Followers

L!VE TV WARTA RAKYAT

PESAN RASULLULLAH S.A.W

PESAN RASULLULLAH S.A.W

Jumlah Pengunjung

Wednesday, 26 December 2012

ABBY ABADI KATA PENDAPATAN ARTIS MALAYSIA ADALAH HARAM !!!



Korang fikirlah sendiri apa yang dikatakan oleh Ostazah pujaan Pas ni didalam video dibawah beb.. Dia kata rezeki artis adalah Haram sebab tak ikut syariat Islam..

Gua tak tahulah kat mana Ebbi belajar keluarkan fatwa haram halal berkenaan dengan rezeki orang ni.. Mungkin dia belajar dari Ostad Bob gamaknya kot..

Apapun.., gua rasa sapalah kita nak menilai sama ada haram atau halal rezeki pencarian orang lain.. Tambah-tambah pulak kalau kita dulu pun pernah buat pekerjaan yang sama..

Ye lah.., sekarang ni mungkin Ebbi tu kononnya dah bertobat dari apa yang dia labelkan pekerjaan haram dulu.., tapi tak patut lah dia kutuk rakan-rakan artis dia yang lain..

Nak berdakwah pun kena ada jugak caranya beb.., bukan main kutuk ikut suka je..

Mentang-mentanglah Ebbi dah berimej islamik dan berkawan dengan ulamak politik, tapi itu bukan lesen untuk jadikan dia maksum dan semua orang lain yang tak sealiran dengan dia tu salah serta berdosa..

Gua pun tak tahu apa nak jadi pada Ebbi ni.. Dah makin kronik penyakit riak dan takabbur dia tu nampaknya..

Ni bukan takat kurang kasih sayang beb.., tapi dah makin kurang waras nampak gayanya ostazah Pas tu...

No comments:

Post a Comment

Lu orang minat cerita ni jugak tak ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...