Jumlah Pengunjung

Monday 4 May 2015

KHAIRY JAMALUDDIN BERJAYA KELUARKAN PEMUDA PKR DARI PARTI !!!



Tinggal tiga hari lagi untuk parti-parti berkempen untuk menghadapi pilihanraya kecil Permatang Pauh. Sememangnya sebelum ini parlimen permatang pauh merupakan kubu kuat PKR, namun semenjak wan azizah diumumkan sebagai calon PRK Permatang Pauh, telah mula timbul tidak puas hati dikalangan ahli parti dari parti PAS dan ahli PKR sendiri. 

Tersentak dengan itu, penduduk-penduduk permatang pauh juga mula menunjukkan reaksi yang telah membuatkan calon PKR (wan azizah) mula menjadi sedikit resah. Kedatangan Ketua Pemuda UMNO (Khairy Jamaluddin) semalam di Permatang Pauh telah berjaya memikat ramai anak muda untuk keluar dari parti PKR dan dengan berbesar hatinya mereka menyertai UMNO.

Luahan hati mereka kepada Khairy Jamaluddin, "kami sudah bosan dengan janji-janji PKR sebelum ini bila setiap kali munculnya pilihan raya, namun bila berakhirnya pilihan raya, batang hidung mereka pun mula kami tidak nampak. Kami anak muda disini dibiarkan sahaja tanpa ada sebarang bantuan untuk pembangunan belia dan anak muda"

Kini, telah tiba masanya anak muda menilai yang mana intan dan yang mana kaca. Semalam juga, seramai 53 orang yang terdiri dari pemuda-pemuda PKR telah sebulat suara keluar dari PKR dan menyertai UMNO. Ternyata, kedatangan Khary Jamaluddin ke permatang pauh semalam telah memberi satu tamparan hebat buat calon PKR (wan azizah) yang sebelum ini berkeyakinan penuh riak dan yakin bahawasanya dia tetap akan dapat mempertahankan kerusi permatang pauh. 







Kemasukan ahli-ahli PKR Cabang Semilang, Seberang Jaya adalah satu kemenangan kecil dalam Pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh. Penyertaan seramai 53 orang ahli-ahli PKR tersebut dalam UMNO menjadi satu semangat baru kepada jentera BN di Permatang Pauh khususnya jentera Pemuda UMNO. Borang keahlian UMNO tersebut telah diserahkan kepada Ketua Pemuda UMNO merangkap Ketua Pemuda BN YB Khairy Jamaluddin, di sini, petang semasa lawatan beliau di Permatang Pauh.

Kegagalan kepimpinan PKR menunaikan janji kepada mereka sebelum ini sebaik sahaja selesai Pilihan Raya Umum Ke-13 lepas menyebabkan mereka tidak yakin lagi dengan perjuangan parti untuk membela nasib rakyat. Hasrat mereka untuk keluar daripada PKR telah lama dipendamkan, tetapi meraka telah dinasihatkan tidak berbuat demikian kerana pemimpin PKR berjanji akan menunaikan janji mereka, BACA SETERUSNYA... 


No comments:

Post a Comment

Member BSK