Jumlah Pengunjung

Saturday 29 December 2012

SEBAB-SEBAB KENAPA NEGERI KELANTAN MASIH MUNDUR !!!


Tak gapoh mu buat, ada pitih untuk ambo kira berehh..ekekeke
Diantara sebab yang nyata kenapa Kelantan tersenarai negeri yang paling mundur di Malaysia. Sehinggakan segala kutipan hasil dalam negerinya tidak cukup membayar gaji kakitangan kerajaannya. Tanpa bantuan kerajaan pusat Pas memang tak berupaya ini baru bab membayar gaji kakitangan kerajaannya belum dikira bab-bab lain lagi termasuk segala kemudahan asas untuk rakyat kelantan itu sendiri. "TAPI ADAKAH RAKYAT KELANTAN SEDAR AKAN PERKARA INI"???

Yang paling dihairankan Pas Kelantan masih mahu menuntut hak yang bukan mereka punya hak?!! Apa jenis bengapnya mereka ini tak tahulah nak diketegorikan lagi, contoh royalti minyak kini menjelang pilihanraya mereka sudah mula memainkan isu tersebut. Cuba pandang kebelakang seketika!!! semasa BN memerintah Kelantan pun tiada dapat royalti minyak ini..betul tidak betul apa yang K.B.E kata ini anda fikirlah sendiri.

Pas sengaja menyembunyikan fakta bertujuan untuk meraih simpati dari rakyat Kelantan itu sendiri, boleh dikatakan hampir seluruh rakyat Kelantan tidak tahu perkara sebenar mungkin juga Nik Aziz atau Nik Aziz turut main wayang dalam kes ini, fakta bahawa dua sebab mengapa Kelantan tidak berhak mendapat royalti.

1) Isu Jarak = Memang claim out sebab terlebih jarak.
2) Isu Lokasi = Kawasan tersebut turut milik Thailand

Sila anda scroll dibawah blog ini tentang kenyataan terperinci bab royalti yang Kelantan tidak berhak menuntut. Yang PAS pergi kacau bontot Petronas dan BN tu kenapa? Bila kerajaan PAS kelantan lantik Petronas dan BN jadi saudagar minyak anda? Jangan jadi perangai sipolan tersebut yang suka sontot menyontut bontot.

Kaw Tim la woi..dengan saluran yang betul dalam bab royalti ini. Tu gambar kat atas tu contoh yang nyata, bukti jelas berhubung ketidakcekapan Pas menerajui Kelantan apabila aktiviti perlombongan emas haram semakin berleluasa dinegeri berkenaan. Malah Menteri Besar Nik Aziz sendiri tidak berbuat apa dalam hal ini.

Perkara ini patut diselesaikan oleh kerajaan negeri Kelantan sehingga ke akar umbi. Tapi persoalannya timbul bila Nik Aziz tahu tapi tidak mengambil tindakan. Media melaporkan Pas Kelantan mengaku menyedari tentang berlaku kegiatan perlombongan emas secara haram sejak setahun lalu. Malah Nik Aziz dipetik berkata, beliau sendiri pernah membuat lawatan ke kawasan terbabit dan meyerahkan perkara tersebut kepada Pejabat Tanah dan Galian (PTG) untuk bertindak. 


Kahkahkah..dey yapa..apa guna jawatan MB yang disandang oleh Nik Aziz selama ini? hanya tahu memberi arahan!! kalau PTG Kelantan ini dibawah tadbir UMNO memang berasap dah kena kutuk!! tapi bukankah PTG Kelantan sekarang dibawah tadbir Pas? Sepatutnya Nik Aziz kena sedar diri letaklah jawatan tersebut kerana orang dah tak pandang dah apa yang diarahkan olehnya lagi.



Bagi rakyat Kelantan pula carilah calon yang benar-benar berkemampuan yang boleh memimpin Kelantan supaya boleh maju seiring dengan negeri-negeri lain di Malaysia ini. Tak kanlah tiada calon dari orang Pas itu sendiri yang berkaliber yang berupaya dari Nik Aziz ini yang hanya tahu bercakap tak tahu buat kerja. Kalau Pas sayang sangat pada Nik Aziz ini rehatkan dia, bagi dia makan gaji buta tapi jangan bagi jawatan apa-apa..serahkan kepada ahli yang lebih berkemampuan.


Psstt..bak kata Che Det dalam blognya rakyat Kelantan taksub dan sanggup minum air kaki Nik Aziz..fuiyooo..

No comments:

Post a Comment

Member BSK