Jumlah Pengunjung

Sunday, 3 December 2017

RM2 JUTA KANTOI HARGA KONDO ANAK SAUDARA AZMIN ALI!!!


1. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Pelanduk sentiasa melupakan jerat tapi jerat tak pernah melupakan pelanduk. Begitulah apa yang berlaku kepada Azmin Ali Menteri Besar Selangor. Segala macam rasuah dan salah guna kuasa di Selangor dia hanya berdiam diri. Walaupun isu pegawai khasnya Hilman Idham didedahkan di masih sempat melepaskan diri.


2. Namun sesuatu yang Azmin tidak sedar ialah seorang budak bergelar 'Aboy' atau Mohd Nuzul Fadli Mohd Noriyualsaid anak saudara Azmin Ali yang paling dipercayainya. Beliau sering dilihat bersama Azmin dalam mesyuarat penting, program dan lain-lain. Aboy seorang penganggur dan lebih tepat digelar sebagai orang tengah 'brooker' projek. Semua projek lombong pasir, batu dan segala macam projek yang boleh menggunakan kelulusan MB Selangor beliau dapat. Belum dikira Aboy memasukkan gambar-gambar kenderaan mewah, percutian mewah serta gaya hidup mewahnya dalam laman sosial facebook dan instagram. 


3. Pelbagai aduan termasuk aduan Ummi Hafilda adik Azmin kepada SPRM turut dibuat sekian lama, malah dikatakan setahun SPRM menyiasat kes Nuzul Fadli ini. Akhirnya pada 29 November 2017 'Aboy' ditangkap di kediamannya A-21-13 Desa Pandan Kuala Lumpur. Tiada kerja tapi mampu tinggal di Kondomium mewah G- Residence berharga sekitar RM857k hingga RM2 juta.Bukan calang anak muda duduk di rumah ini.

Saturday, 18 November 2017

WARTAWAN PORTAL THE MALAYSIAN INSIGHT DAH TAKDE MODAL BERITA KE ?


Aduhai.. Dah langsung takde berita sangat ke wartawan The Malaysian Insight ni ? Terkejut dan terkentut aku tengahari ni bila dapat satu link artikel dari kawan-kawan (KLIK DAN BACA DISINI FITNAH THE MALAYSIAN INSIGHT PADA AKU) bila kononnya wartawan tersebut interview aku untuk bercerita tentang bilangan dan pendapatan Tentera Cyber UMNO. 

Malas aku nak cerita panjang tentang fitnah pada aku ni, cuma aku nak tanya la, bila masa kau jumpa aku wartawan oiii...? Masa hari program tu aku tak datang pun.. 

Harap Cik Adik manis tarik semula artikel tersebut dan buat la permohonan maaf sikit-sikit.. mungkin juga cik adik manis dah salah org dan ter..interview org lain dgn menggunakan identiti budak sri kinta atau cik adik manis akan berdepan dengan saman fitnah di mahkamah nanti..

Adik manis punya nama, no ic semua abg boleh dapat sekiranya adik manis mahu bercinta sama abg didalam mahkamah...

Semoga kita cik adik manis ambil perhatian tulisan abg hensem ni...
 Assalammualaikum...


Friday, 17 November 2017

5 KUBAH EXPO NEGARAKU YANG TERCANTIK !!! #ExpoNegaraku #ExpoNegaraku2017



Melangkah ke kubah pertama Ekspo Negaraku 2017 bagai memasuki dunia baharu yang jauh ke hadapan melangkaui masa.

Sofa empuk menanti pengunjung. Duduklah dengan selesa dan tumpukan perhatian ke layar besar bagi mengikuti kisah Alia. Siapa Alia? Cari jawapannya ada di Dataran Merdeka.

Dengan tema 'Tuah Dikongsi Bersama', Kubah 1 adalah permulaan kembara pengunjung dalam laluan menghayati limpahan nikmat pembangunan dan kemajuan negara yang ada kalanya tidak dihargai seperti sepatutnya.



Generasi pasca merdeka pasti sukar membayangkan kisah negara bertuah ini bermula,namun mereka juga mempunyai tanggungjawab berat dalam memastikan kemajuan sedia ada berlipat ganda apabila mengambil alih teraju pimpinan masa depan.

Kesedaran itu membawa pengunjung ke Kubah 2.Evolusi infrastruktur dan pengangkutan awam menjadi paksi segmen diberi tema 'Kemudahan Infrastruktur',bermula dari darat merentasi udara.



Kubah 3 bertema ‘Kehidupan dan Kesejahteraan' Kalangan pengunjung Generasi X (Gen-X) pasti tersenyum sendiri mengimbau kenangan silam tatkala melihat deretan telefon talian tetap yang digunakan sekitar era 1960-an hingga 1990-an memenuhi ruang pameran dan pastikan anda menjawab deringan,kalau-kalau berpeluang mendengar sendiri suara pemimpin negara.

Pelbagai sesi interaktif seiring ledakan teknologi massa semestinya membangkitkan keinginan pengunjung untuk cuba menyelami kemajuan hanya dengan sentuhan di hujung jari, selain mendengar amanat dan pesanan berguna ke arah bersama mensejahterakan Malaysia.

Kubah 4 yang berteraskan 'Gaya Hidup Malaysia' menjanjikan pengharapan besar rakyat negara ini dalam membentuk masa depan gemilang,bersandarkan kemajuan mencakupi darat hingga udara.



Tiada ruang yang dipinggirkan daripada arus kemajuan,malah perhatian sama rata diberi terhadap pembangunan infrastruktur pelancongan serta kebudayaan supaya semua lapisan masyarakat mengecapi limpahan rahmat kemerdekaan.

Tema 'Masa Depan Gemilang' menanti di Kubah 5.Ambil sedikit masa untuk berlapang dada bagi menyingkap segala nikmat kemajuan yang sudah sebati dalam kehidupan harian rakyat Malaysia, hingga ada masanya kita terlalai untuk menghargai.

Dicetuskan hasil ilham Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Razak,buat julung kalinya ekspo dalam skala besar itu dizahirkan untuk segenap peringkat usia dengan pelbagai pengisian - bukti yang menunjukkan pembangunan negara dilaksanakan secara inklusif.

Seperti dikatakan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan, yang bertanggungjawab sepenuhnya terhadap Ekspo Negara 2017 :

“Ini adalah gambaran masa depan Malaysia dan segala-galanya harus bermula hari ini."

Di sebalik pengalaman menakjubkan Ekspo Negaraku 2017,terselit pelbagai mesej berharga untuk dijadikan azimat ke arah membawa Malaysia meluncur laju mengharungi pelbagai cabaran.

Paling utama,Ekspo Negaraku 2017 membuktikan komitmen kerajaan untuk terus memberi yang terbaik buat kira-kira 32 juta rakyatnya tanpa batasan kaum, lokasi atau apa saja sempadan yang menjadi ukuran perbezaan buatan manusia.

Tempoh sebulan yang diberi,bermula semalam hingga 15 Disember memadai untuk anda memperuntukkan sekurang-kurangnya sekali berada di Dataran Merdeka dan berkongsi kebanggaan bergelar rakyat Malaysia!

Thursday, 16 November 2017

DATARAN MERDEKA TUMPUAN TARIKAN EXPO NEGARAKU !!! #ExpoNegaraku2017 #ExpoNegaraku



Pameran infrastruktur berskala besar, Ekspo Negaraku 2017 dianjurkan Unit Perancang Ekonomi (UPE), JPM diadakan selama sebulan di Dataran Merdeka bermula 15 Nov'17 sehingga 15 Dec'17.

#EkspoNegaraKu2017 berlangsung selama sebulan dibuka secara percuma setiap hari bermula jam 10:00AM hingga 10:00PM.

Ekspo ini adalah ilham PM DS Najib Razak. Beliau berhasrat agar ekspo ini menjadi wadah terbaik untuk rakyat melihat, mendengar dan merasai sendiri segala pencapaian pembangunan dan infrastruktur yang dihasilkan oleh kerajaan.



Ekspo ini mampu menjadi satu bingkisan gambaran sejauh mana kemajuan yang sudah kita capai hasil usaha kepemimpinan pihak kerajaan dan sokongan padu yang diberikan oleh seluruh rakyat Malaysia.

Dewan pameran sementara itu bakal menarik perhatian ramai kerana ia dibina berasaskan teknologi canggih.

"Bangunan ini akan dibina menggunakan lima kubah geodesi yang melambangkan lima prinsip Rukun Negara iaitu kubah pertama berkonsepkan seperti sebuah teater; kubah kedua, berbentuk ruang pameran bervisual yang menggunakan teknologi elektronik.



Kubah ketiga juga berbentuk ruang pameran tetapi menonjolkan kejayaan program dan inisiatif dalam meringankan kos sara hidup rakyat; manakala kubah keempat dan kelima berkonsepkan pusat video interaktif.

Pengunjung juga dihiburkan dengan pelbagai acara menarik pada setiap hujung minggu termasuklah pertandingan futsal, zumba, pasar malam, KL Go Cart dan sukan rakyat.

Dataran Merdeka dipilih sebagai lokasi ekspo kerana kedudukannya yang sangat strategik untuk orang ramai selain akses kepada kemudahan pengangkutan awam seperti Transit Aliran Massa (#MRT), transit aliran ringan (#LRT), Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) dan bas

Bagi mereka yang berada di luar Lembah Klang yang berminat untuk melawat Ekspo Negaraku boleh menulis secara rasmi kepada urus setia untuk urusan khas bagi pengangkutan dan penginapan ke exponegaraku@gmail.com atau hubungi 016 868 9830.



Friday, 27 October 2017

#Bajet2018 walaupun dimaki hamun pemimpin pembangkang, YAB Perdana Menteri tetap tidak melupakan negeri - negeri mereka!!!


1. Sebentar tadi Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak telah selesai membentangkan Bajet 2018 pihak kerajaan Barisan Nasional. Bajet pada tahun ini diberi tema *_ “memakmur ekonomi yang inklusif, mengimbang keunggulan duniawi dan ukhrawi, demi mensejahtera kehidupan rakyat, menuju aspirasi tn50”_*

2. Melihat kepada Bajet 2018 yang diumumkan sebentar tadi, ianya menunjukkan komitmen YAB Perdana Menteri dan kerajaan untuk menangani beberapa permasalahan yang dihadapi oleh rakyat di negara ini secara keseluruhanya termasuk di negeri - negeri pembangkang walaupun pemimpin mereka dengan jelas dan konsisten selalu memaki - hamun serta memfitnah YAB Perdana Menteri dan pemimpin Barisan Nasional.

3. Antara pengumuman penting yang dilakukan oleh YAB Perdana Menteri sebentar tadi adalah pemansuhan dua tol di negeri Selangor yang di kuasai oleh pemimpin pembangkang iaitu Tol Batu Tiga dan Tol Sungai Rasau. Pengumuman YAB Perdana Menteri ini juga sekaligus membuktikan kenyataan pemimpin pembangkang, terutama di Selangor bahawa kerajaan BN menganak - tirikan mereka adalah merupakan satu fitnah yang jahat.

4. Di Pulau Pinang pula, kerajaan BN telah mengumumkan bajet sebanyak puluhan juta ringgit untuk menaik taraf Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang. Ini menunjukkan YAB Perdana Menteri mempunyai hati dan jiwa yang besar dengan tetap menunaikan permintaan kerajaan negeri DAP walaupun mereka berterusan melemparkan tuduhan dan fitnah terhadap pemimpin Barisan Nasional.

5. Pengumuman yang dilakukan untuk negeri pembangkang memberikan gambaran bahawa YAB PM dan Kerajaan tidak pernah mengamalkan dasar diskriminasi terhadap negeri - negeri pembangkang.  Ini jelas menunjukkan keprihatinan  Barisan Nasional kepada semua rakyat di negara ini. Apa yang YAB Perdana Menteri mahukan adalah rakyat di negeri - negeri pembangkang juga menikmati laba yang diraih oleh kerajaan.

6. Sikap jiwa besar yang ditunjukkan oleh YAB Perdana Menteri ini berbeza dengan sikap yang ditunjukkan oleh pihak pembangkang. Ini jelas di negeri - negeri yag dikuasai mereka pemimpin politik dan masyarakat pro - BN sentiasa ditindas. Pembangkang jelas mengamalkan politik tidak matang dan mempunyai sikap dendam terhadap mereka yang Pro - BN. Ini berbeza dengan sikap YAB Perdana Menteri.

7. Konklusinya, saya berharap Bajet 2018 yang diumumkan sebentar tadi disambut baik oleh rakyat di negara ini khususnya di negeri - negeri pembangkang. Ini kerana bajet ini telah terbukti direka khas untuk kesejahteraan rakyat dengan mengambil kira maklum balas yang diterima oleh kerajaan. Secara ringkasnya, ini merupakan satu bajet dari idea rakyat sendiri yang direalisasikan oleh YAB Perdana Menteri bagi kesenangan semua pihak, termasuk mereka yang berada di negeri - negeri dikuasai pihak pembangkang.

Terima Kasih

Datuk Huan Cheng Guan
Timbalan Presiden
Parti Cinta Malaysia


LIVE VIDEO PEMBENTANGAN BAJET 2018 !!!



Klik Video dibawah untuk ikuti Siaran secara langsung sesi perbentangan bajet 2018 oleh Yang Amat Berhormat Dato Seri Najib Bin Tun Abdul Razak..


Wednesday, 25 October 2017

YUSUF AZMI PEJUANG ISLAM ATAU PENUNGGANG AGAMA ISLAM ???


Kecoh semalam bila penahanan Yusuf Azmi dan Ali menjadi bualan hangat pengikut setia mereka di Facebook dan alam maya mereka, kononnya penahanan mereka oleh pihak polis adalah tindakan yang tidak sepatutnya terhadap mereka yang mengakui mereka adalah pejuang islam yang mempertahankan hak rakyat Malaysia.

Amat pelik bagi aku bila penahanan mereka seolah-olah mereka dizalimi oleh kerajaan. Aku bukanlah mahu mempertahankan tindakan Datuk Kabi yang menipu orang ramai dalam kes kereta pajak sebelum ini, namun aku berpendapat tindakan Datuk Kabi untuk mendakwa Yusuf Azmi dan Ali atas kesalahan menceroboh premisnya adalah betul. Bagi aku peguam Datuk Kabi bijak untuk mendakwa Yusuf Azmi dan Ali atas kesalahan menceroboh premis mengikut undang-undang.

Bila amarah sudah tidak boleh dikawal dan dendam mula menguasai diri, apa sahaja jalan dan cara mesti mereka lakukan untuk menganayai pihak musuh mereka. Aku lihat sendiri video ucapan dari Yusuf Azmi pagi tadi yang seolah mula tidak berpuas hati dengan pemimpin kerajaan bila penahanan mereka seolah langsung tidak dibantu malahan Yusuf Azmi bersama rakannya mula mengugut mahu menghasut rakyat pada pilihanraya akan datang. Kedengaran juga seolah Yusuf Azmi mahu bertanding pilihanraya dan mahu mendaftarkan PPIM sebagai sebuah parti politik.










Wahai Yusuf Azmi, aku rasa dah elok sangat kamu tu jadi pemimpin politik kerana sejak akhir-akhir ini aku makin menampakkan tindakan kamu sekarang seolah mahu bermain politik (rasanya Yusuf Azmi faham maksud aku ni) dan tak perlulah berselindung lagi dengan nama Persatuan Islam. Janganlah jadikan penyokong kamu itu TAKSUB kepada kamu, kerana sifat TAKSUB itu haram bagi agama islam. Sekiranya benarlah Yusuf Azmi dan kawan-kawannya mahu berjuang dan mempertahankan Islam, kenapa kenyataan SITI KASIM yang terang-terang menghina agama islam dan memperlekehkan agama islam langsung tidak dilawan ? Adakah Yusuf Azmi TAKUT BERHADAPAN DENGAN SITI KASIM ?


Ok, berbalik pada cerita Datuk Kabi, sepatutnya Yusuf Azmi tahu, sesiapa sahaja yang menceroboh premis atau kediaman orang boleh didakwa dimahkamah. Polis juga sekiranya mahu memasuki rumah atau premis orang haruslah mendapatkan waran dari pihak mahkamah terlebih dahulu. Akhir cerita, aku sarankan Yusuf Azmi dan rakan-rakan daftarlah persatuan anda menjadi sebuah parti politik, tak perlu ugut-ugut lagi, itu pun kalau Yusuf Azmi ni benar-benar JANTAN la.. Takut lepas pilihanraya nanti Yusuf Azmi dan rakan-rakan pun dah malas nak tolong rakyat Malaysia. Nak dekat pilihanraya ni biasalah.. Semua orang nak jadi HERO…

Harap Yusuf Azmi dan pengikutnya boleh klik dan baca kenyataan dari Armand khas untuk kes penahanannya.. 

Tuesday, 24 October 2017

BAJET 2018 HANCURKAN HARAPAN MAHADHIR DAN PAKATAN!!!


Jumaat ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan membentangkan Bajet 2018. Sudah pasti ia menjadi tumpuan dan dinantikan oleh rakyat yang ingin mengetahui khabar gembira buat mereka.

#Bajet2018 kali ini akan memfokuskan kepada strategi untuk meningkatkan pendapatan rakyat terutama golongan berpendapatan rendah (B40). Selama ini kita mendengar rungutan mengenai beban kenaikan kos hidup namun tahukah anda bahawa jumlah pendapatan rakyat semakin meningkat?

Tidak ramai yang mengetahuinya. Pekerja-pekerja di negara ini telah menikmati purata kenaikan gaji sebanyak 7.3 peratus sejak 42 tahun lalu berbanding purata inflasi 3.7 peratus dalam tempoh itu.

Ia adalah dapatan daripada hasil kajian yang dijalankan dua tahun lalu dan dalam tempoh dua tahun lalu, purata kenaikan gaji meningkat kepada 9.0 peratus.

Bukan itu sahaja, pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) negara pada tahun ini diunjurkan sebanyak dua kali. Kali ini pada 5.1 peratus berbanding 4.9 peratus sebelum ini berdasarkan beberapa faktor yang mendorong kepada prestasi yang lebih baik terutama dalam aktiviti perdagangan.

Menurut MIDF Research, semakan unjuran itu dibuat setelah menyaksikan dagangan global antara Januari hingga April yang kukuh dengan trend yang positif dan dijangka kekal sepanjang tahun ini dengan eksport merekodkan pertumbuhan dua digit bagi lima bulan berturut-turut.

Faktor-faktor inilah yang bakal menjadikan Bajet 2018 sebagai bajet yang menarik. Walaupun pembangkang menyatakan ia adalah gula-gula menjelang pilihan raya umum (PRU) namun harus diingat, rakyat mahu tahu setiap sen wang yang dibelanjakan kerajaan.

Setiap sen yang dibelanjakan oleh kerajaan adalah penting. Tidak seperti Pakatan Harapan di mana bajet alternatif mereka langsung tidak memberikan keyakinan kepada rakyat dan tidak realistik.

Ia lebih kepada "copy paste" daripada bajet-bajet alternatif yang mereka rangka pada tahun-tahun sebelumnya. Sebagai contoh lihat sahaja kepada isu cukai perkhidmatan dan barangan (GST), Pakatan Harapan pada mulanya mahu memansuhkan cukai itu tetapi akhirnya mahu menjadikan GST sifar.

Malah Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar sendiri menyatakan Pakatan Harapan tidak akan memansuhkan GST jika menang pilihan raya umum akan datang sebaliknya mengenakan sifar cukai untuk GST.

Manakala Pengerusi Pakatan Harapan pula, Mahathir Mohamad, menyatakan GST tidak akan dihapuskan kerana "itu mungkin menyebabkan beberapa masalah dengan pembiayaan kerajaan" dan mahu menaikkan cukai korporat menggantikan GST.

Kenyatan-kenyataan yang dibuat oleh pemimpin pembangkang ini sebenarnya cuba mengelirukan rakyat dan menguji kebijaksaan rakyat.

Apa yang pasti bajet alternatif Pakatan Harapan hanya bersifat populis semata-mata untuk menarik perhatian rakyat tetapi berbeza dengan Bajet yang dibentangkan oleh Perdana Menteri.

Ia adalah realistik bagi membangunkan negara selain mensejahterakan rakyat. Inilah senjata utama Barisan Nasional (BN) dalam berdepan dengan Pakatan Harapan, iaitu gabungan pembangkang yang hanya bercakap retorik dan suka memburukkan pemimpin sahaja.

Hari Jumaat ini "pintu gua" terbuka luas buat semua pemimpin dan penyokong pembangkang. Bawalah bekal siap siap bila berada dalam gua nanti. Ini kerana Bajet 2018 ini akan buat pembangkang hancur lebur sepenuhnya.

Habis modal lah pembangkang Jumaat ini. Bila rakyat sambut baik Bajet 2018 yang dibentangkan oleh Datuk Seri Najib, apa lagi ruang dan modal yang mahu pembangkang hentam lagi. Bertapalah dalam gua nanti.

Tulisan :
Beruang Biru
BB628, Selasa

#Bajet2018
24 Oktober 2017

Friday, 20 October 2017

HARGA SEWA KEDAI DI SURIA KLCC !!!

Gambar Sekadar Hiasan

Mesti ramai antara kita yang selalu lepak dan makan2 di KLCC tapi tak tau berapa harga sewa di kedai2 dalam Suria Klcc.

Ok. Pada tahun 1998 masa itu kadar sewa adalah RM12,000 sebulan untuk kedai sebesar 700 sq. Itu harga masa 20 tahun sudah. Bayangkan untuk kedai2 yang keluasan yang lebih besar? Sudah tentu lebih mahal.


So masa tu hanya company yg brand yang ternama saja yang mampu menyewa seperti COACH, GUCCI, SWATCH dan lain2. Masa tu (1998) zaman kegawatan ekonomi. So tak ramai lah orang kita mampu berniaga dalam tu disebabkan sewa yang mahal.

Pada tahun 2015 kadar sewa naik kepada RM100 per square feet, sama dengan RM70,000 sewa sebulan keluasan 700 square feet. Naik dekat RM58,000..!

Setiap hari kena buka/tutup kedai tepat masa, kalau lambat kena denda sebanyak RM300. Setiap bulan perlu hantar sales report kepada Suria KLCC Management. Kalau diorang tengok sales kedai korang tak bagus, bila tempoh perjanjian sewa dah tamat je pihak pengurusan akan suruh korang keluar, walaupun korang mampu bayar sewa yang mahal setiap bulan.



Gerai- gerai kecil yang jual makanan dan minuman di tingkat 2 kawasan food court setiap bulan kadar sewa adalah RM40,000. 

Kalau anda ingin buka kedai di KLCC perlu bayar sewa deposit 4 bulan + 2 bulan. Kalau sewa rm70,000 kena siapkan duit upfront RM420,000. Mampu?

Nak niaga buka kedai di shopping mall tidak mudah, sebab terlalu banyak peraturan kena ikut dan kadar sewa sangat mahal. Kalau kedai anda nak buat renovation mesti dapatkan contractor yang ada dalam senarai nama panel pihak pengurusan mall sahaja. Maksudnya kau tak boleh nak panggil kawan2 kontraktor kau atau pakcik kau untuk renovate kedai. Setiap kali sebelum renovation perlu bayar deposit dalam RM 15K kepada management.

Kalau penyewa mall adalah brand yang famous seperti Ralph Lauren , Uniqlo, Hermes, Louis Vuitton, Coach dan lain2 yang sewaktu dengannya, walaupun kedainya di tingkat bawah, mungkin kadar sewa mereka tidak mahal sangat sebab pihak pengurusan mall perlukan mereka untuk tarik pelanggan2 yang kaya raya, walaupun kedai mereka besar lebih dari 1000 sq ft.

6 tahun dulu, kedai ” Roti Boy” yang kecil tu kadar sewa dah sampai RM70,000 sebulan , tapi tidak pasti sama ada sekarang masih kadar sewa yang sama.
Boleh dikatakan, dalam kesemua lot kedai dalam Suria KLCC, tak sampai 15% pun yang disewa usahawan Bumiputera. Kalau ada yg berminat sewa pun mungkin direject pihak pengurusan kerana mungkin brand itu tidak dapat tarik banyak "crowd" ke Suria KLCC.

Kebanyakkan lot2 kedai disewa oleh usahawan Cina dan usahawan dari luar.
Persoalannya, apa gunanya kita ada bangunan ikonik negara jika di dalamnya tiada ruang untuk produk2/brand bumiputera/Melayu? At least 50% reserve la utk produk Bumiputera.


Sunday, 10 September 2017

MELAMPAU, NABI ISMAIL ANAK LUAR NIKAH KATA PEMIMPIN PEMBANGKANG SABAH!!!


Beberapa hari sebelum itu, ahli politik yang pernah bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri Sulaman mewakili Parti Reformasi Negeri (STAR) itu juga telah membuat kenyataan bahawa Nabi Ismail merupakan anak luar nikah Nabi Ibrahim. 

Beliau mendakwa umat Islam hanyalah terikut-ikut melakukan upacara korban Nabi Ibrahim tanpa memahami konteks dan pengajaran yang terdapat disebalik peristiwa tersebut sepertimana yang dihayati oleh bangsa Israel dan penganut-penganut agama Kristian. Beliau berkata, “Ada juga kebenarannya apa yang dikatakan oleh Siti Kasim ini. 

Upacara korban itu cuma dilakukan oleh Agama Yahudi bagi “melambangkan” apa yang bakal Tuhan lakukan nanti bagi memberikan “syafaat” (keselamatan) kepada bangsa Israel kelak.”

(Kisah penuh klik disini) 

Saturday, 26 August 2017

BIADAP.. INDONESIA BUAT KONSERT DANGDUT DEPAN MASJID!!!


Masjid merupakan tempat ibadah untuk umat Islam dan ianya merupakan satu tempat suci kerana dianggap sebagai 'rumah Allah'. Namun, baru-baru ini viral di media sosial satu konsert dangdut diadakan di perkarangan sebuah masjid di Tasikmalaya di Jawa Barat, Indonesia. 

Beberapa keping gambar konsert dangdut itu menjadi viral dan mengundang kritikan dari netizen Indonesia. 

Menurut Jawa Pos dan myMetro Online, konsert itu diadakan pada Sabtu lalu sempena sambutan ulang tahun ke-385 bandar berkenaan. Selain penyanyi dangdut itu beberapa artis termasuk Mulan Jamela turut membuat persembahan.



Selepas menerima banyak kritikan Datuk Bandar Tasikmalaya, Ruzhanul Ulum meminta maaf kerana menjadikan perkarangan masjid sebagai tapak konsert.

“Saya meminta maaf sekiranya tempat ini dianggap kurang sesuai. Kami terpaksa menggunakan tempat ini kerana tiada lokasi yang sesuai,” jelasnya. 

Alasan tersebut agak tidak masuk akal kerana sudah jelas masjid adalah tempat dimana umat Islam beribadah dan sudah tentu ianya mencemarkan kesucian rumah Allah.

Sumber- Kaki Share

Sunday, 6 August 2017

PEMIMPIN PPBM HINA KAUM INDIA PULAU PINANG !!!


Hina sesuatu kaum merupakan suatu perbuatan yang sangat tidak boleh diterima oleh majoriti rakyat Malaysia. Terkini, disebabkan terdesaknya ingin memburukkan lawan dalam parti politik, seorang yang merupakan Ketua Bahagian PPBM Nibong Tebal Yaakob Osman didalam satu tulisannya di Facebook telah menghina kaum India Nibong Tebal dengan mengatakan "kalau mereka di beri, mereka ambil tetapi bila undi mereka tak bagi."

Kenyataan ini telah menampakkan seolah-olah kaum India ini merupakan suatu kaum yang haprak dan kemaruk duit dalam apa jua keadaan. Sudahlah Tun Mahadhir sebelum ini menggelarkan kaum ini sebagai Kelling, dan kini Yaakob Osman pula menghina kaum India sebegitu rupa. 

Diharap juga, Presiden HINDRAF "P Waythamoorthy" dapat membuat kenyataan tentang hinaan terhadap bangsa India oleh pemimpin PPBM ini, janganlah menjadi bacul dan hanya mendiamkan diri sahaja bila kaum anda dihina sedemikian rupa oleh pemimpin PPBM Pulau Pinang.

Kenyataan hinaan terhadap bangsa India ini juga telah menampakkan bahawasanya Yaakob Osman tidak pernah serik menabur fitnah sedangkan dia baru sahaja memohon maaf kepada Azmi Arshad kerana memfitnah beliau dan telah membuat penyelesaian saman fitnah diluar mahkamah pada baru-baru ini.


Dalam pada masa yang sama status hinaan tersebut juga, Key Marzuki @ Key Char Koey Teow yang merupakan cyber trooper upahan Marzuki Yahaya (Pengerusi PPBM Pulau Pinang) sempat menulis dengan niat mahu mempersendakan Dato Shaik Hussein Mydin. Dato Shaik Hussein Mydin banyak membongkarkan salah laku Lim Guan Eng di Pulau Pinang, namun pembongkaran tersebut amat tidak disenangi oleh Key Marzuki Cyber Trooper upahan Marzuki Yahaya yang merupakan Pengerusi PPBM Pulau Pinang.



Terkini juga, apabila semboyan PRU telah hampir tiba, Key Marzuki yang banyak mengatur politik kotor di Permatang Pauh telah keluar dari PPBM dan beritakan tindakannya itu adalah disebabkan tidak mahu terlepas beberapa Job dari UMNO Permatang Pauh. Tindakannya yang kerap menyerang Dato Dr Shaik Hussein Mydin juga di percayai telah diupah oleh seseorang. 


Friday, 4 August 2017

PCM DAN PEMUDA UMNO GEMPUR SPRM PULAU PINANG!!!


Bertempat di tingkat bawah Kompleks Tun Abdul Razak (KOMTAR), Pergerakan Pemuda UMNO Pulau Pinang bersama Parti Cinta Malaysia serta beberapa NGO hari ini menyerahkan satu memorandum kepada Ketua Pesuruhjaya SPRM, Datuk Dzulkifli Ahmad, dan Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki.

Memorandum berkenaan bertujuan menggesa SPRM mempercepatkan siasatan terhadap isu-isu rasuah yang dilaporkan berlaku di Pulau Pinang. Selain itu, Pemuda UMNO juga mahu isu-isu rasuah yang membabitkan kerajaan DAP negeri diselesaikan dengan secepat mungkin bagi menghilangkan kerisauan rakyat terhadap pentadbiran negeri.

Menurut Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang, Rafizal Abdul Rahim, rakyat Pulau Pinang kini berasa bimbang dengan peningkatan dakwaan rasuah yang berlaku di negeri ini khususnya yang membabitkan pemimpin-pemimpin tempatan.

Selain dari dakwaan rasuah yang dilapor membabitkan agensi kerajaan negeri, khabar angin mengenai penyelewengan yang berlaku terhadap projek-projek pembangunan di negeri ini juga meresahkan semua pihak.

Justeru itu, beliau mewakili seluruh anggota Pergerakan UMNO negeri Pulau Pinang serta rakyat yang mahukan pentadbiran negeri yang telus serta amanah, merayu agar pihak SPRM segera membersihkan negeri ini dari unsur-unsur rasuah.

Ketua Pesuruhjaya SPRM dalam satu kenyataan kepada media pula menyatakan, beliau mengambil berat terhadap tindakan kerajaan negeri berhubung IBR, berikutan Pulau Pinang adalah negeri kelahirannya.

“Mengapa saya terlalu ambil berat terhadap Pulau Pinang adalah kerana saya dilahirkan di sini. Malu kalau negeri saya sendiri tidak mahu tandatangani IBR yang diusahakan oleh saya sendiri,” katanya.

Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan ketika ditemui pula menegaskan pihaknya akan terus berjuang untuk memastikan pentadbiran negeri Pulau Pinang bebas dari gejala rasuah.

Beliau juga berjanji akan menyokong semua inisiatif SPRM yang dibuat untuk mengekang unsur-unsur rasuah didalam pentadbiran kerajaan khususnya di negeri Pulau Pinang. 

– Utaranews.com





Saturday, 22 July 2017

AIMAN TINO DAN 17 ARTIS GEMPAKKAN PUTRAJAYA MALAM INI !!! #haripenerokafelda2017



PUTRAJAYA- Seramai 17 artis popular tanah air akan mengegarkan pentas utama  malam ini di Karnival Ekspresi FELDA Negaraku Malaysia sempena Hari Peneroka 2017 Peringkat Kebangsaan.

Konsert berkenaan akan diserikan dengan persembahan dari juara Akademi Fantasia dan pernah menjadi fenemona suatu ketika dahulu iaitu Asmawi Ani atau nama popularnya Mawi.Mawi dijangka mendendangkan 3 buah lagu dari 32 buah lagu keseluruhannya pada malam ini .

Mawi merupakan salah satu ikon anak FELDA yang berjaya dalam Industri seni dimana beliau merupakan anak jati Felda Taib Andak Kota Tinggi,Johor.

Turut membuat persembahan ialah Tengku Iskhan Shah Bin Tengku Haidar atau lebih dikenali sebagai Que Haidar yang juga berasal dar Felda Taib Andak.

Que Haidar dijangka menyanyikan sebuah lagu baru yang berjudul KIsah Cinta hasil ciptaan penuh beliau sendiri.

Turut mengambil tempat dalam konsert malam ini ialah Rahmat Mega yang berasal dari Felda Cahaya baru bersama rakan sekampung beliau Jalil Hamid yang juga Presiden Ikatan Seni Komuniti Felda(ISKAF).

Beberapa nama baharu turut mengambil tempat pada konsert malam ini, antaranya Suffian Suhaimi, Aiman Tino, Wany Hasrita,Dedalia Band,Salam Busker dan ramai lagi.

Ribuan pengunjung dijangka hadir memeriahkan Konsert pada malam ini.Sementara itu, konsert malam ini akan diketuai Along Exist selaku pengarah muzik yang juga merupakan anak peneroka Felda.

GENERASI KE DUA FELDA TETAP JADI KEUTAMAAN NAJIB !!!



HARI ini timbul sedikit masalah dengan sebilangan generasi kedua Felda yang semakin jauh dari asal usul.  Bertahun-tahun terasa dipinggirkan serta peningkatan kualiti hidup sebahagian daripada mereka, telah menjadikan sesetengah dari kelompok ini, seakan lupa sejarah susah payah membangunkan Felda sehingga mencapai ke tahap hari ini.

Sejak Felda pertama ditubuhkan tahun 1958 di Lurah Bilut, generasi ke dua Felda (anak-anak peneroka asal) semakin berkembang ramai. Kebajikan kelompok ini kurang diberikan perhatian terutama ketika Mahathir menjadi Perdana Menteri.  Jangan kata bagi perhatian, sebelah mata pun tidak diumpamakannya generasi kedua Felda.

Peneroka asal pun Mahathir kurang beri perhatian, generasi kedua pulak lagi.

Hanya setelah Datuk Sri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri, barulah nasib generasi kedua Felda dan seterusnya ini, mendapat perhatian penuh dari kerajaan melalui Pelan Induk Transformasi Felda yang dilancarkan Najib pada tahun 2012.

Dibawah pelan. generasi kedua Felda turut dilibat dalam pelbagai program seperti skim perumahan, pendidikan dan ekonomi.  Pada tahun 2012, Najib melancarkan projek perumahan generasi kedua Felda yang menyasarkan sejumlah 20,000 buah unit rumah.  Setakat ini, hampir 10,000 buah rumah telah dibina atau dalam proses pembinaan.

Sepatutnya lebih banyak lagi rumah generasi kedua Felda ini mampu dibina tapi di negeri-negeri yang diperintah pembangkang, pelbagai halangan diberikan, terutama dalam soal hak milik tanah dan sebagainya.

Projek Sentuhan Kasih Felda pula menumpu kepada untuk meningkatkan ekonomi generasi Felda yang mampu menjana pendapatan sehingga RM 1,500 sebulan.

Sementara dalam bidang pendidikan pula, kerjasama antara Felda dengan Universiti Lim Kok Wing yang berjalan sejak 2005, telah berjaya menghasilkan lebih 2,000 orang graduan Felda memperolehi diploma dalam pelbagai bidang.  Bagi yang bernasib baik, ada yang dihantar melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi di luar negara melalui kerjasama berkembar dengan universiti yang terlibat.




Thursday, 6 July 2017

MIDAH SERANG MESYUARAT KETUA-KETUA BAHAGIAN BERSATU PERAK!!!

Hiasan

Kecoh malam tadi bila beberapa cerita keluar sendiri dari mulut ahli-ahli Pribumi Bersatu Perak apabila Datuk Hamidah yang merupakan Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia telah menyerang satu mesyuarat ketua-ketua Bahagian Pribumi Bersatu Perak. Mesyuarat yang sedang di jalankan di satu kawasan di Taman Meru Ipoh Perak itu telah bertukar menjadi kecoh apabila Datuk hamidah masuk dan mempertikaikan kelayakan beberapa ketua Bahagian yang hadir mesyuarat pada malam itu.

Beberapa ketua Bahagian Bersatu Perak juga turut mempertikaikan kehadiran Datuk Hamidah ke mesyuarat itu kerana sememangnya beliau tidak pernah dijemput tambahan pula kehadirannya telah mencetuskan kekecohan. Kekecohan menjadi semakin tegang apabila perang mulut mula terjadi antara Ketua Sri Kandi Bahagian Tambun bersama Datuk Hamidah, apabila Ketua Sri Kandi Tambun mencadangkan penubuhan Sri Kandi Bahagian Gopeng, dan keadaan tidak dapat ditenteramkan sehingga membuatkan air botol melayang membaling antara satu sama lain. Nampak juga kepuasan beberapa pengikut Datuk Hamidah terutamanya adik datuk Hamidah ( RUJUKSINI ) ( SINI ) dan ( SINI ) apabila beberapa komen di status facebook miliknya menampakkan lagi kejadian baling botol air memang berlaku pada waktu itu.

Ramai ahli-ahli Bersatu Perak mula mempertikaikan mengapa Datuk Hamidah harus menyerang mesyuarat mereka sedangkan dia dan orang-orangnya sebelum ini yang diketuai oleh adik iparnya (Suami kepada Hamizura) telah membuat sidang akhbar untuk keluar dari Parti Pribumi Bersatu Malaysia sebelum ini.

Suami Hamizura (Azrul) yang merupakan adik ipar kepada Datuk hamidah semasa membuat sidang akhbar mendesak Presiden Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin meletakkan jawatan.


Makin pening dan kelam kabut Parti Pribumi Bersatu ini yang baru beberapa bulan sahaja ditubuhkan sudah mula bercakaran sama sendiri. Dan seperti kebiasaannya juga, bila terjadi sesuatu musibah begini mereka akan mula menyalahkan UMNO dalam pergaduhan mereka untuk menutup kudis kurap pada punggung mereka sendiri. Pelikkan ? UMNO juga yang salah..


Pergaduhan antara datuk Hamidah dengan Ketua Armada Bersatu Malaysia

Pergaduhan antara Ketua Armada Bersatu Malaysia dengan Datuk Hamidah


Hurmm... entah apa la yang difikirkan oleh 2 orang pemimpin Bersatu ni..
Semua sudah gaduh sama sendiri..




Tuesday, 20 June 2017

TUN MENGAMUK SYED SADDIDQ KENCING PEMIMPIN PPBM???



Ketua ARMADA PPBM, Syed Saddidq Syed Abdul Rahman telah membocorkan rahsia besar pihak pembangkang dalam usaha menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau telah mendedahkan kepada tiga lagi Exco ARMADA berkenaan pertemuannya dengan Pengerusi PPBM, Tun Dr. Mahathir Mohamed dan Tun Daim Zainuddin bagi merancang mengenai isu DOJ-US yang dibangkitkan pada 15 Jun 2017 lepas.

Syed Saddiq turut menerangkan kepada tiga Exco ARMADA tersebut berkenaan perancangan dan perkara yang bakal berlaku kepada Malaysia selepas isu ini dibangkitkan pada Khamis lepas.

Rahsia besar yang dibocorkan Syed Saddiq adalah berkenaan Daim membayar kepada Clinton Foundation sebanyak USD5 juta atau sekitar RM22 juta melalui orang tengah bagi memastikan DOJ mengganggu Najib.

Isu DOJ-US yang timbul baru-baru ini telah dirancang dengan teliti oleh Mahathir dan Daim, serta mereka turut merancang langkah seterusnya yang perlu dilaksanakan sebaik sahaja isu ini meledak.

Syed Saddiq juga memberitahu kepada ketiga-tiga exco ARMADA bahawa sejumlah RM50 juta telah diperuntukkan untuk tujuan tersebut dan sebahagiannya disalurkan kepada Sarawak Report.

Kesimpulannya, Syed Saddiq telah sedia maklum lebih awal berkenaan isu DOJ dan bayaran sebanyak USD5 juta kepada pihak luar bagi mewujudkan isu untuk menjatuhkan Najib.

Pendedahan konspirasi ini membuktikan Mahathir membiayai pihak luar bagi tujuan kepentingan politiknya.

Thursday, 1 June 2017

GUAN ENG JUAL TANAH NGO PULAU PINANG LAPOR SPRM!!!


PULAU PINANG 1 Jun - Kontroversi penjualan tanah awam di Lebuh Raya Peel  oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang memasuki episod baharu apabila beberapa gabungan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini tampil membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini.

Kumpulan NGO berkenaan yang diketuai Pengerusi Persatuan Anak Jati Pulau Pinang, Datuk Huan Cheng Guan tiba di ibu pejabat SPRM negeri di Jalan Sultan Ahmad Shah di sini kira-kira pukul 10.30 pagi tadi.



Sebelum membuat laporan rasmi, Cheng Guan berkata, pihaknya terkejut kerana tanah berkenaan yang bernilai ratusan juta telah dijual secara tanpa tender terbuka kepada syarikat luar negara.

“Disebabkan rundingan terus dalam transaksi ini, rakyat negeri ini telah kerugian hampir RM30.28 juta secara kasar dan kita membuat laporan kepada SPRM supaya perkara ini dapat disiasat,” katanya di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE


Sunday, 30 April 2017

BAZAR RAMADHAN UNTUK PENIAGA CINA DI KAJANG!!!


Ini dah makin gila, apa dah jadi di Kajang sekarang ni adalah contoh dan amaran kepada bangsa melayu di kawasan lain untuk pilihanraya akan datang. Langsung tak masuk akal bila sebuah BAZAR RAMADHAN untuk PENIAGA CINA telah diluluskan oleh kerajaan PKR Selangor dan ditutup mata oleh Presiden PKR hanya kerana habuan wang ringgit oleh pusat judi yang telah dibiayai taukey cina.

Cerita panas ini pernah aku bongkarkan sebelum ini tentang siapakah pemimpin pembangkang yang menjadi tulang belakang disebalik kisah malang peniaga melayu di Kajang (Rujuk disini). 

Untuk mensahihkan lagi cerita ini, sebuah page dari pembangkang Penang Daily telah menyebarkan beberapa keping gambar tentang keluhan dan rintihan dari peniaga melayu disana (rujuk sini).

Bulan puasa pun dah tak lama lagi, jadi apa kita boleh buat lagi? Pegi la korang beli juadah berbuka puasa yang dijual oleh peniaga makan babi di Uptown Kajang.








Baner baner rayuan dinaikkan sekitar bandaraya kajang merayu agar Dato Jamal dan Tan Sri Noh Omar membantu peniaga peniaga kajang yg bakal ditindas oleh ahli majlis  MPKJ   dan bakal calon kajang Lee Learn Eng

Lee dikatakan menerima sejumlah wang dari pusat pusat judi untuk membiaya gerak kerja politiknya di kajang.

Lee juga menghasut agar Bazar Ramadhan 2017 diberikan kepada company cina utk menganjur. Lihat betapa halusnya permainan mereka.

Wan azizah dikatakan sudah mendapat khabar bahawa berlaku salah laku dalam pembukaan uptown di putra kajang akan tetapi hanya menutup sebelah Mata sehingga menyebabkan orang melayu teranaiya!

Lee learn eng dan Dr Wan Azizah Wan Ismail bertanggungjawab atas kemusnahan yg bakal berlaku dikajang!! Hentikan uptown putra kajang!!

HENTIKAN UPTOWN PUTRA KAJANG!!!!

Thursday, 27 April 2017

RUMAH MELAYU KENA RIBUT DAP IPOH TIMOR TERUS HILANGKAN DIRI!!!

Kakitangan Yayasan Bina Upaya diketuai oleh saudara Hairul Anwar selaku ketua Pemuda UMNO Ipoh Timor dan Pemuda Ipoh Timor bergotong royong membersih dan membaiki rumah mangsa.

Ribut melanda secara mengejut baru-baru ini di sebuah Kampung Melayu Kg. Seri Keramat. Alhamdulillah tiada kemalangan yang serius menimpa kepada penduduk kampung tersebut. Walau bagaimana pun, akibat dari hujan ribut petir dan angin yang kuat melanda kampung tersebut, sebuah rumah telah ditimpa pokok dan telah mengakibatkan kerosakan yang amat serius.

Ok la, bukan pasal kisah bagaimana kejadian yang telah berlaku hendak aku ceritakan disini, yang aku fokus hendak ceritakan disini adalah siapa pemimpin yang dahulu sampai ke tempat kejadian dan apa bantuan sumbangan yang mereka akan berikan kepada mangsa.

Seperti sedia maklum, Kampung Seri Keramat merupakan sebuah kampung yang terletak dibawah Parlimen Ipoh Timor yang telah dimenangi oleh Parti DAP. Pilihan Raya ke 13 yang lalu memang Barisan Nasional kalah besar di Palimen ini kerana majoritinya adalah dari kalangan pengundi berbangsa Cina.

Tak kisah la, menang besar ke menang kecil ke yang penting bila terjadinya kejadian begini mana perginya ahli parlimen DAP Ipoh Timor tersebut? Mengapa pemimpin DAP hanya datang melawat kampung Melayu bila tiba setiap kali pilihan raya sahaja?

Sebenarnya sifat pemimpin DAP yang hanya hadir bila tiba musim pilihanraya telah kerap berlaku, aku juga akui memang bangsa melayu senang ditipu oleh janji-janji manis cilaka DAP ini. Biarlah, perkara dah berlalu pon, dan aku harap bangsaku MELAYU akan sedar sikap dan taktik penipuan mereka selepas ini.

Contoh dapat aku berikan pada artikel aku yang lalu tentang sikap dan penipuan DAP kepada penduduk kampung Sri Kinta baru-baru ini (klik sini untuk rujukan). Janji DAP yang mahu beri Rm5000 untuk baik pulih rumah juga hingga kini tidak ditunaikan, kalau korang tak percaya korang boleh masuk Kg. Sri Kinta Jalan 5 untuk tanya sendiri pada makcik dan anak beranaknya yang baru kena kencing dengan pemimpin DAP Ipoh Timor. Strategi DAP tiap kali datang melawat kampung Melayu bila musim pilihanraya hampir tiba adalah dengan melawat dan bawa wartawan Sinar Harian (wartawan yang dibayar oleh DAP), sebabnya orang melayu paling ramai baca paper Sinar Harian sekarang.
Berita yang dipaparkan oleh akhbar Sinar Harian sebelum ini dimana janji DAP ketika itu mahu memberi bantuan RM5,000.00 namun tidak ditunaikan sehingga kini. 

Maka bila keluar cerita DAP masuk kampung melayu mula la ada yang bangang menyalahkan UMNO kawasan tersebut kerana mengabaikan mangsa sehingga membiarkan pemimpin DAP yang datang memberi bantuan. Hakikat sebenar dan tanggungjawab siapa langsung diorang tak tahu, yang mereka tahu nak salahkan UMNO kawasan tersebut. Sebab apa jadi begitu? Sebabnya Melayu hanya rajin baca tajuk cerita sahaja dan isi dalam cerita mereka langsung tidak endahkan.

Aku nasihatkan disini, rajin-rajin la mengkaji tentang wakil rakyat setiap kawasan sebelum kita nak menyalahkan UMNO sahaja.
Dah dekat pilihan raya semula baru datang masuk kampung melayu
Yang sepatutnya bertanggung jawab, tapi hilang selepas menang pilihanraya dan muncul semula bila tiba hampir pilihanraya untuk tahun ini. 

Ok la, idea aku malam ni tak berapa nak cun untuk menulis, mungkin agak melalut sikit susunan cerita, namun aku harap korang dapat faham cerita yang aku cuba sampaikan dalam artikel ini tentang tanggungjawab sepatutnya dipikul oleh pemimpin parti mana bila bencana alam atau bantuan diperlukan oleh penduduk kawasan. Jangan teruk sangat jadi bangang beranggapan semuanya tanggung jawab UMNO sampai DAP duduk main mahjong goyang telor bersama persatuan cina mereka.

Semoga bertemu lagi pada artikel akan datang dan sekiranya ada sebarang berita atau nak cerita boleh tinggalkan pada komen dibawah..

Dan satu lagi, kalau korang nak tahu sapa yang tolong keluarga mangsa rumah tersebut korang baca kat bawah la.. Artikel dari Suara Perak.

UMNO Ipoh Timor pantas hadir memberikan bantuan. 

Saudara Hairul Anwar mendengar luahan hati mangsa. 

Memikir mencari dan memberikan bantuan yang sepatutnya. 

Berbincang bersama Setiausaha UMNO Bahagian Ipoh Timor saudara Basri, Datuk Hariri dan pemuda UMNO Ipoh Timor untuk memberikan bantuan segera kepada mangsa. 

IPOH: Prihatin dengan kesulitan yang dialami sekeluarga mangsa pokok tumbang di Kg Seri Keramat, Pasir Puteh, Yayasan Bina Upaya (YBU) membantu mengemas rumah berkenaan dan memindahkan mangsa ke rumah yang lebih selamat.

Seramai 25 kakitangan dan sukarelawan YBU yang diketuai sendiri Ketua Pegawai Operasinya, Hairul Anwar Mohamed Noor melaksanakan kerja-kerja pembersihan mulai jam 11 pagi.

Turut hadir sukarelawan daripada Persatuan Budak Bus Stand (Big Bro) yang diketuai Presidennya, Amiruddin Mohd Daud.

Wakil Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (MAIPk) turut hadir untuk menyampaikan bantuan wang tunai kepada mangsa, Sariah Din, 68.



Ketika menceritakan kejadian kira-kira jam 4.30 petang Selasa lalu, Sariah berkata, ketika itu dia tinggal bertiga di rumah bersama suami, Abd Jamal Badarudin, 73, dan anak istimewanya, Azlan Alfikin, 28.

“Ketika hujan lebat dengan kilat dan ribut, anak makcik sedang membasuh pinggan di dapur manakala suami sedang berbaring di katil tengah kerana dia tidak sihat.

“Apabila ribut bertambah kuat, makcik segera memeluk anak dan suami, membawa mereka ke depan rumah sambil meminta suami azan.

“Makcik nampak macam puting beliung dan terdengar atap zing berbunyi kuat dan diikuti pokok tumbang menghempap rumah,” katany kepada Suara Perak.

Sariah bagaimanapun bersyukur kerana tidak ada sesiapa yang cedera di dalam kejadian itu.

Sementara itu, Hairul memberitahu, keluarga tersebut akan dipindahkan ke sebuah homestay di Taman Temara dekat sini sementara menunggu unit Flat SUK, Station 18 siap dengan bekalan air dan elektrik yang dijangka dalam tempoh seminggu.

Member BSK