Jumlah Pengunjung

Tuesday 20 August 2013

BUDAK MELAYU NI BUAT MAT SALLEH GIGIT JARI !!!



Penunggang pasukan Petronas Raceline Malaysia Hafizh Syahrin Abdullah melakar sejarah di Grand Prix Red Bull Indianapolis untuk menjadi rakyat Malaysia pertama menjuarai perlumbaan sokongan AMA Pro Vance & Hines Harley Davidson semalam.

Selepas kejayaan menempah petak ketiga pada Sabtu, Hafizh, 19, terus mempamerkan prestasi kelas dunia menerusi jentera Harley-Davidson XR1200 dalam Race 2 pada Ahad untuk mengenepikan penunggang pilihan Steve Rapp yang sebelum ini mencatat empat kemenangan berturut-turut.

"Saya cuba perbaiki prestasi pada setiap sesi. Kami bermula dengan baik pada awal perlumbaan dan kemudian kami cuba perbaiki lagi suspensi belakang untuk perlumbaan hari ini (Ahad) kerana semalam saya rasa kurang selesa semasa membelok," kata Hafizh dalam kenyataan Isnin.

Katanya: "Keadaan (jentera) bertambah baik dan sebab itu kenapa saya berjaya berada di depan. Hanya Rapp dan saya berada di depan dan saya kekal berada di tempat kedua sehingga pusingan terakhir sebelum memintasnya. Saya amat gembira mendapat tempat pertama dan ketiga hujung minggu ini". - BERNAMA







No comments:

Post a Comment

Member BSK