Jumlah Pengunjung

Friday 21 December 2012

ASRI KATA PAS SETAN... PAS KATA ASRI SETAN...


 
 
 
PAS berdepan satu lagi malapetaka dalam menggoncang prinsip Islam parti berkenaan setelah Tokoh Agama yang sebelum ini dilihat menyebelahi Pakatan telah menggesa Presiden PAS Hadi Awang menarik semula Amanat yang pernah disampaikannya satu ketika dahulu.
 
"Hadi wajar membuat penarikan semula sebagai pencerahan kepada masyarakat. Amanat tersebut diungkapkan ketika zaman muda beliau (Hadi). Ketika itu angin kebangkitan Islam mempengaruhi segenap pemuda ditambah dengan ketegangan sistem Perlembagaan yang menjadi teras negara ini.”
 
 
 
 
 
 
Itu ulasan Bekas Mufti Perlis Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin. Beliau yang juga antara penulis jemputan Laman Portal Pro Pakatan Malaysiakini juga Hadi Awang wajar menarik semula Amanat tersebut ekoran perubahan besar prinsip dan hala tuju parti berkenaan termasuklah mengadakan kerjasama erat bersama DAP.
Ianya merupakan satu perubahan besar yang diputuskan PAS jika dibandingkan dengan Amanat Hadi Awang pada tahun 1981.
 
 
 
Mungkin PAS hari ini menyokong penuh gelaran yang pernah dilontarkan Ulama PKR Dr. Badrul Amin yang pernah menyifatkan tindak tanduk Dr. Asri sebagai 'Ulama' Bapak Setan' sebagaimana tertera pada video di atas.
Tapi bagaimana pula dengan pengikut2 tegar Dr. Asri dalam PKR dan PAS seperti Zuraida dan Saari Sungib? Adakah mereka juga bersama2 menyokong desakan Dr. Asri terhadap Presiden PAS ini?
 
 

1 comment:

  1. Pas memang bapak setan.. Ustad si badrul amin bpk penghulu setan pkr.. Kanaoi main bini org 3 pgi...

    ReplyDelete

Member BSK