Jumlah Pengunjung

Saturday 3 August 2013

ANWAR JANGAN LARI... JAWAB NI DULU...



Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta memberikan penjelasan berhubung laporan bertajuk 'Bankleaks Anwar/Karpal' yang tersebar secara meluas di Permatang Pauh sejak beberapa hari lalu.

Bekas calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu, Dr. Mazlan Ismail berkata, beliau sendiri selepas menerima kira-kira 6,000 laporan sama yang dihantar hampir setiap hari sejak minggu lepas sama ada melalui pos atau diletakkan di dalam peti surat rumahnya.

Beliau percaya laporan setebal lapan muka surat itu dihantar ke rumah-rumah para penduduk Permatang Pauh dan mereka kemudiannya menghantar semula laporan itu ke rumahnya.

"Ada juga individu tidak dikenali menelefon saya bertanyakan sama ada sudah menerima laporan yang dikirimkan ke rumah mereka. Mungkin mereka (penduduk) tiada saluran lain untuk mendapatkan penjelasan tentang kandungan laporan tersebut.

"Memandangkan saya tidak lagi menjadi calon BN, mungkin mereka beranggapan saya tiada komitmen lain dan merupakan orang paling sesuai untuk membantu mereka bagi mendapatkan penjelasan," katanya dalam sidang akhbar di rumahnya di sini hari ini.

Mazlan yang juga bekas Timbalan Pesuruhjaya Pas negeri memberitahu, beliau tidak mahu mengulas tentang kandungan laporan berkenaan berikutan melibatkan Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan (BAFIA).
Sehubungan itu, beliau akan mengembalikan kesemua laporan yang ada padanya ke pejabat Karpal di Pulau Pinang sebelum Hari Raya Aidilfitri.

"Saya tidak mahu simpan laporan ini. Saya anggap Karpal dan Anwar sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh perlu atau wajar memberi keterangan serta penjelasan kepada seluruh penduduk di sini yang menerima laporan tersebut," ujarnya.









No comments:

Post a Comment

Member BSK