Jumlah Pengunjung

Monday 21 March 2016

PENCAPAIAN TERBARU NAJIB TUN RAZAK !!!




lapan tahun dari sekarang suasana di sekitar Stadium Merdeka dan Stadium Negara akan berubah wajah bila siap sepenuhnya projek Warisan Merdeka.Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak petang Rabu melancarkan projek yang akan dibangunkan sepenuhnya oleh Permodalan Nasional Bhd (PNB) di kawasan seluas 19 ekar di pusat Bandar Kuala Lumpur itu.Ia juga akan menjadi lambang kejayaan bumiputra negara ini.


Fasa pertama projek tersebut yang melibatkan pembinaan menara 118 tingkat dan tujuh tingkat pusat membeli-belah dengan kos pembangunan sebanyak RM5 bilion dijangka siap pada 2020. Najib menamakan semula menara ikon 118 tingkat itu sebagai Merdeka PNB118 yang merupakan menara tertinggi di Malaysia, kedua tertinggi di Asia dan yang kelima tertinggi di dunia.

Projek itu akan memulihkan dua bangunan warisan negara iaitu Stadium Merdeka dan Stadium Negara, membuktikan bahawa seni bina moden dan bangunan bersejarah boleh bergandingan bersama-sama.Perdana Menteri kata bangunan ikon itu akan membantu memberi nilai kepada sesebuah bandar raya dan mempengaruhi cara orang berpandangan terhadap sesebuah bandar raya, memberikan kepada penduduknya mercu tanda yang boleh dibanggakan.





No comments:

Post a Comment

Member BSK