi kpd pemboikotan orang2 Islam terhdp produk2 mereka. JOM kita bersatu memboikot produk2 mereka, dan berdo'a kpd Allah agar membalasi niat jahat mereka itu. Ini akan menjadi pengajaran kpd seluruh dunia. Panjangkan mesej ini kpd seramai kawan2 yg mungkin. Jgn biarkan mesej ini terhenti di talipon n komputer anda.
Harap anda tahu ttg suratkhabar Denmark yg memomokkan Nabi Muhammad saw dan sehingga sekarang, mereka tidak menyesal. Kita nak mereka menyesal selama2nya akan tindakan mereka. Duta Denmark, Perdana Menterinya n Channel Nasional Denmark, sdg membuat sesuatu untk memberhentikan pemboikotan oleh org Islam sejak bulan lps. Mereka tlh rugi 4 billion Euro. Sekiranya kira terus memboikot produk2 Denmark, 7 bln lagi, kerugian mereka blh mencecah lbh kurang 80 billion Euro.
Blh anda luangkan 15 minit untuk menyebarkan mesej ini kpd org2 Islam dgn segera? Ingat, Allah swt akan tanya kita pd Hari Pembalasan, "Apa yg anda buat utk membela Islam?
Produk2 dgn nombor barcode bermula dgn (57) adalah produk dari negara Denmark. Tlg yakinkan semua Muslim untk menyebarkan mesej ini kpd ummah untuk tidak membeli/ mengharamkan produk2
 dari Denmark.

Thursday, 17 July 2014

AHLI PKR DEDAH KISAH BOGEL PARTI SENDIRI !!!



PUTRAJAYA 14 Julai - Buat kali pertama seorang ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) bertindak berani tampil ke Pendaftar Pertubuhan (ROS) di sini bagi mengemukakan aduan berhubung manipulasi proses pemilihan parti tersebut.
Aduan berkenaan berkaitan proses pemilihan Cabang PKR Kuala Selangor pada 11 Mei lalu yang menyaksikan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tewas kepada bekas Ahli Parlimen Kapar, S. Manickavasagam dalam merebut jawatan Ketua Cabang.

Arijan Osman yang mengemukakan aduan itu mendakwa berlaku penyelewengan ketika proses pemilihan Cabang Kuala Selangor dengan mengesyaki wujud penglibatan terdiri dalam kalangan petugas pemilihan.
Arijan turut mendakwa, bekalan elektrik terputus selama dua jam ketika proses pengiraan undi dibuat dan wakil-wakil calon telah dihalau ketika kejadian itu berlaku.

"Pada waktu tersebut, kertas undi bertaburan di tempat pengiraan dan dipercayai telah diusik dan diganggu.

"Malah selepas tamat pengundian, wakil-wakil calon tidak dibenarkan menyaksikan dan mengira jumlah kertas undi dikeluarkan sebaliknya hanya dapat melihat peti undi dibungkus untuk dibawa ke ibu pejabat PKR untuk pengiraan," katanya ketika ditemui hari ini.

Beliau turut mendakwa para petugas telah cop kertas undi terlebih dahulu sebelum menyemak butiran pengundi.
Ujarnya, tindakan itu boleh menyebabkan sesiapa sahaja boleh mengundi tanpa memastikan identiti sebenar pengundi sekali gus menimbulkan kekeliruan dalam proses pengundian.

"Dakwaan yang saya sebutkan sebentar tadi merupakan antara isi aduan yang dikemukakan kepada ROS dan banyak lagi kes telah berlaku pada hari tersebut.

"Saya mempunyai bukti dan saksi untuk menyokong aduan ini dan bersedia membantu ROS bagi menjalankan siasatan," katanya.
Dalam pada itu, Arijan berkata, terdapat ramai ahli PKR yang ingin membuat aduan berhubung penyelewengan pemilihan cabang masing-masing namun tidak berani berbuat demikian kerana takut dikenakan tindakan disiplin.

Ujarnya, beliau berkemungkinan berpotensi dipecat kerana membuat kenyataan terbuka kepada media selain bakal menerima pelbagai tohmahan termasuk didakwa menerima sogokan wang.

"Kita telah minta Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR untuk menjalankan siasatan, namun mereka hanya menafikan sebelum siasatan dibuat," katanya.
Sementara itu, Arijan berkata, beliau mewakili ahli akar umbi Cabang Kuala Selangor menyatakan sokongan padu kepada Abdul Khalid untuk memegang jawatan Menteri Besar Selangor.

"Kita menyatakan sokongan kepada Abdul Khalid untuk terus memegang jawatan berkenaan sehingga penggalnya habis kerana prestasi kepimpinan beliau tidak boleh dinafikan melalui pelbagai perubahan termasuk usaha merakyatkan ekonomi negeri Selangor," jelasnya.

ARIJAN Osman menunjukkan salinan laporan mengenai manipulasi proses ketika pemilihanPKR Cabang Kuala Selangor di Pejabat ROS, Putrajaya, semalam. - UTUSAN/RASHID MAHFOF

SUMBER


Lu orang minat cerita ni jugak tak ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...