Jumlah Pengunjung

Thursday 3 January 2013

NGEH KOO HAM..... GUA TUNGGU LU PUNYA SAMAN PADA GUA !!!

Isu Tanah: Ngeh Ambil Tindakan Undang-Undang

ngeh-koo-lg 









 Puii....  pukimak punya cina komunis...  Sory bahasa gua kasar sgt ptg ni sbab Ngeh kata nk saman sesiapa saja yg mengeluarkan cerita pasal tanah dia...  INI KAH KEBEBASAN BERSUARA YANG SI GAMPANG NI LAUNGKAN SELAMA NI ?  gua dengar cerita sesiapa saja blogger yg pernah bongkarkan cerita tanah kelantan tu dia nak saman...  lu ingat kita org apa...  tara telur ka ?  gua dan kawn2 gua berani kerana benar... Apa yg KERAJAAN BARISAN NASIONAL buat semuanya menyekat KEBEBASAN BERSUARA...  kena pada lu CINA BANGSAT lu kata tak boleh pulak...  Puuiii.....  kami akan bongkarkan setiap hari cerita ni di dalam blog...  biar semua RAKYAT MALAYSIA tahu apa LU BIKIN BELAKANG RAKYAT...  untuk buktikan apa yg gua tuliskan kt atas.. lu org cuba baca cerita di bawah...

Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Blogger Pisau.net, Eksekutif Yayasan Bina Upaya (YBU), Mohd Jeffrey Amin Abdul Hamid  dan Akhbar Berita Harian kerana memfitnahnya berhubung isu pemberian tanah seluas 10,526 ekar di Kelantan.
Ngeh berkata, beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terbabit menerusi peguamnya, Wong Kian Kheong.
Menurut beliau, pejabat peguamnya akan menghantar notis  saman kepada ketiga-tiga pihak terbabit hari ini dengan memberi mereka tempoh tujuh hari untuk memohon maaf berhubung isu itu atau menghadapi tindakan undang-undang.      
"Saya memberikan tempoh masa tujuh hari kepada mereka ini supaya memohon maaf kerana memfitnah saya berhubung isu itu,’’ katanya pada sidang media di Ibu Pejabat DAP negeri di Ipoh hari ini.
Menurut Ngeh, beliau juga akan mengambil tindakan yang sama  terhadap akhbar Utusan Malaysia dan TV3 selepas ini dan ini akan disusuli pihak-pihak lain yang turut menyiarkan laporan berhubung isu itu.
ADUN Setiawan itu berkata,  Pisau.net telah menggunakan nama samaran `Pisau Suka Hiris’ alam blognya bagi mengelak dari dikesan identinya .
"Saya mencabar blogger ini supaya tampil ke depan kerana laporan ini berunsur fitnah terhadap saya,’’ katanya,
Beliau mendakwa transaksi tanah yang membabitkannya dalam isu ini amat telus dan tidak salah dari segi undang-undang.


No comments:

Post a Comment

Member BSK