Jumlah Pengunjung

Tuesday 6 August 2013

BANGSA CINA BANGSAT MEREMPAT DI NEGARA SENDIRI ???






Bukan sebab budak ni gila atau jenis suka buat benda pelik. Tapi, sebab cuaca panas melampau yang sedang melanda China ketika ini. Tak perlu guna dapur, hanya perlu bawak kuali leper letak atas besi tepi jalan dan anda boleh goreng telur atau udang. Beginilah betapa tahap bangsatnya bangsa cina di negara mereka sendiri, tapi korang fikir la bagaimana pula sikap bangsa cina yang berada di malaysia ni ? cina di malaysia ni mungkin buat buat tak sedar atau pon tak sedar mereka di layan baik dan dapat hidup dengan baik di tanah melayu ni. Tapi hakikatnya sekarang ni bangsa mereka ni menjadi semakin melampau dan angkuh bila berurusan dengan bangsa melayu iaitu bangsa asal di tanah melayu ini. Apa yang aku katakan ini korang boleh lihat pada video (KLIK SINI) bukti cina semakin biadap padabangsa melayu. 

Aku bukannya nak menghasut orang ramai untuk bergaduh dengan bangsa cina pendatang ni, cuma aku mengajak kita sama sama berfikir bagaimana untuk kita dapat mengajar dan menyedarkan bangsa cina pendatang supaya hidup bersyukur di tanah melayu ini. Ingatlah melayu semua jangan sampai nasi menjadi bubur...



ANDA tidak perlukan dapur serta api untuk menggoreng udang atau telur.  Di China, penduduk boleh memasak telur dan makanan laut hanya di tepi jalan.

Menurut laporan AP, tahun ini, cuaca panas yang meningkat secara mendadak iaitu mencecah suhu 40 darjah Celsius di 40 buah bandar dan daerah mengorbankan sekurang-kurangnya 10 orang di China.

Malah, suhu panas yang berlaku selepas 140 tahun itu menyebabkan beberapa papan iklan lebuh raya terbakar dengan sendirinya.

Pihak berkuasa pula, buat julung-julung kalinya mengisytiharkan kepanasan melampau di China berada pada 'tahap 2' yang digunakan untuk mengkategorikan peringkat bahaya taufan dan banjir.

Gelombang haba mendadak itu menyerang Shanghai dan beberapa bandar di wilayah timur dan selatan sejak awal Julai lalu yang dijangka membakar China sehingga pertengahan Ogos ini.

Setakat ini, kawasan ditimur Fenghua dicatatkan paling panas dengan suhu 42.7 darjah Celsius, Julai lalu.


Psss.. Bersyuukur dapat hidup di tanah melayu ini...









No comments:

Post a Comment

Member BSK