Jumlah Pengunjung

Sunday 17 February 2013

Undang-Undang Haram Jadah Mat Sabu !!!



PERLEMBAGAAN negara jelas menyatakan bahawa tidak ada siapa di kalangan rakyat negara ini berada di atas undang-undang, waima kerabat diraja sekalipun.  Ini pasti.

Tapi ada 2 perkembangan berkaitan membabitkan pemimpin parti pembangkang yang menunjukkan puak-puak kera ini berada di atas undang-undang, seakan tidak ada yang boleh menyentuh mereka.

Pertama, keengganan DAP menyerahkan laporan pemilihan CEC Disember lepas sehingga sekarang kepada Pendaftar Pertubuhan dan kedua tindakan pemimpin Pakatan menyelar Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar kerana menyaman Mat Sabu yang jelas memfitnahnya.

Rasanya penulis suka mulakan dengan yang kedua.

Dari segi undang-undang, Wan Ahmad mempunyai hak untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Mat Sabu yang memfitnahnya terlibat dengan ‘Projek I/C’ di Sabah bersama-sama dengan mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir.

Soal jawatan Wan Ahmad dalam SPR tu apa pulak kaitan sehingga dia tidak boleh menyaman Mat Sabu?  Ini logik mudah yang tak payah dipanjang-panjangkan pun.  Apatah lagi bila kera terbesar dalam pakatan pembangkang, Anwar Ibrahim sendiri dikenali sebagai Raja Saman Berpilih.

Agak-agak lawyer dia boleh pusing, dia saman, agak-agak lawyer dia tak boleh pusing, dia tak saman.  Video berzina dengan pelacur, sampai sekarang Anwar tak saman Datuk Eskay Abdullah, dan itu baru satu contoh.

Siapa di antara kera yang lain berani panggil Anwar samseng dan gesanya letak jawatan macam yang ditujukan kepada Wan Ahmad sekarang kerana menyaman Mat Sabu? Klik Sini  Oh ya, Mat Sabu pun ada saman orang lain jugak, apa Mat Sabu juga samseng?

Yang kita semua tahu, anggota SPR tidak boleh menyertai parti politik sahaja, peruntukan undang-undang dibawah Akta Pilihanraya  yang menyebut Wan Ahmad tidak boleh menyaman orang yang memfitnahnya?


(SUMBER)




No comments:

Post a Comment

Member BSK