Jumlah Pengunjung

Tuesday 26 March 2013

MELAYU NI GADAI MARUAH IBU KANDUNG DEMI PERJUANGAN BERSAMA ANWAR !!! #rempuh243 #jomsokongbn






Kalau bab bodoh dan mahu mengambil hati pihak asing, Melayulah juaranya.
Kalau bab bangang tak mahu pihak asing berkecil hati, Melayu jugalah hebatnya.
Kalau bab bahlol memberikan tempat duduk kepada orang asing dan dia sendiri berdiri sampai lenguh kaki, Melayu jugalah johannya.
Kalau babbagi makan isi kepada orang asing dan dia sendiri pula hirup kuah kalau tidak pun telan air liur, Melayulah juga.

Melayu jugalah yang cukup pandai buat puisi dan mengutk bangsa sendiri mengalahkan sembilu sebab tak bersetuju banyak perkara.
Melayu jugalah yang pandai bersajak bersyair membaham bangsa sendiri semata-mata untuk menyenangkan hati kaum asing yang bersekongkol dengannya.
Melayu jugalah yang bukan main bercakap tentang hak sendiri apabila kerajaan bagi bantuan teapi bukan main mempertahankan liberalisme dan keterbukaan kononnya untk ambil hati orang asing yang jadi konconya.

Itu Melayu yang ditunjukkan oleh Samad Said.Melayu bangang yang jadi pk turut memusnahkan bangsa sendiri dan mengenepikan agama yang dianuti. Hampir-hampir ditimpa kubah masjid suatu ketika dahulu tidak membuatkan dia serik dan insaf. Bukunya yang tidak laku dijual dan royalti yanghanya bertahan semata-mata kerana title Sasterawan Negara yang diberikan kerajaan, tidak langsung membuatkan otaknya lebih baik dari otak itik.
Dan perhatikab pula "puisi" yang dibuat oleh anak Cina yang satu geng dan satu kepala dengan Samad Said... Tengok ratib dan zikirnya.


(SUMBER)

1 comment:

  1. salam.. minta tolong pautkan blog sy di sini..
    sya sudah pautkan blog anda di blog sy..
    http://rockmetalpower.blogspot.com/

    ReplyDelete

Member BSK