Jumlah Pengunjung

Monday 14 January 2013

SUSPEK BAKAR KENDERAAN JPJ DI TANGKAP !!!


Polis telah menahan tiga suspek bagi membantu siasatan kes sebuah pacuan empat roda (4WD) Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang dibakar orang awam di Jalan Ipoh-Lumut dekat Ayer Tawar semalam.
Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, suspek berkenaan ditahan secara berasingan pada semalam dan hari ini.
"Siasatan masih lagi diteruskan dan kita akan menahan beberapa suspek lagi," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.
Dalam kejadian kira-kira pukul 12.30 tengah hari semalam, sebuah kenderaan JPJ diterbalikkan sebelum dibakar ekoran didakwa menjadi punca kemalangan teruk membabitkan lapan buah kenderaan lain termasuk dua bas sekolah.
Bagaimanapun, tindakan pantas anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Sitiawan dan Seri Manjung berjaya mengawal keadaan sekali gus mengelakkan kenderaan jenis Toyota Fortuner itu musnah terbakar.
Beberapa saksi mendakwa kenderaan dinaiki tiga anggota penguat kuasa JPJ itu dalam perjalanan dari arah Sitiawan tetapi tiba-tiba menyeberangi pembahagi jalan untuk menahan sebuah lori membawa muatan kelapa sawit di laluan bertentangan.
Mereka mendakwa, tindakan tersebut menyebabkan kenderaan lain di belakang dan tepi lori terbabit termasuk sebuah Proton Waja, 4WD jenis Suzuki Jimmy dan Perodua Kancil serta sebuah motosikal tidak sempat membrek lalu merempuh antara satu sama lain.
Ekoran pelanggaran itu, Perodua Kancil serta Suzuki Jimmy remuk dan menyebabkan pemandu serta penumpangnya tersepit.
Selain itu, dua bas sekolah yang berada di hadapan lori tersebut turut terbabas, manakala sebuah Proton Wira tersepit dan merempuh sebuah lagi lori.
Kemalangan tersebut mengakibatkan empat orang mengalami kecederaan parah, manakala 25 lagi menerima rawatan pesakit luar di Hospital Manjung.




No comments:

Post a Comment

Member BSK