Jumlah Pengunjung

Saturday 25 April 2015

FESTIVAL BELIA PERAK KASI GEMPAK BANDAR IPOH !!!


Alhamdulillah, sempat aku bertemu Presiden Majlis Belia Negeri Perak saudara Hasnul Fairuz semperna Festival Belia Perak 2015 yang sedang berlangsung di perkarangan Stadium Bola Sepak Perak. Dibawah merupakan ucapan ringkas darinya dan harapan untuk Festival yang sedang berlangsung sekarang.


Syukur kehadrat Allah S.W.T. kerana dengan izin-nya dapat saya dan semua yang terlibat melaksanakan Program Festival Belia Perak 2015 pada tahun ini. Terlebih dahulu saya ingin merakamkan setinggi pernghargaan dan jutaan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Perak dalam menganjurkan Festival Belia Perak 2015. Sekalung syabas dan tahniah juga kepada gerak kerja dalam memastikan pelancaran program ini dengan jayanya. 

Sambutan Hari Belia yang diadakan pada setiap tahun merupakan platform kepada perpaduan, keharmonian dan keamanan sejagat khususnya golongan belia bagi memastikan suara belia didengari hingga ke akar umbi.

Program ini telah bermula pada 23 April 2015 sehingga 26 April 2015. Program pertama telah diadakan “Malam Indahnya Munajat  pada 23 April 2015 pukul 8.00 malam hingga 11.00 malam yang telah dihadiri seramai 900 orang. Antara artis jemputan yang kami jemput kumpulan “In Team”, Ustaz Khairil Al-Gayauwi,  Al-Ansori dan Al-Ridhuani. YB Datuk Shahrul Zaman Bin Datuk Hj. Yahya telah hadir sebagai tetamu VIP pada malam tersebut bersama En Azahari (Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri Perak).





Program selama tiga hari ini akan banyak menonjolkan bakat belia dari seluruh Negeri Perak untuk kami ketengahkan keperingkat kebangsaan di Festival Belia Putrajaya yang akan berlangsung di Putrajaya pada 21 Mei 2015 sehingga 24 Mei 2015. Banyak bakat-bakat akan ditonjolkan sepanjang program ini berlansung dan antara aktiviti-akviti tersebut  

(1)    Qiamulai
(2)    PameranButik Pengantin
(3)    Karnival Pendidikan dan Kerjaya
(4)    Pameran Pertanian Kerjaya Pilihan
(5)    Pameran Motorsikal Berkuasa Tinggi
(6)    Pameran Kereta Klasik / Moden
(7)    Pameran Buku
(8)    Pameran Perumahan Belia
(9)    Pameran Agensi Kerajaan
(10)Majlis Perasmian dan Anugerah Belia
(11)Pertandinga Muay Thai
(12)Pertandingan Futsal (Lelaki dan Wanita)
(13)Booth Belia Berniaga
(14)Mentor Rakan Muda
(15)Silveryourth Ride
(16)Senamrobik
(17)Sukan Tradisional
(18)Zumba
(19)RC Buggy Car Race
(20)Mini RC Car Race
(21)Xgame (Wall Climbing / BMX / Skateboard )
(22)Battle Of The Band
(23)Drum Festival
(24)PORT
(25)Selfie Wefie Challenge
(26)Cabutan Bertuah
(27)Hi Tea
(28)Wall Of Fame (Photo Booth)
(29)Perkhemahan ARP (Anugerah Remaja Perdana)
(30)Pertandingan Masakan dan Gubahan
(31)Pertandingan mewarna Kanak-kanak
(32)Pertandingan Uji Bakat
(33)Puisi dan Tarian (Warna-warni)
(34)Radio Amatur (ASTRA)

Adalah menjadi harapan saya agar semua pengunjung dan semua belia yang hadir akan mendapat manfaat sepanjang program ini berlansung dan secara tidak langsung ini adalah merupakan cara kami mendekatkan diri kami kepada belia dari akar umbi. 

Suka saya katakan bahawa aspek penting dalam memperkasakan sinergi iaitu dengan mencari titik-titik persamaan bukan titik=titik perbezaan  di samping peranan setiap pihak dalam apa jua bidang sekalipun. Mudah-mudahan Allah Subhanahu Wata’la sentiasa memudahkan serta mengurniakan kejayaan terhadap segala usaha yang telah kita lakukan.

Akhir kata, sekali lagi ucapan terima kasih saya kepada semua pihak yang telah mencurahkan segala cetusan idea dan keringat secara langsung dan tidak langsung dalam menjayakan Program Festival Belia Perak 2015 ini. 
“CECAH KEBUMI MENYANTUMI HATI BELIA”
















No comments:

Post a Comment

Member BSK