Jumlah Pengunjung

Thursday 5 September 2013

NYAWA DATO SHUHAIMI BABA DALAM BAHAYA !!!



Tak sangka kontroversi yang menghimpit filem Tanda Putera ini sehingga ke tahap membahayakan pengarahnya, Shuhaimi Baba. Kadang-kadang rasa pelik juga dengan mentaliti rakyat negara kita. Kalau filem orang putih tak masuk akal dan tak ikut fakta pun disanjung tinggi, kalau filem sendiri dihina dan dicerca bermati-matian.


Hati mana yang tak takut apabila diugut bunuh hanya kerana sebuah filem. Diharap Datin Paduka Shuhaimi Baba tabah dengan dugaan ini. Kata Shuhaimi Baba:-
Ketika pengumuman tayangan filem ini dibatlkan tahun lalu, saya menerima ugutan bunuh. Individu terbabit juga mengancam mahu membakar pejabat saya sekiranya saya teruskan tayangan filem ini. Ada juga mahu campak saya ke neraka. Siapa yang tidak takut?
Saya hanya pembikin filem, kenapa beri reaksi melampau? Apabila semakin banyak ugutan sebegitu, saya jadi lali. Saya tidak membuat laporan poli kerana yakin orang sebegini hanya berani apabila kita tidak mengetahui identitinya. Kami bertawakal kerana yakin nawaitu kami ketika menghasilkan Tanda Putera.


Agaknya inilah sebab filem-filem tempatan tak boleh nak maju. Asyik-asyik cerita hantu, rempit dan gangster. Bila orang nak buat filem yang unik sedikit, habis dikecam sampai ugut bunuh. Nampak gayanya mentaliti rakyat kita perlu ditukar kalau mahukan filem yang lebih hebat. Apa kata anda?

BACA YANG INI PULAK:-







No comments:

Post a Comment

Member BSK