Jumlah Pengunjung

Tuesday 26 February 2013

Murid Sekolah Hadi Awang Kepanasan Lagi !!!




Tidak pun sampai sebulan kebakaran lalu, kini Sekolah Haji Hadi di Rusila,  terbakar lagi kira-kira jam 5 petang ini (Isnin 25 Feb) setelah sebelum ini mengalami kebakaran 8 Februari lalu.
Sewajarnya memberi kesedaran kepada Haji Hadi dan pimpinan Pas supaya insaf jangan terlalu memperalatkan agama Islam untuk kepentingan politik diri dan parti Pas.
Bayangkanlah dalam keadaan hujan lebat di hari ini, kebakaran boleh berlaku di Sekolah Haji Hadi itu,,,,sesuatu pertunjuk  kepada yang benar-benar beriman, supaya menyedari akan peringatan Allah.
Pihak bomba telah berhempas-pulas memadamkan kebakaran tadi bagi mengelak dari terus merebak.
Kebakaran didapati berlaku pada bahagian dinding dan atap dalam keadaan hujan.
Sebelum ini Haji Hadi pernah mempertahankan kalimah Allah boleh digunakan oleh golongan Kristian, bertentangan sama sekali dengan keputusan para mufti, bahkan Majlis Syura Ulamak Pas juga tidak bersetuju dengan pendirian Haji Hadi itu.
Dalam kebakaran pertama, lambang salib tiba-tiba muncul pada tiang yang terbakar itu.
Sebelum ini Ibu Pejabat Pas di Jalan Raja Laut juga mengalami kebakaran.
Semua ini seharusnya membawa keinsafan dan direnungi oleh pemimpin dan pengikut Pas kerana setiap apa yang berlaku perlu dijadikan pengajaran dan untuk direnungi.
Bila atap stadium di Gong Badak yang sedang dibaiki jatuh baru-baru ini, macam-macam puak-juak Pas mengata, tetapi apa ulasan mereka pula bila Sekolah Hadi di Rusila terbakar buat kali kedua ini? Terbakar ketika dalam suasana hujan….




No comments:

Post a Comment

Member BSK