Jumlah Pengunjung

Sunday 1 December 2013

PAS BANTAH MENGIKUT SIFAT IBLIS !!!



“Ada ahli PAS ‘terkejut’ konsert Gig Green Zone. Dulu “Membangun bersama Islam”, sekarang “PAS for All”… Bukan ke Pemuda PAS bantah konsert metalica hari tu? – MS,” lapor blog TaipingMali yang turut menyiarkan rakaman persembahan itu.

Analisis The Malaysian Insider (TMI) melihat penganjuran konsert itu sebagai kesepakatan ulama-Erdogan untuk meraih undi di kalangan anak muda.
“PAS sedang dalam persimpangan dengan prinsip asasnya sebagai pergerakan Islam dengan tuntutan kepada parti politik untuk menjadi relevan kepada masyarakat berbilang agama dan masyarakat yang kompleks.
“Tidak mahu namanya disiarkan supaya boleh bercakap dengan lebih bebas, aktivis itu memulakan perbualan dengan kontroversi konsert “heavy metal” dianjurkan PAS.
“Sesetengah perwakilan yang hadir ke muktamar mengkritik penganjur konsert dan mempersoalkan sama ada penganjuran konsert dengan muzik bising sesuai dengan parti Islam itu, ” ulas TMI.
Menurut TMI konsert adalah eksperimen terbaru PAS dalam percubaan untuk memenangi hati pengundi berumur 20an dan’halal’ kerana disokong oleh ulama. BACA SETERUSNYA...




No comments:

Post a Comment

Member BSK