Jumlah Pengunjung

Monday, 29 July 2013

PETUA DARI USTAZ KAZIM ELIAS UNTUK PENIAGA MAKANAN ISLAM !!!



Disini aku berikan petua dari cerita pengalaman Ustaz Kazim Elias untuk para peniaga yang beragama islam khususnya...


Salam alaik..ada seorang makcik datang mengadu perniagaan nasi lemaknya merosot selepas seorang pesaing membuka gerai nasi lemak sebelah gerainya.

Dia kata orang tak nampak kedainya..dulu boleh habis 4 tong nasi tp sekarang 1 tong pun susah habis..saya kata tak baik tuduh2 orang,rezeki masing2 ada..saya bg petua supaya membaca surah Ar Rad ayat 1 sampai 3, jadikan amalan harian dan sebelum buka perniagaan.

Beberapa bulan selepas itu dia datang lagi mengadu sekarang ni ada seorang lagi buka gerai nasi lemak menjadikan 3 buah gerai.Dia kata petua yg saya bg dulu mmg berkesan,perniagaannyakembali normal ttp sejak datang yg ketiga ni,kembali merosot,dia minta lg petua..

sy kata ambik kertas dan pen,tulis apa sy cakap...saya kata..masak nasi lemak dan lauk sedap2,itu lah petuanya..terkebil2 dia..akak masak sedap2 insyaallah orang datang selain layanan yg mesra..mmg perangai orang kita mcm tu ke,kalau seorang meniaga,maka nak juga meniaga tmpt yg sama,barang yg sama?kenapa tak pelbagaikan jenis jualan n perniagaan spy tempat perniagaan itu ada pelbagai jenis barangsn barulah ramai pengunjung..

SELAMAT MENCUBA...






No comments:

Post a comment

Member BSK