Jumlah Pengunjung

Friday 18 October 2013

HARON DIN BERI PETUNJUK BAHAWA NIK AZIZ SUDAH SESAT !!!



Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din sekali lagi menegaskan yang kalimah Allah hanya boleh digunakan jika merujuk kepada Tuhan Yang Esa bukannya Tuhan bersifat Trinity sebagaimana yang dipercayai oleh orang Kristian.

''Atas itu juga saya mengajak umat Islam sekalian marilah bersama-sama bersyukur kepada Allah kerana sampai sekarang kalimah Allah setelah diperjuangkan sehingga ke peringkat Mahkamah Rayuan dikekalkan hanya untuk Islam.


''Dengan kata lain, kalimah suci ini hanya eksklusif untuk orang Islam sahaja sementara permohonan daripada agama lain, mahkamah tidak membenarkannya,"


''Masih ada satu lagi tempat medan perjuangan yang namanya Mahkamah Persekutuan. Mungkin arahan tidak terduga akan berlaku nanti atau mungkin juga Malaysia bukannya medan untuk pertarungan mempertahankan kalimah Allah.


''Sebaliknya hingga ke peringkat Mahkamah Antarabangsa. Mungkin akan sampai ke sana. Apa pun sebagai umat yang faham tentang Islam itu sebagai agama tauhid wajib mempertahankan kalimah suci ini,"


Demikian ditegaskan oleh beliau dari Mekah ketika dihubungi oleh Utusan. Walaupun sibuk dengan ibadah Haji, beliau masih mahu mengulas panjang lebar supaya mesejnya jelas.

Berbeza dengan pemimpin Pas yang sorang ni, dalam keadaan yang paling penting untuk menunjukkan ketegasan Pas dalam memperjuangkan Islam, Datuk Mustafa Ali semasa bercakap bagi pihak Pas dalam mengeluarkan pendirian bersama PR dalam isu Kalimah Allah hanya mampu berkata -

“Cuba tengok kenyataan kami sebelum ini, saya tidak ingat setiap perkataan,” Mkini.

Adeeeeh ..... Itu bukan dalam situasi spontan ! Bukannya wartawan pergi sergah dia ketika dia sedang memilih warna spender kegemaran di shopping centre ! Tapi Mustafa bercakap dalam satu Sidang Akhbar Khas PR bagi menyatakan satu pendirian bersama mengenai isu Kalimah Allah, dan beliau dipilih untuk mewakili parti Pas ...... dan Mustafa boleh jawap -

“Cuba tengok kenyataan kami sebelum ini, saya tidak ingat setiap perkataan,”

WOW ! Mustafa telah mengangkat tahap jawapan PlaySafe ke satu level yang baru !

Bandingkan kenyataan yang TERANG dan TEGAS dari Haron Din, tidak mungkin boleh disalahertikan.Tapi ketegasan yang sama tidak pernah dapat dipertontonkan oleh pemimpin2 Pas lain setiapkali pendirian mereka berdepan dengan konflik percanggahan dengan rakan Tahaluf mereka dalam Pakatan Rakyat.

Contohnya Ketua Penerangan Pas  Tuan Ibrahim pernah berkata -

Pas tetap menentang keras penggunaan kalimah ALLAH  dalam situasi yang menggambarkan ALLAH sebagai makhluk atau mempunyai anak, namun tidak menghalang orang bukan Islam menggunakan kalimah itu dalam penghayatan keagamaan mereka. ( KLiK )

Nik Aziz lagi kelas ....

“Nama ALLAH telah digunakan oleh syaitan dan iblis di dalam syurga lagi. Iblis jumpa Nabi Adam di syurga, dia kena guna nama ALLAH, ayah Nabi Muhammad nama Abdullah, dia peluk Islam, jadi apa susah kita? Cuma masalahnya, terjemah God dan Lord kepada ALLAH, itu tak betul,”

Dalam pada itu, Nik Abdul Aziz enggan mengulas lanjut menyarankan agar keputusan Majlis Syura Ulama sebelum ini dirujuk kembali bagi mendapat gambaran lebih jelas berhubung perkara itu (kalimah ALLAH) ( KLiK )

Jawapan yang paling ikhlas datangnya dari Presiden Pas Haji Hadi -

Ditanya sama ada pakatan pembangkang akan mempertahan penggunaan kalimah Allah dalam Bible seandainya memerintah negara, Abdul Hadi berkata "nanti kita memerintah dulu, tak memerintah lagi tak boleh sebut."

Alahai Pas .... Payah sungguh ya bab nak jaga hati rakan Tahaluf anda, kan ... Kalau berdepan dengan Umno, peeergh ... batu boleh jadi lembut bila kena sergah ! 
Tapi bila Dap jeling jer ...... semua jadi pondan. 
 
 

No comments:

Post a Comment

Member BSK