Jumlah Pengunjung

Wednesday 30 October 2013

ANWAR NAFIKAN HAK BANGSA MELAYU DI MALAYSIA !!!



Heran kan. Apa pasal pulak Si Ketua Penipu tu nak marah sangat tak tentu arah bila ada orang Melayu yang dapat keuntungan lebih daripada orang lain?
Dalam sesi perbahas semalam, Si Ketua Penipu tu membangkitkan isu berkaitan dengan harga gula dan mendakwa syarikat milik orang Melayu mendapat keuntungan lebih.
Syarikat yang dimaksudkan ialah Central Sugar yang dimiliki oleh Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary dan Malaysian Sugar Manufacturing milik Felda Global Venture.
Si Ketua Penipu tu mendakwa pasaran gula tempatan telah dimonopolikan oleh kedua - dua syarikat tersebut yang terang, jelas dan nyata milik orang Melayu.
Yang kita herannya, kenapa sebelum ini Si Ketua Penipu tu tak pernah lansung nak membangkitkan isu tersebut sewaktu Robert Kuok jadi Raja Gula?
Kenapa pada ketika dia menjadi Menteri Kewangan, dia tak halang Robert Kuok mengutip keuntungan sehingga mampu menjadi jutawan pada hari ini?
Sebelum ini, Robert Kuok yang turut digelarkan sebagai Raja Gula memugut kekayaan hasil dari pemasaran gula tempatan dan turut disenaraikan dalam majalah Forbes.
Tapi bila orang Melayu seperti Tan Sri Syed Al-Bukhary ambik alih, tiba - tiba puak - puak Pakatan Haramjadah ni serang dia bertalu - talu.
Macam - macam dakwaan dan tuduhan yang dibuat terhadap Tan Sri. Kenapa keadaannya menjadi sedemikian rupa? Tak boleh ke kalau orang Melayu jadi kaya?
Hakikatnya, jika Tan Sri memiliki harta berjuta - juta malah berbillion - billion sekali pun, hasilnya tetap dapat dirasai oleh mereka yang memerlukan.
Tan Sri ada yayasan bakti dia sendiri. Tan Sri sering kali tampil membantu mereka yang memerlukan. Dan yang paling penting, Tan Sri membantu orang Melayu tu sendiri.
Begitu jugak dengan Felda Global Venture. Hasil keuntungan FGV tetap akan diagihkan kepada seluruh Peneroka - Peneroka Felda yang terdiri dari kalangan orang Melayu.
Pun masih ada jugak orang yang nak mempertikaikannya? Pun masih lagi Si Ketua Penipu tu tak puas hati bila orang Melayu bantu orang Melayu sendiri?
Persoalannya, adakah selama hari ini, sewaktu Si Ketua Penipu tu jadi Menteri Kewangan, Robert Kuok pernah buat benda yang sama? Ada tak dia membantu orang Melayu?
Kalau setakat nak bangkitkan isu hanya semata - mata nak menjaga kepentingan puak - puak DAPigs tu je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!! Tak mendatangkan faedah lansung Anwar oi!!!

SUMBER

1 comment:

  1. Ini lah nama nya 'mengabihkan bogheh' kata oghang noghoghi.

    Kata P. Ramlee pula - hidup menyusahkan orang...

    Pak KadirJasin pula - walhasil balik asal ( yang ni kena tuju pada si polan tu.. bukan kepada kerajaan, ok )

    ReplyDelete

Member BSK