Jumlah Pengunjung

Saturday 23 February 2013

Anwar Akan Bunuh KU LI !!!



Laman Portal Pro Pakatan Malaysian Insider telah membongkar satu pertemuan sulit telah diadakan dari kalangan pimpinan PAS & DAP bersama Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).

 Pertemuan yang diperakui sumber dari Pakatan Rakyat ini diadakan bagi mencalonkan Ku Li sebagai PM jika gabungan tersebut menang majoriti pada PRU13 kelak.

“Pakatan perlu ingat, mereka perlu konsisten dalam isu siapa bakal perdana menteri ini. Jangan nanti rakyat nampak kita Flip-Flop,” kata sumber berkenaan.

Lebih parah lagi, tekanan dan desakan Majlis Syura PAS didakwa bertegas menolak Anwar sebagai Pemimpin No. 1 Negara jika PAS bersama2 Pakatan menerajui Kerajaan Pusat

"Haram' bagi Anwar untuk meminta jawatan Perdana Menteri", tambahnya.

Ianya diputuskan setelah membuat kajian jangka panjang kepimpinan Anwar jika PAS berterusan bersama gabungan pimpinannya terutamanya dalam memperteguh prinsip Islam dan Syariah.

Pemimpin tertinggi PKR kemudian berkata Anwar tidak pernah meminta jawatan sebagai perdana menteri sebaliknya rakyat yang mengangkat beliau.

"Ini sudah dipersetujui oleh PAS dan DAP semenjak pilihan raya umum 1999,” jelasnya.



Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataan sebelum itu berkata PAS tidak teragak-agak untuk keluar daripada Pakatan Pembangkang sekiranya pengabungan itu tidak menguntungkan Melayu dan Islam.

Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat menyatakan sokongan konsisten terhadap Anwar sebagai calon Perdana Menteri, begitu juga dengan kepimpinan tertinggi DAP.

Namun langkah-langkah untuk menolak Anwar telah dinyatakan secara terbuka oleh akar umbi PAS sejak muktamar parti itu di Kelantan November tahun lalu.

Majlis Syura Ulama PAS sebelum ini dilaporkan dalam sebuah perbincangan tertutup melibatkan beberapa anggota majlis tersebut menolak Anwar sebagai calon Perdana Menteri pembangkang dan berkemungkinan melantik calon dari luar bagi menggalas jawatan tersebut.





Apapun keputusannya, nyata Pakatan tidak stabil dalam menyatakan konsisten dalam pentadbiran memakmurkan rakyat.

Kepimpinan penuh bercelaru. 

Jikalau benar sumber dari sebuah laman portal Pro Pembangkang ini, diharap Ku Li berpegang pada kenyataan terbarunya yang menyokong kepimpinan Najib.



No comments:

Post a Comment

Member BSK