Jumlah Pengunjung

Thursday 15 August 2013

SI CINA GAMPANG NI BERCAKAP TENTANG SURAU ISLAM !!!



So , why UMNO is so extreme ? Antara ayat yang keluar dari Nga Kor Ming melalui akaun twitternya khusus tentang isu sebuah surau di jadikan sebagai tempat beribadat oleh penganut buddha di Johor baru-baru ini.

Apakah kita sedar ayat itu sebenarnya adalah satu lagi usaha untuk menghasut mereka-mereka yang bukan Islam supaya terus-terusan membenci orang Melayu dan Islam ?

Dalam masa yang sama ianya mensasarkan kepada usaha untuk memburukkan parti UMNO 

Jika merujuk kepada apa yang telah dan pernah berlaku sebelum ini isu melibatkan sentimen perkauman dan keagamaan cukup sensitif malah ianya semakin lama semakin rapuh. Aku amat bimbang dengan keadaan terkini apabila ada saja pemimpin di kalangan pembangkang khususnya DAPigs yang suka menjadikan isu-isu seperti ini sebagai bahan untuk mencari publisiti murahan.



Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara Malaysia , masyarakatnya berkongsi rumah ibadat malah dengan keupayaan kerajaan menyediakan rumah-rumah ibadat kepada setiap kaum sejak dari merdeka sebenarnya bukanlah isu utama.

Nga sebenarnya sengaja membangkitkan isu sedemikian dengan niat untuk mencari keuntungan politik semata-mata.

Rasanya puak-puak bangsat ni dah makin melampau kalau boleh pihak-pihak tertentu tolong ambil tindakan .. pihak-pihak tertentu ya...



No comments:

Post a Comment

Member BSK