Jumlah Pengunjung

Wednesday, 27 February 2013

Nik Aziz Seksa Perempuan Tua Hingga Ke Akhir Hayatnya !!!



Cerita ni aku ambil dari Blog kawan aku dari kelantan, memang sedih bila aku baca cerita ni. Tiba-tiba pulak aku jadi marah kt Nik Aziz lagi, apa la yg dia buat sampai mcm ni sekali jadi kt negeri kelantan...

Kepada mana-mana parti yang memenangi PRU 13 di Kelantan ini, di harap agar tidak terlepas pandang dengan kebajikan orang-orang tua. Walaupun mereka ini tiada datang untuk meminta-minta merayu domba kepada pemimpin untuk dibela namun mereka adalah amanah Allah untuk dijaga . Doa mereka adalah mulia.



Kalau tak ada makan kena bagi makanan, kalau tak ada tempat berteduh kena bagi khemah walau tak ada rumah, kalau tak ada pakaian kena tutupkan walaupun dengan terpaksa memberi baju kita sendiri kerana hakikatnya setiap pemimpin adalah payung kepada rakyat.





Hakikatnya, peel rakyat Kelantan ini sangat degil orangnya. Mereka lebih rela makan nasi air garam dari menghulur tangan untuk meminta. Itu adalah prinsip jatidiri asli yang tiada tolok bandingnya perihal anak Kelantan.

Foto ini diambil, ketika ambo berderak di Pasaraya Pantai Timur Kota Bharu  dan pada pandangan ambolah, orang-orang tua yang menjaja sebegini harus dibela.  Mungkin kerajaan selepas ini membuat satu tempat teduhan yang di panggil lapangan penjaja tua di kawasan high traffic untuk mereka memperolehi rezeki samah seria tatkala meneruskan sisa hidup yang masih ada.

Rakyat Kota Bharu kini menunggu saat samada mengubah lanskap politik ataupun kekal dengan sedia ada bila saat hari memangkah tiba . Insyaallah.

Ambo straight to point... AMBO PAKOH BN.

Mitok-mitok Dato Fatmi buleh jaga untuk kita ubah selero.





No comments:

Post a comment

Member BSK