Jumlah Pengunjung

Thursday 6 August 2015

GAMBAR PANAS LAN PET PET MULA TERSEBAR DI INTERNET !!!



Pelawak dan pelakon Lan Pet Pet berasa malu apabila gambarnya yang sedang membantu mangsa kemalangan di Alor Star, Kedah pada Sabtu lalu menjadi viral dan tersebar di laman sosial sejak Ahad lalu.

Lan atau nama sebenarnya Mazlan Ahmad, 46, berkata, bantuan yang dihulurkan kepada seorang lelaki berbangsa India itu bukan bertujuan untuk meraih publisiti sebaliknya ia berlaku secara tidak sengaja.

“Saya tidak tahu ada pihak merakam gambar saya ketika saya cuba membantu lelaki berkenaan dan saya hanya mengetahuinya apabila diberitahu oleh isteri.

“Saya jadi malu kerana tidak mahu disalah anggap cuba menunjuk-nunjuk tetapi gambar itu pun sudah tersebar luas. Saya tidak boleh buat apa-apa,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini pada Isnin.



Menceritakan kejadian tersebut, Lan berkata, semasa kejadian dia memandu melalui Jalan Putra sebelum melihat sebuah kenderaan secara tidak sengaja terlanggar sebuah motosikal ditunggang mangsa dari arah belakang.

Tanpa berfikir panjang, Lan memberhentikan keretanya di arah bertentangan jalan dan segera membantu lelaki yang menaiki motosikal itu.

“Semasa saya lihat dia dilanggar tiada siapa datang membantu dan dia cuba mengesot ke bahagian tepi jalan.

“Saya tidak sampai hati melihat keadaannya dan terus meluru keluar untuk membantu mengangkatnya sebelum ada pihak lain datang memberi pertolongan,” ujarnya.


Tambah Lan lagi, ketika itu ibunya turut bersama dan menunggu di dalam kereta ketika keadaan lalu lintas sesak ekoran orang ramai baru pulang dari tempat kerja.

Tindakan Lan itu turut mendapat pujian daripada pengguna laman sosial yang memuji sikapnya itu biarpun mangsa bukan orang Melayu.

Sementara itu, Lan Pet Pet berkata, sebagai rakyat Malaysia dia tidak pernah memilih warna kulit untuk menghulurkan bantuan dan apa dilakukannya adalah ikhlas.

“Arwah Ayah saya ketika hayatnya sering berpesan supaya menjadi seorang manusia yang mampu memberi manfaat kepada orang lain.

“Pada saya, apa yang saya lakukan itu tidak perlu diperbesar-besarkan kerana ia memang menjadi tanggungjawab kita sesama manusia,” ujarnya.



No comments:

Post a Comment

Member BSK