Jumlah Pengunjung

Sunday 24 May 2015

#FBP2015 BMX BERTEMBUNG SKATEBOARDS DI DATARAN GEMILANG !!!



Skateboard dan BMX, bertempat di dataran gemilang putrajaya festival belia telah menjadi tumpuan peminat-peminat sukan ini dari hari pertama lagi festival ini berlangsung. Enjoy, itulahyang dapat dilihat dari reaksi anak-anak muda yang berada dikawan ini ditambah pula dengan kehadiran Menteri belia dan Sukan ke tempat mereka. 

Pendapat penulis, memang sukan ini sentiasa menjadi pilihan anak muda masa kini kerana sukan ini dapat menyihatkan tubuh badan. Jika dahulunya, sukan sebegini dipandang seperti membuang masa dan seolah-olah tidak berfaedah dan terlalu mengikut budaya barat. Namun kini, perubahan zaman telah menukarkan pemikiran masyarakat malaysia tentang sukan ini disebabkan oleh sambutan yang amat menggalakkan dan kini terbukti sukan begini dapat mengelakkan dari anak muda kita membuang masa begitu sahaja dari melakukan perkara yang tidak berfaedah.

Sepanjang lawatan penulis ditempat ini, golongan anak muda ini sentisa menunjukkan sikap saling bantu membantu sesama mereka, berkongsi pengalaman dan saling tukar menukar idea baru mereka demi memastikan apa yang mereka lakukan menjadi sesuatu yang terkini.

Diharap pihak Kementerian Belia dan Sukan Malaysia dapat mempertingkatkan lagi sukan ini agar bakat-bakat yang ada pada anak muda malaysia dapat cepat diketengahkan ke peringkat yang lebih tinggi demi memastikan matlamat kerajaan untuk membantu belia tercapai.











No comments:

Post a Comment

Member BSK