Jumlah Pengunjung

Sunday 30 June 2013

TERGAMAK PAS BIARKAN ISLAM TERUS DI HINA SEKARANG !!!




SURAT TERBUKA MOHON PRESIDEN PAS MENJAWAB ISU RANG UNDANG UNDANG MEMBENARKAN MANA MANA PASANGAN MASUK ISLAM MEMBAWA ANAK MEREKA MASUK ISLAM SEKALI

BICARA UNDANG UNDANG BERSAMA PLA/// 30-6-2013


MANA ULAMAK PAS ? DI KALA PEMIMPIN BESAR DAP MENENTANG RANG UNDANG UNDANG MENJAGA AQIDAH UMMAT ISLAM DENGAN MEMBERI HAK BAPA ATAU EMAK YANG SUDAH MASUK ISLAM UNTUK MEMBAWA ANAK MASUK ISLAM SEKALI

Sebelum ini, Mohamad Razali telah mendedahkan Agenda Kristianisasi DAP. Dalam perbicaraan di mahkamah, Teresa Kok, mengakui enggan mengiktiraf agama Persekutuan ialah Islam. Sebelum daripada itu, Ketua Perhubungan Ahli Parlimen DAP, dalam satu smeinar di KLSCAH, mendesak dan mengugut PAS agar menerima sosialisma, liberalisma dan pluralisma untuk terus kekal dalam Pakatan Sosialis-Liberal-Plural.

Bukan KitSiang tak tahu undang-undang sebab beliau ialah seorang yang berlatarbelakangkan akademik dan lulusan jurusan undang-undang. Beliau sengaja membuka ruang dan pintu dalam kaedah 'EXPOSURE TO THE ELEMENTS' agar puak Melayu sosialis-liberal-plural akan mempertahankan pula pendapat beliau.

Tengok alasan yang diberikan oleh KitSiang, 
Konversi kanak-kanak bawah umur minoriti;
Selaras dengan Perlembagaan;
Institusi Kekeluargaan;
Kebebasan Beragama;
Keharmonian Nasional.

Perlembagaan sendiri memberikuasa kepada Kerajaan Persekutuan, melalui dan di atas kausa-kuasa Yang DiPertuan Agong selaku Ketua Utama Negara, mengubal dan membuat apa-apa undang-undang bagi memelihara dna melindungi orang Islam terhadap perkembangan agama lain. 

Banyak lagi hujah-hujah dari segi moral dan perundangan yang mantap untuk membantah hujah dan justifikasi yang diberikan oleh apek tua itu. Tapi dek terlalu banyak, secara umum, hujah apek tu boleh dipatahkan dengan hujah-hujah dan rasionalisasi berikut:-
Agama Persekutuan ialah Islam. 

Perlembagaan mengutamakan pemeliharaan dan perindungan kepada agama Islam. Tapi Kebebasan Beragama tertakluk kepada sebarang perundangan yang memelihara kesucian agama Islam yang perundangan sedemikian dibenarkan oleh Perlembagaan sendiri. 

Kalau kanak-kanak itu sendiri hendak memeluk agama Islam, apakah hak ahli politik seperti apek Kit Siang hendak halang?
Tak berlaku sebarang gugatan kepada institusi kekeluargaan bilamana tiada campurtangan dan hasutan daripada ahli politik seperti KitSiang.

Keharmonian Nasional tak pernah terganggu dan tergugat kerana perundangan tetapi disebabkan oleh gerak kerja hasutan ahli politik seperti Kit Siang. 


Ini kerana, kuasa-kuasa berkenaan pemutusan hak perlindungan agama Islam dan penganut agama Islam terletak kepada Kerajaan Persekutuan, yakni Yang Di Pertuan Agung selaku Ketua Utama Negara. Penafsiran semua perkara dalam Perlembagaan adalah terletak kepada Perlembagaan sendiri kecuali dimana dipertuntukan selain daripada itu. 

KitSiang sengaja enggan mematuhi dan mencabar serta campurtangan dalam kausa-kuasa yang bukan miliknya di bawah Perlembagaan. Inilah bahayanya apabila menyokong DAP -PKR semata-mata kerana benci kepada UMNO/BN akibat segelintir perbuatan pemimpin yang dikatakan bermoral buruk.Tapi bila dibandingkan dengan keburukan moral pemimpin DAP PKR; ternyata pemimpin UMNO/BN adalah yang terbaik dari pemimpin DAP-PKR yang lebih buruk moral dan lebih merbahaya kepada Perlembagaan dan rakyat Malaysia.



No comments:

Post a Comment

Member BSK