Jumlah Pengunjung

Thursday 24 January 2013

Mengapa PAS Biarkan LESBIAN & GAY Berleluasa di Malaysia !!!



"Dan (ingatlah kisah) Luth, ketika ia berkata kepada kaumnya: "Mengapa kamu mengerjakan perbuatan keji itu sedang kamu melihat(nya). Mengapa kamu mendatangi laki-laki untuk (memenuhi) nafsu(mu), bukan mendatangi wanita? Sebenarnya kamu adalah kaum yang tidak dapat mengetahui (akibat perbuatanmu)." (QS. an-Naml: 54-55)

Dunia sedang berubah, dan tiada siapa yang boleh menafikan tetapi saya tidak fikir sesiapa sahaja boleh meneka apa yang ia berubah menjadi, dan sama ada ia adalah untuk lebih baik atau lebih teruk lagi. Ada yang mengatakan, ia semakin lebih baik - dengan panggilan ini memekakkan telinga untuk kebebasan, kesaksamaan dan 'hak asasi manusia' didengar oleh negara-negara yang lebih dan lebih.

Walaupun sesetengah, meluahkan kebimbangan dan keraguan mereka terhadap ancaman bahawa hak kebebasan, kesaksamaan dan manusia boleh jawatan, kepercayaan agama, nilai budaya serta menurut manusia dan keluarga.

Sesetengah, bagaimanapun, hanya memutuskan untuk tidak berfikir pada semua, tetapi menerima apa-apa yang datang dari 'suara dunia' atau lebih tepat lagi, Barat, yang mereka melihat sebagai lebih bertamadun, lebih berpengetahuan atau 'bijak' bangsa. Mereka percaya bahawa apa-apa yang datang dari sana mestilah baik dan perkara yang betul, walaupun ia menentang kepercayaan agama mereka.

Terdapat kuat jelas bahawa psikologi memainkan agak peranan dalam cara kita melihat perubahan di dunia hari ini. Islamofobia pemberontakan nampaknya telah mempengaruhi penghakiman beberapa. Dalam erti kata lain, 'fobia' mereka yang kini bertukar menjadi 'benci', telah menyebabkan sesetengah daripada kita untuk mempercayai bahawa apa-apa atau segala-galanya yang jampi 'Islam', telah menjadi mundur, salah dan bijak dan segala-galanya atau apa-apa sebaliknya, mesti betul atau lebih baik. Sehingga ke tahap bahawa ia mengaburi fakta beberapa ajaran dalam Islam juga diajar oleh agama lain.

Agama yang paling serupa dengan Islam mesti menjadi Kristian sebagai bahagian kedua-dua sejarah yang sama para nabi. Walaupun sama dalam sejarah dan beberapa ajaran, tetapi ia adalah seperti jauh kerana ia boleh berada di dalam terasnya, yang merupakan subjek Tuhan di mana Islam menyembah Allah SWT dan hanyalah Allah SWT, dan Isa adalah manusia yang hanya satu lagi Nabi, manakala Kristian mengambil Isa sebagai Tuhan atau anak Tuhan atau sebahagiannya Tuhan.

Walau bagaimanapun, apa jua persamaan bahawa kedua-dua agama mungkin telah kini samar-samar kerana Alkitab telah melalui pindaan dan banyak perubahan, di mana AlQuran tetap sama dan tidak berubah sejak hari ia telah dihantar. Walaupun Alkitab sekarang adalah sebuah buku yang memberitahu kisah-kisah Nabi Isa dan Kristian, AlQuran adalah pada dasarnya garis panduan dan maklumat kehidupan untuk masa depan, dari hari ia dihantar. Sebagai contoh, ia menceritakan secara terperinci keadaan bayi di dalam rahim dan fakta-fakta alam semesta walaupun sebelum manusia dapat memahami mereka keluar.

Persamaan yang menarik yang kekal ialah bahawa kedua-dua orang Islam dan Kristian suka menasihati antara satu sama lain yang jelas dalam rangkaian sosial - sekurang-kurangnya di Malaysia. Dan melalui ini, saya dapati bahawa manakala 'Muslim yang baik sentiasa menyeru untuk saudara-saudara mereka untuk kembali kepada asas, AlQuran dan Sunnah, tetapi' Kristian yang baik ', bagaimanapun, akan cara yang bertentangan dari Alkitab. Ramai orang Kristian seolah-olah memanggil untuk liberalisme atau pluralisme dan banyak daripada mereka secara terbuka menyokong LGBT manakala pada masa yang sama, mengutuk Islam atau Islam untuk mengutuk kumpulan.

Kemudian lagi, ini hanya mungkin kes untuk orang Kristian di Malaysia kerana, sejauh yang saya tahu, LGBT adalah bertentangan dengan kepercayaan, kitab suci, dan tradisi banyak kumpulan agama, bukan hanya Islam.

Gereja Katolik, Gereja Presbyterian, United Methodist Church, Southern Baptist Convention, Gereja Yesus Kristus Saints hari kedua, Persatuan Kebangsaan setiaKristian, dan American Baptist Gereja Amerika Syarikat semua menentang kepada ia dan sama-seks perkahwinan.

31 Julai, 2003: Kenyataan dari Jemaah untuk Doktrin Iman dan diluluskan oleh Paus John Paul II, menyatakan bahawa "perkahwinan telah ditubuhkan oleh Pencipta dengan sifat tersendiri, ciri-ciri penting dan tujuan ideologi tidak boleh memadam dari semangat manusia. kepastian bahawa perkahwinan wujud semata-mata di antara lelaki dan wanita ".

Oleh itu, saya mendapati ia pelik untuk Malaysia, terutamanya, Kristian di Malaysia untuk menyokong hak gay kerana ia bukan sahaja menentang budaya timur dan nilai, tetapi juga agama mereka. Ini rakyat Malaysia seolah-olah percaya bahawa ia adalah ini konservatif, mundur, bodoh Islam yang membezakan LGBT, dan sering mencemuh semua kenyataan yang dibuat oleh badan-badan Islam kepada subjek. Ia seolah-olah tidak pernah berlaku kepada mereka bahawa agama mereka menentang kumpulan juga.

Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa manakala Islam mengakui seseorang dengan keadaan dua jantina (khunsa) di mana seseorang boleh memilih untuk hidup sebagai salah sama ada seks yang kuat membuat personaliti / beliau, tetapi Islam, mahupun Kristian mengakui tarikan 'semulajadi atau keinginan ke arah sama jantina 'semata-mata kerana tidak ada perkara itu.

Gay dan lesbian tidak dilahirkan sebagai gay atau lesbian. Kesemua mereka hanya menjadi salah selepas 'cuba-out' sama ada secara sukarela atau secara paksa. Di negara Islam seperti Malaysia, ia adalah lebih mudah untuk membuktikan demikian, di mana semua gay yang telah 'ditangkap', mengakui bahawa mereka hanya menjadi gay selepas satu pengalaman sedikit tempat dalam remaja atau dewasa awal. Kebanyakan kes yang dilaporkan menyatakan pengalaman pertama sebagai, 'dipaksa atau dirogol oleh senior mereka di kolej'. Mereka yang tidak cukup kuat untuk mendapatkan lebih, akan menjadi orang-orang yang paling mungkin akhirnya hidup sebagai gay atau biseksual. Jadi, ia bukan suatu keadaan semula jadi, pada hakikatnya, ia adalah masalah psikologi dan tidak hairanlah, jabatan agama Islam yang berlaku telah 'sembuh' agak beberapa daripada mereka.

Lesbian adalah kurang berwibawa dalam hujah mereka menjadi 'dilahirkan-cara ini'. Kebanyakan mereka mengaku mempunyai pengalaman buruk dengan lelaki dan memilih untuk hanya berputus asa kepada mereka. Ini membuktikan bahawa ia tidak adalah tentang keinginan seksual semula jadi, tetapi hanya mengidamkan perhatian dan kasih sayang.

Transexuals atau di Malaysia, dipanggil Mak Nyah, Pondan adalah kes lelaki dengan hati dan fikiran seorang wanita. Mereka melihat diri mereka sebagai seorang wanita dan mati menjadi satu. Ini adalah kekeliruan psikologi yang mungkin telah disebabkan oleh pengalaman traumatik, pengaruh alam sekitar atau walaupun ketidakseimbangan hormon sejak dilahirkan - yang boleh dirawat dengan ubat hormon dan kaunseling yang betul. Walau bagaimanapun, sesetengah daripada mereka, yang ramai di antara mereka dan masyarakat mungkin tidak sedar, mungkin juga jatuh ke dalam kumpulan 'khunsa'. Dalam kes sedemikian, mereka harus mendapatkan jelas perubatan di mana mereka boleh mengamalkan hak mereka untuk memilih seks yang mereka selesa dengan, dan tiada siapa yang harus menafikan mereka hak ini.

Hakikatnya ialah, jika Islam mengutuk LGBT dianggap oleh ini kononnya berfikiran terbuka, rakyat Malaysia berpendidikan sebagai bodoh dan mundur, mereka juga harus mengakui bahawa orang Kristian juga, adalah bodoh dan mundur.

Dan begitu juga setengah Perancis juta yang berarak di jalan-jalan pada 14 Januari di lain siri demonstrasi anti-gay di negara ini dan membantah rang undang-undang perkahwinan sama-jantina. Vatican telah mengakui kejayaan demonstrasi dalam laman webnya.

Dan apa tentang Russia yang berarak di jalan pada 22 Januari atas sebab-sebab yang sama seperti Perancis? Atau kerajaan Rusia untuk mengharamkan apa yang dipanggil 'Gay Propaganda' yang termasuk menyebarkan maklumat, tidak kira berapa remeh-temeh kecil mengenai LGBT.

Adakah mereka sebagai bodoh dan mundur sebagai umat Islam di Malaysia juga?

Fakta mengenai LGBT hari ini: Terdapat 55 negara menentang LGBT, 93 menyokong, 27 enggan untuk mengundi dan 17 tidak hadir untuk mengundi. Walau bagaimanapun, seperti Sep. 12, 2012, hanya 11 daripada 194 negara membolehkan pasangan yang sama-seks untuk berkahwin: Belanda (2000), Belgium (2003), Kanada (2005), Sepanyol (2005), Afrika Selatan (2006) , Norway (2009), Sweden (2009), Argentina (2010), Iceland (2010), dan Portugal (2010).

Adakah semua 194 negara bodoh dan mundur juga?

Di Amerika sendiri, hanya 9 daripada 50 negeri sisi undang-undang perkahwinan gay. Adakah semua rakyat Amerika di 39 negeri yang bodoh dan mundur terlalu?

Ini adalah fakta yang saya percaya semua berpendidikan, berfikiran terbuka rakyat Malaysia akan bersetuju, tanpa mengira kepercayaan agama mereka, LGBT dan objektif perkahwinan gay akan membawa kepada kanak-kanak yang lebih yang dibangkitkan dalam isi rumah yang sama-seks yang tidak adalah persekitaran yang optimum untuk membesarkan anak-anak kerana anak-anak memerlukan kedua-dua ibu dan bapa. Gadis yang dibangkitkan selain daripada nenek moyang mereka dilaporkan pada risiko yang lebih tinggi untuk aktiviti awal seksual dan kehamilan remaja. Kanak-kanak tanpa ibu dilucutkan keselamatan emosi dan nasihat yang unik yang menyediakan ibu.

April 2001 kajian yang diterbitkan dalam Kajian Sosiologi Amerika mencadangkan bahawa kanak-kanak dengan ibu bapa lesbian atau gay lebih cenderung untuk melibatkan diri dalam tingkah laku homoseksual. Dalam buku 1997 Membesar dalam Keluarga Lesbian: Kesan ke atas Pembangunan Kanak-Kanak, Fiona tasker, PhD, dan Susan Golombok, PhD, diperhatikan bahawa 25% dewasa disampel muda yang dibangkitkan oleh ibu-ibu lesbian telah terlibat dalam hubungan homoerotic, berbanding 0% disampel dewasa muda yang dibangkitkan oleh ibu-ibu heteroseksual.

Dan bahawa saya tidak perlu untuk mengingatkan mana-mana bahawa HIV dan AIDS berasal daripada aktiviti homoseksual.

Allah SWT telah menciptakan dunia dengan kaedah-kaedah yang kita dipanggil 'sifat'. Bulan dan bumi bergerak di sekitar dalam masa yang tepat dan laluan, seperti aliran darah dan denyutan jantung kami mempunyai irama, masa dan kaedah-kaedah tertentu untuk memastikan fungsi yang sempurna. Ini adalah sifat. Bumi harus dipindahkan hanya beberapa mm., Ia akan menjadi kiamat. Alam juga melihat bahawa segala-galanya dicipta secara berpasangan seperti lelaki dan wanita yang dicipta untuk satu sama lain, memberkati mereka dengan kasih sayang dan anak-anak, dan oleh itu hidup dalam keadaan aman.

"Dan sesungguhnya mereka telah membujuknya (agar menyerahkan) tamunya (kepada mereka), lalu kami butakan mata mereka, maka rasakanlah azab-Ku dan ancaman-ancaman-Ku. Dan sesungguhnya pada esok harinya mereka ditimpa azab yang kekal." (QS. al-Qamar: 37-38)


"Maka tatkala datang azab Kami, Kami jadikan negeri kaum Luth itu yang di atas ke bawah (Kami balikkan), dan Kami hujani mereka dengan batu dari tanah yang terbakar dengan bertubi-tubi, yang diberi tanda oleh Tuhanmu, dan seksaan itu tiadalah jauh dari orang- orang yang lalim. " (QS. Hud: 82-83)

Allah SWT kemudian berjanji bahawa, sekiranya sifat mencabar, perkara akan hancur. Walaupun sifat ingkar adalah bodoh, mengutuk Islam untuk mengutuk LGBT, adalah munafik tulen.



No comments:

Post a Comment

Member BSK