Jumlah Pengunjung

Sunday 26 April 2015

BOOTH PALING RARE DALAM KARNIVAL BELIA PERAK 2015 !!!



Semperna Festival Belia Perak 2015 yang berlangsung di perkarangan Kompleks Belia dan Sukan Negeri Perak, P.O.R.T. (PEOPLE OF REMARKABLE TALENT) telah hadir memeriahkan lagi aktiviti di dalam Festival Belia Perak ini. 

P.O.R.T. merupakan hasil inisiatif kerajaan negeri Perak sebagai lokasi atau hub bagi seluruh karyawan dan peminat-peminat bidang seni Negeri Perak. Segala jenis seni seperti tarian, lukisan, grafik, lakonan, pementasan, muzik, suara dan pelbagai lagi merupakan fokus P.O.R.T. untuk menghasilkan dan membantu seluruh rakyat Negeri Perak untuk mendapatkan pendedahan dan mendapat peluang untuk di ketengahkan pada industri masing-masing.
Peranan P.O.R.T. juga untuk memelihara seni dan budaya negeri Perak dan memberi pendedahan kepada belia Perak. Fokus P.O.R.T. ialah untuk 'Penyatuan Melalui Seni' bertujuan menyatupadukan seluruh masyarakat negeri Perak dalam pelbagai kaum dalam bidang seni. Ini akan menjaminkan kemajuan ekonomi dan keunikan tumpuan dan hala tuju Negeri Perak.
Syed Zarul Shah

Menurut Syed Zarul Shah Bin Syed Khairuddin selaku penolong pengurus P.O.R.T., penyertaan P.O.R.T. pada Karnival Belia kali ini adalah untuk memberi fokus kepada pembangunan insan khasnya untuk anak-anak muda yang tinggal di dalam kampung mempelajari seni-seni baru seperti T.Shirt, Printing, Muzik, Kalikatur dan belbagai lagi, agar anak muda mendapat pendedahan yang lebih frofesional. Ini juga merupakan salah satu stok kami yang berada di bawah daerah kinta agar dapat kami memberi ilmu secara percuma kepada anak muda, contohnya bagaimana mereka mahu membuat motor klasik, bagaimana mereka mahu mempelajari muzik dengan lebih teratur dan tersusun tidak kira apa jenis alat muzik yang mereka mainkan.

Antara aktiviti yang P.O.R.T. sediakan dalam Festival Belia kali ini, pada 25 April semalam P.O.R.T. telah membawa dua group Buskins dari Kuala Lumpur MBC (Malaysian Buskins Conner) dan telah membuat persembahan di Booth P.O.R.T. dan telah berjaya memeriahkan lagi suasana di Booth P.O.R.T. Di Booth P.O.R.T. juga kami menyediakan Kalikatur dari Boy PJ dan Gie dari PPP membuat lukisan muka, Sadat membuat live inai, dari pekan kartun juga hadir menjual buku-buku kartun yang sangat popular sebelum ini hingga sekarang. Terdapat juga kedai gunting rambut yang dikendalikan oleh anak muda disini.

Harapan P.O.R.T., dapatlah sekiranya anak muda terus menyokong P.O.R.T., kerana P.O.R.T. adalah satu-satunya tempat anak muda Perak belajar dan mempamirkan bakat mereka kerana P.O.R.T. sememangnya sentiasa fokus pada pembangunan seni anak muda Perak.

Untuk anak-anak muda, sekiranya anda mempunyai idea dan cadangan untuk diketengahkan, anda digalakkan untuk hadir ke pejabat P.O.R.T. di alamat, No 9 & 11, Jalan Sultan Azlan Shah 31400 Ipoh, Perak Darul Ridzuan. No telefon 05-2412287 Faks 05-2412394  Email :  portipoh9@gmail.com

















Anda juga boleh melawati lawan web P.O.R.T. disini..   (P.O.R.T.)


No comments:

Post a Comment

Member BSK