Jumlah Pengunjung

Thursday 9 May 2013

PANAS... DAP DAH MULA HALANG AZAN MASJID DI BATU PAHAT JOHOR ???



Salam, ini berita yang aku baru terima dari kawan aku yang berada di Batu Pahat Johor. Di khabarkan Parti DAP yang baru menang pada pilihanraya baru-baru ini di BANDAR PENGGARAM BATU PAHAT telah mula menyerang MASJID DATO BENTARA LUAR. Dikhabarkan DAP telah mula menghantar surat bantahan  azan kepada Pejabat Daerah Batu Pahat.

Apa-apa pon aku harap semua umat islam dapat bersabar kerana kawan aku yang berada di Batu Pahat sedang berusaha mendapatkan salinan surat bantahan yang telah DAP hantar kepada Pejabat Daerah Batu Pahat. 

Sekiranya berita ini benar-benar berlaku, aku mengharapkan apakah tindak balas dari pemimpin dan penyokong PAS. Adakah perbuatan DAP ini juga di restui oleh pimpinan PAS ? 

Apa-apa pon aku harap korang semua bersabar kerana berita ini belom sahih 100% lagi, aku hanya menunggu surat sebenar dari kawan aku di Batu Pahat. Mohon agar perkara ini tidak benar berlaku di malaysia...

Berita akan menyusul selepas ini...




10 comments:

  1. jangan buat ceritalah macai bodoh. islam ajar ko mcm tu ker. ko ajarlah balik cina2 tu..jgn memandai nak rosakkan masyarkat. mcm pandai sgt!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca la sampai habes brooo...
      kan ke kawan tu kata..
      BERITA NI BELUM 100% SAHIH..BERITA NI BELUM 100% SAHIH..BERITA NI BELUM 100% SAHIH..BERITA NI BELUM 100% SAHIH..
      Sebel betol ngan orang mcm ni..Kalau yg depa dok sebok bising and share kata roti,gas,myk naik sebab BN tu ko tak meroyan pulak?
      padahal langsung tak betol..
      wallawehhh...
      itu tak fitnah ke wei?
      ke kalau dr PR semua yg salah pun jadi betul??
      islam sgt ke kalau bahasa tu 'ELOOKKK' beno?
      duduk diam2..pk dalam2 naa...

      Delete
  2. Biz Hish...

    sape yg ko maksud kan macai tu... faham ke tidak admin ckp br dengar khabar... dia pun x ckp lg sumber tu sahih ke tidak... dia pun tunggu bukti.. apa ke teruk sgt perangai ko ni... AKU ANAK JATI BATU PAHAT.. ko igt org jawa batu pahat leh diam je ke klu benda nie berlaku.. igt SULTAN JOHOR leh biar je ke benda nie berlaku...Masjid di negeri JOHOR semua hasil dr kerajaan negeri johor dan SULTAN JOHOR.. ko org mne nk biadap sgt ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik lah bro sound je orang bodoh tu yang tak tahu asal usul dari mana. Kurang ajar sangat.tak paham bahasa melayu ke.

      Delete
    2. yeah! die tak baca abis lah tu agaknya kot.

      Delete
  3. selama aku hidup sampaila semalam.. aku seboleh2 nak elak isu racist..aku xpenah kutuk bangsa lain especially cina sbb kwn2 aku byk cina..tp makin lama makin terang kita pulak nak dhalau..dorg pertikaikan kuasa sultan & raja2 melayu.. ini aku dgr kwn2 yg aku jaga sgt perasaan dorg tu yg ckp ok..dorg anggap kita ni mcm kuman,yg bangunkan malaysia smua bangsa dorang..
    TOLONGLAH saudara2 islam,saudara melayu, bersatu..jgn jd bahan pihak tertentu..aku mintak kita jaga raja2 melayu.. mungkin dorang pun ada buat kesalahan, tapi tanpa raja & sultan, habis hak2 kita.. bangsa lain leh pijak2 kita.. n aku hope sgt BN buat sesuatu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar, saya juga terperanjat mendengar akan hal ini. Saya lahir, membesar hingga tamat persekolahan di Batu Pahat, Johor. Belum pernah seteruk ini keadaannya. Sedih saya mengenangkan ramai generasi muda Melayu tidak memahami senario sebenar yang melanda negara sekarang. MCA sendiri tidak berani berbuat begitu di Batu Pahat

      Delete
  4. ntah ye ntah kan tidak la citer ni...

    ReplyDelete
  5. Lain kali en admin, kalau setakat dengar khabar angin dan ianya hanya menimbulkan pertelagahan, apatah lagi ianya melibatkan antara 2 bangsa,

    mohon lebih berhati-hati dalam menyiarkan berita ini.

    Kalau dah betul cukup bukti, saudara publish di blog ini surat yang dimaksudkan dan kita akan kaji kesahihan, lalu kita ambik tindakan sewajarnya.

    Juga

    Jangan menulis hanya sekadar nak balas cerita harga gas naik. Itu dua isu berbeza.

    Saudara seorang yang bijak cuma kurang cermat.


    ReplyDelete
  6. Macam lu sorang je ade kawan kat batu pahat ek..
    dah sebulan dah citer nih? ape cer..
    adalah lebih baik berita yg belom sahih lu jgn keluarkan dulu..
    walaupon lu ade ckp benda ni belom sahih..
    lu dah menyebabkan org bercakaran kat dalam ni sbb dah tersalah maksud..
    kena pulak cerita nih palsu belaka? macam mane?
    kan ke payah nak minta maap la bagai...
    jd profesional utk perbetulkan kesilapan dgn menerima teguran..
    ikut rasional dan bukan emosional..

    ReplyDelete

Member BSK