Jumlah Pengunjung

Tuesday 9 April 2013

PANAS... ANWAR TABALKAN Muhammad Bakhtiar bin Wan Chik SEBAGAI ANJING JADIAN !!!




Aku mendapat berita yang agak bergerun dari Balik Pulau mengatakan bahawa DAP dibawah Ketua Menteri Paling Celaka menolak Calon Melayu yang pandai bermain kata-kata. Siapa lagi kalau bukan Yusmadi seorang Peguam hanya bercakap pandai tapi kerja tak berapa pandai. Yusmadi nie hanya pandai melobi Projek dari DAP akan tetapi Rakyat Balik Pulau dianggap macam sampah atau peminta sedekah baginya. Walau macam tue masih lagi ada BARUA yang inginkan DAP memerintah Pulau Pinang..

Pencalonan muka baru Muhammad Bakhtiar Wan Chik menggantikan Yusmadi Yusof di kerusi Parlimen Balik Pulau didakwa ekoran didesak oleh DAP negeri itu.

Siapa mamat nie yang bernama Muhammad Bakhtiar bin Wan Chik. Muhammad Bakhtiar Wan Chik adalah seorang Ahli Majlis MPPP dari PKR. Beliau adalah Pengurus Sumber Manusia di Linear Semiconductor Sdn Bhd sebuah kilang di Bayan Baru. Beliau juga merupakan aktivis JIM (Pertubuhan Jamaah Islahdan) PKR sejak zaman era reformasi. 

Dakwaan Jeff Ooi yang mengatakan JIM adalah pertubuhan pelampau agama telah mengundang kemarahan umat Islam. Pertubuhan Jamaah Islah (JIM) dan JI dianggap sama oleh Jeff Oii.

Tapi bagi MKP percaturan DAP meletakkan Muhammad Bakhtiar Wan Chik adalah langkah yang kurang bijak kerana JIM pernah bertelagah Jeff Oii. Semuanya kerana Jeff Oii nie anti Islam dan pernah mengeluarkan kenyatan menghentam JIM.

DAP terpaksa mendesak Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menggugurkan Yusmadi dari terus mempertahankan kerusi tersebut jika mahu Pakatan Rakyat mengekalkan kemenangan di kerusi berkenaan.

DAP desak Anwar untuk terus lantik Bakhtiar dan gugurkan Yusmadi, soalnya mungkin kerana Bakhtiar adalah seorang ahli korporat yang lebih dikenali ramai dan boleh membantu parti dari segi sumber kewangan.

Malah bagi mengurangkan ketegangan Anwar memberitahu Yusmadi yang sebelum ini menjadi ahli parlimen di kerusi berkenaan akan beralih tugas di bahagian sekretariat parti itu.


No comments:

Post a Comment

Member BSK