Jumlah Pengunjung

Monday, 4 February 2013

Makin Teruk Husam Musa Pening Sekarang ni !!!



Hari ni dah setengah bulan dah Si Husam ni tak menjawab soalan yang diberikan berkaitan dengan dana kutipan derma untuk membina Lebuh Raya Kuala Krai - Kota Bharu.

Rasanya dah cukup jelas bahawa Si Husam tu memang tak mampu nak memperjelaskan perkara tersebut kepada rakyat secara terperinci.

Mungkin sebab itulah dia asyik nak lari dari tajuk. Asyik timbulkan isu yang bukan - bukan untuk mengelakkan diri dari menjawab soalan tersebut.

Sekarang pun, Si Husam ni dah semakin pening nak menjawab isu - isu baru yang dibangkitkan. Jadi, memang tak de harapan la nampaknya rakyat nak tau ke mana pergi duit derma diorang sebelum ni. Jangan lesap jugak sudah la!!!
TUMPAT - Lebih 2,000 penduduk daerah ini menyertai demonstrasi aman, Himpunan Selamatkan Bumi Kelantan yang dianjurkan oleh Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) di bulatan Pasir Pekan di sini hari ini. 
Himpunan yang diketuai Presiden MTRK, Azmi Ali itu diadakan bagi membantah salah guna kuasa dan penyelewengan Kerajaan Pas Kelantan dalam isu pengambilan tanah dan penjelasan oleh bekas-bekas pemilik tanah yang dirampas di Gua Musang, Kuala Krai, Jeli serta Pasir Pekan di sini. 
Dalam perhimpunan tersebut, tiga individu dari kawasan Hulu Kelantan yang mendakwa tanah mereka dirampas oleh kerajaan negeri turut menyampaikan ucapan. 
Mereka menyeru rakyat Kelantan ini supaya menolak Pas dalam pilihan raya umum nanti sekiranya mahu memastikan tanah di negeri ini tidak bertukar tangan kepada orang luar. 
Wakil penduduk dari Relai, Gua Musang, Mohd. Zaid Awang, 51, berkata, beliau bersama 120 penduduk meneroka tanah tersebut sejak tahun 1998 tetapi hilang begitu sahaja selepas ia diserahkan kepada sebuah syarikat untuk dibangunkan. 
"Saya tidak tahu sama ada tanah ini untuk dibangunkan sebagai Ladang Rakyat atau ladang komersial tetapi apa yang penting tanah ini diambil seolah-olah tidak ada had walaupun kami sudah menanam getah, kelapa sawit dan buah-buahan. 
"Kami hanya mengambil seorang enam ekar tanah sahaja kerana tidak ada duit untuk membayar premium, kami teroka tanah ini disebabkan 'ulama itu' kata sekali cangkul tanah di negeri ini ia akan menjadi hak kamu tetapi apa yang berlaku sebaliknya, ulama ini tidak tahu suka duka kami berkejar dengan gajah dan harimau, orang Kota Bharu dan seluruh negeri ini kena ambil perhatian kalau sayangkan negeri kita. 
"Dulu kerajaan negeri kata bekas askar boleh teroka tanah tetapi selepas tujuh tahun kami menanam getah dan tiga bulan menoreh, mereka datang tolak (tebang) semua tanaman kami, saya percaya semua ini berlaku selepas kerajaan negeri berkompromi dengan bangsa asing, golongan ini terlebih dahulu 'jolok' wakil rakyat dan tok lebai Pas sebelum ini berlaku," katanya ketika ditemui selepas himpunan tersebut.



No comments:

Post a comment

Member BSK