Jumlah Pengunjung

Saturday 26 October 2013

KELAKUAN PELIK MANGSA TEMBAKAN SEBELUM MENINGGAL DUNIA !!!



Bila membaca kisah2 pasal Pegawai Bank yang di tembak mati dalam satu insiden rompakkan bank yang di lakukan pengawal keselamatan di situ sendiri.. Hati tersentuh. Rasa - rasanya ramai yang turut bersedih walau kita tak pernah kenal dengan arwah sekalipun. Semua orang rasa ini satu pembunuhan kejam.. sebab dari video yang tersebar kita boleh tengok arwah tidak langsung melawan atau bertindak yang boleh membahayakan suspek.. Tanpa sebab di tembak tanpa perikemanusiaan.

Kalau kita yang tak pernah kenal arwah boleh tersentuh dengan kejadian ni.. apatah lagi ahli keluarga arwah. Mereka lebih merasai semua tu. Jadi untuk tak menambah luka di hati mereka.. hentikanlah penyebaran gambar ngeri arwah yang di tembak & video kejadian tu. Hormatilah mereka sebagai seorang manusia. Jangan hilang perikemanusiaan tu semata2 mengejar raking, rating & traffic di laman sosial. Dan ia salah di sisi undang2 jugak.

Bila baca kat sinar harian tadi, panggilan terakhir arwah kepada suaminya Ya Allah, rasa macam kita pula sedang di uji dengan kehilangan macam tu. Sejam sebelum arwah di tembak, dia ada hubungi suaminya untuk tanya samada masih sayang pada dia atau tak?? BACA SETERUSNYA...


No comments:

Post a Comment

Member BSK