Jumlah Pengunjung

Friday 25 September 2015

MYVOC TINGGALKAN KENANGAN DI CAMERON HIGHLAND !!!



MBM dan KBS secara rasminya telah menubuhkan Komuniti Sukarelawan Belia 1 Malaysia (MyVOC) pada 25 Ogos 2015 di mana komuniti ini akan diterajui oleh Sahabat Majlis Belia Malaysia yang akan bertindak mengumpul sukarelawan dari pelbagai latar belakang profesionalisme untuk dijadikan model dan asas bagi merencana SOP kerja sukarela serta melaksana program-program sukarelawan dari pelbagai bentuk mengikut kemahiran yang ada.

Keperluan mempunyai sukarelawan dari pelbagai bidang ini adalah penting kerana pengalaman pengurusan bencana yang lalu memerlukan sukarelawan yang mempunyai kemahiran yang pelbagai, seperti sukarelawan yang membantu membetulkan rumah, sukarelawan yang mengajar atau memberi motivasi kepada anak-anak, sukarelawan yang membantu dalam menyediakan makan minum dan lain-lain.

Kali ini, Team MyVOC berkonvoi bagi meluaskan khidmat kesukarelaan mereka bagi membantu mangsa banjir dan tanah runtuh di Kampung Raja, Cameron Highland yang telah ditimpa musibah tersebut pada hari jumaat yang lalu.

Program yang dianjurkan oleh Kementerian Belia dan Sukan Kerjasama Majlis Belia Malaysia ini turut menyampaikan sumbangan dari segi bentuk keperluan harian seperti bantal, selimut dan dapur pada penduduk kampung melayu Kg Raja Cameron Highland yang dilanda musibah banjir pada baru2 ini.

Turut hadir dalam majlis ini ialah Sdr. Eric Chu, Exco Majlis Belia Malaysia, En. Zambri Bin Aziz, daripada Pejabat Belia dan Sukan Cameron Highland, En. Khairul Izwan bin Abdul Khalid, Exco MBM Pahang.

Pasukan Majlis Belia Malaysia – 6 Buah kenderaan 4×4 daripada Kilo Lima Bravo Motorsport Club (KLBMC) dan Selangor Advanture Club (SAC) dalam perjalanan daripada Gombak menuju ke Cameron Highland dengan membawa peserta sukarelawan MyVOC dengan diketuai oleh Pak Kulim.

Pasukan Majlis Belia Pahang – 7 Buah kenderaan 4×4 daripada kelab Lubuk Trakker tiba di Cameron Highland daripada Kuala Lipis, Pahang.
Antara penduduk Kg. Raja yang menerima bantuan banjir dan tanah runtuh.



Sdr. Eric Chu, Exco MBM Sedang menyampaikan sumbangan kepada mangsa banjir.







No comments:

Post a Comment

Member BSK