Jumlah Pengunjung

Friday, 21 April 2017

RARA KENCING PENDUDUK MELAYU KAJANG !!!



Assalammualaikum, sambungan kisah penipuan Rara DAP dari bahagian satu (Klik sini untuk cerita pertama) berkenaan Uptown Putra Kajang yang menjadi isu yang hangat dibantah oleh penduduk disana baru-baru ini.

Pada kali ini aku sertakan beberapa bukti yang menunjukkan sememangnya penubuhan Uptown ini sangat dibantah oleh penduduk disana atas beberapa sebab.

Antaranya adalah:

1. Tapak lokasi Uptown tersebut terletak hanya dalam jarak 50 meter dari Maahad Tahfiz Darul Huffaz dan Sekolah Agama Raudhah.

2. Lokasi Uptown ini juga sangat hampir dengan kawasan kediaman penduduk dan ini tentunya mengganggu ketenteraman penduduk setempat.

3. Jumlah tempat letak kereta yang dicadangkan oleh pihak penganjur iaitu sekitar 150 sehingga 200 petak dijangka memang tidak akan mencukupi dan pastinya akan menambahkan lagi kesesakan jalan persekitaran perumahan.

4. Tiada lampu isyarat di persimpangan lokasi perniagaan ke Taman Kajang Impian juga ke Jalan Kajang Impian. Jalan ini juga sentiasa mengalami kesesakan trafik dan pastinya kesesakan akan bertambah buruk sekiranya operasi perniagaan tetap dijalankan disini.

5. Jalan di sepanjang lokasi juga merupakan laluan bagi ibu bapa menghantar dan mengambil anak-anak dari sekolah dan sekiranya operasi Uptown tersebut tetap dijalankan disini dikhuatiri akan lebih menyumbangkan kepada kesesakan trafik dan akan lebih MERBAHAYAKAN KESELAMATAN PELAJAR-PELAJAR SEKOLAH di sekitar tapak lokasi.

6. Tapak Uptown tersebut juga berhampiran dengan kediaman asrama pekerja asing iaitu didalam jarak 50 meter. Ini akan mendatangkan kebimbangan kepada penduduk tempatan di kawasan perumahan berhampiran kerana dengan wujudnya operasi perniagaan tersebut, dikhuatiri gejala sosial akan semakin sukar dikawal kerana tapak itu akan menjadi tumpuan ramai terutama sekali golongan pekerja asing dan pendatang asing yang mendiami kawasan asrama di sekitar lokasi operasi perniagaan. Ini juga akan memberikan impak yang besar terhadap keselamatan dan keharmonian masyarakat tempatan setempat.

7. Permohonan penganjur secara jelas menyatakan bahawa mereka ingin membuka peluang dan melibatkan para peniaga bukan warganegara Malaysia di dalam operasi perniagaan tersebut bagi menarik perhatian pekerja warga asing yang mendiami kawasan sekitar. Ini secara jelas dan nyata bahawa peluang perniagaan yang ditawarkan tidak akan memanfaatkan ekonomi rakyat tempatan apatah lagi meningkatkan taraf hidup masyarakat setempat. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) serta beberapa ahli Majlis Perbandaran Kajang dari PAS bersetuju dan berkongsi kebimbangan bersama masyarakat setempat tentang gejala sosial yang akan berlaluasa akibat operasi perniagaan tersebut nanti.

Berdasarkan maklumat terdahulu juga, pihak MPKJ telah menolak permohonan yang sama dan sebab-sebab penolakan adalah sama seperti yang disenaraikan dalam penjelasan diatas.

Penganjur yang berbangsa cina ini juga telah menggunakan KHIDMAT SAMSENG yang telah dikenal pasti sebagai Geng Kucing Merah bagi menghalang pihak PBT dari melaksanakan kerja perobohan struktur haram yang tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa.

Persoalannya sekarang, bagaimanakah penganjur yang telah mempunyai rekod penganjuran yang tidak baik dibenarkan dan diberi lesen untuk menguruskan operasi perniagaan serta lokasi yang sama ?

Dan salah seorang Ahli Majlis juga yang bernama RaRa dari DAP yang kini sedang kuat berceramah bersama Lim Kit Siang telah bersetuju menyokong permohonan Uptown gila ini. Jadi apakah sebenarnya muslihat RaRa disebalik ceramahnya yang menghasut anak muda dan menyebarkan dakyah yang kononnya Kerajaan Barisan Nasional mengabaikan dan membebankan rakyat tetapi dalam masa yang sama, dia telah menyokong untuk meluluskan Uptown yang untuk dibuka dan diberi peluang kepada warga asing ?

Mengapa RaRa sendiri tidak menghalang Uptown ini ? Sepatutnya RaRa menyokong dan menubuhkan Uptown untuk penduduk tempatan tetapi sebaliknya berlaku di balik kata-kata didalam setiap ceramah hasutannya bersama kepimpinan DAP.. (sila rujuk nama ahli majlis yang menyokong permohonan Uptown gila ini dibawah)

No 12 merupakan nama RaRa wanita bertudung dari DAP yang merupakan Ahli Majlis Perbandaran Kajang yang menyokong permohonan Uptown Gila ini.

Dibawah aku sertakan sedikit dokumen minit mesyuarat yang awal yang lalu yang menunjukkan bukti bahawa permohonan ini pada awalnya memang tidak diluluskan.

Keputusan ditolak


Dari sewaan untuk bazar ramadhan kepada sewaan perniagaan setiap hari.



Kecoh sewaktu penduduk setempat membantah di tapak operasi



Akan bersambung pada siri cerita yang ketiga nanti...



Tuesday, 18 April 2017

RARA SOKONG AWANG NEGRO BERNIAGA UPTOWN DI KAJANG!!!


Sedia maklum, tentang kekecohan pada baru-baru ini ditapak Uptown baru yang akan dibuka di Kajang yang telah dibantah sekerasnya oleh penduduk-penduduk berhampiran.

Dalam kekecohan tersebut mungkin ramai yang tidak tahu, bahawasanya Rara yang merupakan seorang perempuan melayu bertudung yang sedang hebat berceramah ketika ini menghasut anak muda melayu menjatuhkan UMNO rupa-rupanya adalah salah seorang Ahli Majlis Perbandaran Kajang.  (sila rujuk senarai nama Ahli Majlis dibawah)
Maka terfikir juga, sekiranya Rara benar-benar mahu anak muda bersamanya menyelamatkan negara, mengapa dia selaku Ahli Majlis boleh membiarkan tapak baru Uptown di Kajang yang akan dibuka khas untuk peniaga-peniaga warga asing?
Dimana laungan kata-kata Rara didalam ceramah yang mahu membantu anak muda negara?

Adakah retorik semata-mata demi mahu memuaskan nafsu sendiri disebalik agenda peribadi?

Cerita ini akan bersambung lagi bersama dengan bukti-bukti pendedahan yang lain..

Tunggu...



Wednesday, 5 April 2017

MAAF NAJIP ALI TIDAK IKHLAS!!! #Najibali


Setelah hampir seminggu barulah permohonan maaf dikeluarkan oleh Najip Ali. Namun bagi aku itu bukanlah permohonan maaf yang ikhlas atas kesalahannya kepada jutaan rakyat malaysia. Disebabkan kebodohan dan keegoannya yang tinggi, pihak Astro dan kerajaan malaysia haruslah menyenarai hitamkan najip ali dari terus membuat persembahan didalam negara ini. 

Dibawah merupakan komen permohonan maaf tidak ikhlas dari najip ali.. 

Stesen televisyen Singapura, Mediacorp Channel 5 dan Najip Ali hari ini meminta maaf kepada Datuk Seri Najib Tun Razak berikutan satu segmen yang dikatakan mempersendakan Perdana Menteri Malaysia itu dalam rancangan OK Chope!.


Pada Rabu lepas, Mediacorp Channel 5 menyiarkan satu episod rancangan komedi OK Chope! yang turut menampilkan segmen berkenaan perdana menteri.


Penonton kemudian memberikan respons bahawa segmen itu menyakitkan hati, kata saluran itu dalam satu kenyataan dalam laman webnya.


“Channel 5 dan pasukan produksi di sebalik OK Chope! memohon maaf kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak atas satu segmen pada episod minggu lepas.


“OK Chope!, sebuah rancangan mingguan yang disiarkan secara langsung menampilkan para pelawak yang memberikan pandangan lucu mengenai berita dan hal ehwal semasa.


“Episod pada minggu lepas termasuk komen-komen yang merujuk kepada Perdana Menteri Malaysia sebagai tidak berhemah dan menyakitkan hati. Oleh itu, kami telah menarik balik siaran ulangannya berkuat kuasa serta-merta.


“Kami memohon maaf atas kesilapan ini,” kata Ketua Pegawai Pelanggan Mediacorp Debra Soon.


Dalam kenyataan yang sama, Najip Ali berkata, “Sejak beberapa hari lepas saya sudah memikirkan sedalam-dalamnya komen yang dibuat semasa segmen dalam rancangan komedi Channel 5 yang merujuk kepada Perdana Menteri Malaysia. Saya sedar betapa saya tidak sensitif dan tidak berhati perut.


“Saya ingin memohon maaf kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak. Saya merayu agar beliau, penonton dan rakan-rakan memaafkan saya,” katanya.


OK Chope! yang dihoskan Vernetta Lopez menampilkan ahli panel Najip Ali, Mike Kasem, Rishi Budhrani dan Sam See yang cuba untuk ‘chope’ ke atas satu sama lain bagi memberikan pandangan mereka mengenai kejadian terbaharu di media sosial, berita dan budaya pop. – BERNAMA

Tuesday, 7 March 2017

VIDEO PANAS ZAIRIL KHIR DAP PULAU PINANG BERSAMA WANITA MISTERI MULA TERSEBAR!!!


Panas.. Aku dapat video panas yang khabarnya adalah perilaku Presiden Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang Zairil khiir johari bin abdullah bersama seorang wanita misteri. Zairil juga merupakan Ahli Parlimen Bukit Bendera dan juga merupakan Ketua DAP Melayu Pulau Pinang. Patut la prestasi pasukan bola sepak Pulau Pinang makin hancur lebur, rupanya inilah aktiviti beliau untuk meningkatkan moral pemain-pemain pasukan bola sepak pulau pinang agaknya. 

Tahniah DAP Pulau Pinang kerana berjaya melahirkan pemimpin yang kononnya melayu beragama islam dan diletakkan dalam saf kepimpinan DAP bagi meraih undi bangsa melayu. 

Wanita yang bersamanya dalam video ini juga aku akan dedahkan pada artikel akan datang.. 
SELAMAT MENONTON..


Thursday, 2 March 2017

TIPU UNTUK TAGIH SIMPATI PEMIMPIN !!!



Assalammualaikum, rasa diri aku terpanggil untuk menulis tentang kes penduduk Kg. Sri Kinta yang kononnya diabaikan Ketua Kampung, pemimpin UMNO Ipoh Timor dan Sri Kinta. 

Memang mula-mula aku malas nak ambik port bila dapat gambar dari Group Whatsapp keratan akhbar dari Sinar Harian Perak (rujuk sini) kedatangan pemimpin DAP kerumah makcik ni beri bantuan. Aku anggap biar la, sebab diorang bukan tahu cerita sebenar pon masalah keluarga tu walaupun dalam masa yang sama aku agak terkilan dalam penulisan artikel tersebut mengatakan makcik tu langsung tak pernah dapat bantuan dari pemimpin kampung. Yang aku agak tergelak sikit bila dalam masa yang sama dalam artikel tersebut tulis dapat bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat. Nampak tak makcik tu cakap tak serupa bikin ?

Takpe la, bukan aku nak salahkan makcik tu 100% pun.. 

Bagi aku ok la DAP datang bagi bantuan, sebab memang tanggungjawab diorang pun.. Kg. Sri Kinta dibawah DUN Tebing Tinggi.. DUN Tebing Tinggi pula adalah diwakili oleh DAP.. (dah korang yang bangang undi DAP sebelum ni) Sejak DAP menang Pilihanraya 13 lalu pun baru ini la dia datang nak melawat bagi sikit bantuan.. lagi pun tak lama lagi nak pilihan raya balik kan...? bagi makcik tu sikit beras, minyak masak dan bawak wartawan Sinar (yg makan dua kolam tu) cukup la.. terus la pengundi-pengundi bangang percaya kononnya pemimpin DAP lebih perihatin dari pemimpin UMNO kawasan ni.. padahal sejak menang 4 tahun dulu tak pernah lawat dan bantu orang kampung pon.. bila sampai masa nak mengundi balik baru datang bawak bantuan bersama wartawan SINAR HARIAN (dua kolam).

Ok, berbalik pada tujuan cerita aku yang sebenar, aku terpanggil nak menulis cerita ni sebab nak menjawab satu status FB (sila rujuk sini) yang seolah-olah nak menyalahkan ketua kampung, pengerusi masjid dan nama aku terpalit sekali. Sedangkan hakikat sebenarnya orang yang punya Fb menulis tu pun langsung tak bantu apa-apa sedangkan rumah emak dia dekat juga dengan rumah makcik tu.



Ada beberapa perkara yang korang perlu tahu tentang keluarga tu yang di gelar keluarga 69 dalam kampung.

(1) Suami makcik tu (telah meninggal dunia) pernah dipenjarakan kerana disabitkan kes rogol anak sendiri suatu masa dahulu.(Maaf aku tiada niat nak mengaibkan arwah)

(2) Anak perempuan makcik tu yang tinggal bersamanya mempunyai ramai anak yang berlainan bapa.

(3) Anak perempuan makcik tu setahu aku tak pernah kawin, sedar-sedar dah mengandung.

(4) Kebanyakan lelaki yang hamilkan anak makcik tu semuanya penagih dadah dan penjual dadah (korang boleh rujuk kes ini pada balai polis Pasir Putih Ipoh).

(5) Salah seorang anak perempuan tu adalah anak dari hasil hubungan haram dengan lelaki cina, juga merupakan seorang penjual dadah.

(6) Dua orang anak lelaki perempuan tersebut selalu ditangkap kerana mencuri duit tabung masjid, tabung surau jalan 1 Sri Kinta dan surau tengah sri kinta. (ini juga korang boleh rujuk dengan pengerusi surau-surau tersebut)

(7) Dibawah aku sertakan bukti video bagaimana cucu makcik ni mencuri duit tabung masjid Sri Kinta sewaktu jemaah masjid sedang mengerjakan solat jumaat. Korang nilai sendiri kepakaran budak ni mencuri.



Ulasan tentang kes kejadian dalam video diatas :

Polis Pasir Putih berjaya menahan dua budak tersebut dan menahan ibu budak tersebut kerana menurut keterangan dua budak tu mereka disuruh oleh ibu mereka berbuat demikian dan diberi upah seorang seringgit (RM1) sahaja.
Ibu budak tersebut ditahan dan diserahkan kepada AADK Kinta dan ujian air kencingnya POSITIF dadah jenis SYABU, di lepaskan dengan pantauan pihak AADK Kinta setiap bulan. (kes ini juga korang boleh tanya pada pegawai AADK Kinta)

(8) Rumah yang didiami mereka bukanlah milik mereka, tanah tersebut adalah milik bekas suami anak perempuan makcik tersebut (anak perempuannya yang lain pulak dan tinggal berasingan dengannya) kerana sebelum ini UMNO bahagian Ipoh Timor, Ketua Kampung Sri Kinta dan Penghulu Lahat pernah cuba mahu membantu untuk memberikan bantuan rumah baru atas tanah tersebut, namun bila makcik tersebut gagal menunjukkan bukti geran tanah tersebut milik mereka maka bantuan memang tak boleh diberikan. (bab ni korang kena berfikir secara waras, takkan nak buat rumah atas tanah orang, nanti dah siap tiba-tiba tuan tanah datang tuntut nak rumah tu sebab  dibina atas tanah miliknya).

(9) Makcik tu menipu kononnya mereka telah tinggal disitu selama 25 tahun.. mereka bukan penduduk asal Kg. Sri Kinta.

(10) Makcik dan anak perempuanya memang menggalakkan anak cucunya mencuri dalam kampung dan selalu merayap hingga pukul 3 pagi sekitar kampung. (ini juga korang boleh rujuk dengan cikgu sekolah KEMAS Kg. Sri Kinta tentang perilaku sebenar budak-budak ni).


Nak ceritakan semuanya memang panjang, silap-silap sampai tahun depan pun tak habis, cuma bagi aku dalam kes ni sepatutnya pihak Masjid Jamek Al-Dinniah Kg. Sri Kinta yang harus bertanggung jawab. Rumah Makcik tu pulak memang belakang rumah Pengerusi Masjid jer.. Korang fikir la, hingga kini duit tabung masjid sri kinta berjumlah RM50K (Lima Puluh ribu lebih). Nak buat apa dibiar duit banyak-banyak tu dalam akaun masjid ? Bukankah duit tu sumbangan orang ramai ? Orang bersedekah sebab nak pahala.. takkan duit masjid tu untuk buat pembangunan sahaja.. Kutipan jumaat untuk setiap kali jumaat paling kurang RM1500.00 ke atas.. sebulan kutipan duit tabung melebihi Lapan Ribu sebulan..

(Sedikit catatan kewangan masjid tahun 2016)

PENDAPATAN RM
Baki Dalam Bank (31/7/2016) 41413.25
Baki di tangan (31/7/2016) 1664.31
Kutipan Hari Jumaat 7415.00
Bayaran dari Jabatan Agama untuk Bilal dan Siak 1200.00

JUMLAH PENDAPATAN 51697.97
JUMLAH PERBELANJAAN 11511.00
Baki di Bank 38918.66
Baki di tangan 1268.31
Baki 31.8.2016 40186.97

Catatan kewangan masjid diatas tu korang fikir la sendiri..
Pernah AJK Masjid suarakan mahu setiap kematian dalam kariah masjid untuk keluarkan sedikit sumbangan, namun di bantah oleh Pengerusi Masjid atas alasannya nanti semua orang nak... (bodoh punya alasan.. macam la tiap-tiap hari orang mati dalam kawasan kariah Masjid tu..)

Bab pengurusan Masjid ni biar la buat masa ni aku ceritakan sikit sahaja.. aku nak tengok lepas ni kalau banyak bunyi tak puas hati apa yang aku tulis ni pengurusan Masjid boleh saman aku, dan lepas tu boleh la aku bogelkan semua terutama berkenaan dengan kontraktor yang satu-satunya sahaja dapat tender buat pembangunan masjid tu..(Lepas dia..dia..lepas dia..dia..lepas dia..dia...)

Ok la.. sebelum aku melalut bogel cerita yang bukan-bukan lagi baiklah aku berhenti disini dahulu, cuma aku sedikit terkilan bila nama aku juga terpalit seolah-olah aku yang bertanggung jawab semuanya atas kesusahan dan makan minum penduduk kampung. Yang lain boleh cakap dan komplen apa sahaja, tapi harus diingat, orang lain juga ada anak bini dan keluarga.. takkan 24 jam  hidup aku nak kena pantau masalah orang kampung jer... ( makcik dah makan.. makcik sihat.. makcik nak bantuan apa-apa tak..? )
Phuiii.... hahahaha... habis anak bini aku biar kebulor kat rumah...

Sampai setakat ini sahaja buat masa ni, sapa-sapa tak puas hati apa yang aku tulis ni boleh mai jumpa tumbuk muka aku.. korang ada tangan aku tangan.. korang makan nasi aku makan nasi...

ASSALAMMUALAIKUM......



(dibawah merupakan bukti gambar pemberian bantuan pada makcik tu.. gambar yang lain-lain aku tak jumpa buat masa ni..)








Wednesday, 11 January 2017

KAKITANGAN BANK FITNAH WANITA BUTA TIPU JUAL TISU !!!


JOHOR BAHRU: Seorang wanita orang kurang upaya (OKU) menafikan dakwaan kononnya menipu menjadi buta dengan menjual tisu seperti tersebar dalam laman sosial.

Noraslina Rajoni, 43, menghadapi masalah penglihatan tahap kedua sejak lahir dan mempunyai kad OKU bagi membuktikan keadaannya.

Mata kanannya buta sepenuhnya manakala mata kirinya hanya boleh mengesan warna terang.

Beliau mewarisi penyakit Allahyarham ibu bapanya, Rajuni @ Rajimin Moin, 70, dan Asiah Mahmod, 67, yang mempunyai masalah penglihatan.

Noraslina berkata, kecaman terhadapnya timbul selepas kakitangan bank memuat naik gambar di Facebook (FB) yang mendakwa beliau menipu orang ramai dengan menyamar sebagai buta dan menjual tisu.

"Memang saya masukkan wang RM14,000 ke dalam akaun milik saya di sebuah bank di Bandar Baru Uda, di sini, tapi bukan semuanya duit saya.

"Duit saya cuma RM3,000, selebihnya duit anak kedua saya yang juga menjual tisu serta duit beberapa kawan OKU yang lain.

"Mereka kerap menumpang menyimpan duit dalam akaun saya dan ini adalah hasil jualan kami selepas beberapa bulan.

"Kalau nak kata saya menipu buta itu memang fitnah kerana saya ada kad OKU sah.

"Saya buta dan saya tidak menipu orang ramai dengan meminta sedekah, sebaliknya menjual tisu yang dibeli dengan modal kira-kira RM500," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Sejak beberapa tahun lalu, Noraslina membeli tisu secara pukal dan akan menambah stok sebelum kehabisan.

Beliau menyimpan hasil jualan dalam akaun berserta wang anak-anaknya dan ada masanya beberapa rakan OKU yang tidak mempunyai akaun bank, turut menumpang hasil jualan mereka.

Sementara itu, Timbalan Presiden Pertubuhan Amal Pembangunan Usahawan OKU Penglihatan (PERKUM) Malaysia, Mohammad Faiz Asangku Abdullah, berkata pihaknya kesal dengan tindakan kakitangan bank berkenaan mengambil gambar dan mendedahkan butiran peribadi mangsa.

Katanya, pihaknya akan meneliti untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas kakitangan bank berkenaan.

Baru-baru ini, gambar seorang wanita mengutip derma di Dataran Bandaraya dekat sini, dan memasukkan sejumlah wang tunai didakwa hasil kutipan meminta sedekah, menjadi viral di laman sosial hingga menimbulkan kemarahan netizen.

#1MDB MAHADHIR NAK JADI MALAIKAT PILIH TETAMU ALLAH !!!


ALOR SETAR 9 Jan. – Kecewa, marah dan terguris. Tiga perkataan itu cukup untuk menggambarkan betapa terusiknya perasaan mereka yang berpeluang menunaikan haji melalui tajaan 1Malaysia Developement Berhad (1MDB) ekoran kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad kononnya ibadah mereka itu tidak mabrur.

Begitu pun rata-rata mereka menganggap Dr. Mahathir sudah tidak perlu dilayan kerana matlamatnya dalam mengeluarkan kenyataan ketika ini kebanyakannya hanyalah bermotifkan politik semata-mata.

Bagi bekas anggota Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Hamzah Adnan, 67, kenyataan Dr. Mahathir itu terlalu jauh menyim­pang kerana beliau dilihat cuba membuat penilaian sendiri terhadap perkara yang menjadi hak Allah.

“Saya fikir beliau perlu lebih berhati-hati membuat kenyataan. Seruan menunaikan haji ini adalah satu anugerah Allah kepada hamba-Nya yang terpilih.

“Saya sendiri contohnya bukan orang senang. Namun pada tahun 2014, ketika baru sahaja berkira-kira mahu mendaftar menunaikan haji bersama isteri, tiba-tiba, Allah pilih untuk ke sana atas tajaan 1MDB, maka adakah wajar untuk orang mempertikaikan hak Allah dalam menjemput saya ke sana dengan jalan begitu?” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Tambah Hamzah, selaku bekas Perdana Menteri dan orang ber­usia, kenyataan dikeluarkan Dr. Mahathir itu adalah sesuatu yang amat tidak boleh diterima.
“Dahulu kita hormati panda­ngan dan visinya yang jauh. Tetapi hari ini selaku orang yang sentiasa mengikuti isu politik semasa, saya kecewa dengan kenyataan demi kenyataan dikeluarkan oleh beliau,” katanya.

Sementara itu, seorang lagi penerima tajaan 1MDB ke Mekah, Jamil Ismail, 60, mengakui kata-kata bekas Perdana Menteri tersebut benar-benar mengguris perasaannya.

“Siapa kita manusia biasa ini hendak menilai mabrur atau tidak sesuatu amalan dilakukan? Apabila ada individu yang buat kenyataan begini, maka secara tidak langsung umum akan mempertikaikan pula tahap keimanannya kepada Allah.

“Kalau kita yakin dengan ketentuan dan kebijaksanaan Allah, bagaimana boleh kita pertikaikan seruan Allah kepada insan-insan terpilih yang menunaikan haji. Bagaimanapun bagi saya, usahlah kita bebankan hati dengan memikirkan perkara yang tidak sepatutnya kita fikir seperti melayan kenyataan sebegini,” katanya.

Dalam pada itu, seorang jemaah haji yang ditaja 1MDB tahun lalu, Abdul Rahim Zakaria, 65, menasihatkan Dr. Mahathir agar beristighfar dan menilai semula kata-katanya kerana dianggap telah membuatkan ramai jemaah haji berkecil hati.

“Ketentuan Allah ini kita kena terima. Kalau Tuhan hendak angkat parti baharunya itu untuk memerintah Malaysia, Tuhan akan beri juga tetapi tidak perlulah sampai tergamak mengeluarkan ke­nyataan-kenyataan sebegini.

“Kalau beliau hendak berpolitik, teruskanlah berpolitik tetapi jangan babitkan orang ramai dan rakyat yang membuat ibadat. Tak seronok rasanya. Bukan hendak menentang tetapi tidak kena de­ngan cara orang tua-tua seperti­nya, tidak bolehlah cakap begitu,” kata Abdul Rahim.

Anak Perempuan Mahadir pengamal LGBT

Anak Bongsu Perempuan Mahadhir Seorang Lesbian

Anak Lelaki Mahadhir Seorang yang dalam senarai 10 terkaya dimalaysia

Anak bongsu perempuan Mahadhir bebas dan bangga minum Arak

Harta Anak Mahadhir

Cucu Mahadhir anak kepada Mukhriz belum berumur 20 tahun tetapi sudah mampu memakai beg tangan berharga Rm400 ribu

Anak angkat Mahadhir Seorang Gay dan bangga dengan pegangan hidupnya sekarang


Member BSK