Jumlah Pengunjung

Friday 30 November 2012

Umno harus ada zuriat politik berkualiti jika mahu terus berkuasa !!!


Umno harus ada zuriat politik yang berkualiti untuk memastikan kelangsungan kuasa terutama dalam suasana politik semasa yang kian mencabar, kata seorang perwakilan pada Perhimpunan Agung Umno 2012.

Wakil Perak Khairul Azwan Harun berkata, zuriat berkualiti yang dimaksudkan itu harus memiliki ciri-ciri taat setia, mesra islah dan mensyukuri nikmat.

"Taat setia ini penting kerana jika kita lihat pihak di sebelah sana yang ditanam bukanlah perjuangan untuk mengangkat citra agama bangsa dan negara sebaliknya membentuk generasi yang patuh membuta tuli kepada pemimpin yang ingin merosakkan keamanan, kesejahteraan dan kemakmuran negara.

"Dalam konteks parti keramat ini, kita ingin melahirkan zuriat yang sentiasa meletakkan perjuangan serta matlamat parti mengatasi kepentingan lain dan pada sepanjang masa menggalas nama Umno di pundak mereka.

"Ini sekaligus melenyapkan sifat individualistik mensabotaj perjuangan," katanya ketika membahaskan usul ucapan dasar presiden pada Perhimpunan Agung Umno 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Beliau berkata Umno juga perlu menjadi peneraju kepada pembentukan generasi yang sentiasa meletakkan konsep syukur sebagai satu cara hidup.

Khairul Azwan, yang juga Ketua Pemuda Umno Perak berkata parti itu perlu efektif menyemai sifat mensyukuri nikmat di kalangan generasi muda di luar daripada lingkungan parti supaya mereka tidak diperdaya pihak yang sentiasa mencemburui jasa dan perjuangan Umno selama ini.

Menurut perwakilan dari bahagian Pasir Salak itu, nikmat perjuangan Umno dan BN sejak lebih lima dekad lalu tidak hanya berlegar di kalangan orang Umno, sebaliknya merentasi kaum, agama dan budaya.

"Alhamdulillah, kalangan orang Umno dan BN sentiasa mensyukuri nikmat ini, dan dengan sebab itu, ciri mensyukuri nikmat harus ditanamkan kepada setiap jiwa zuriat Umno yang akan kita lahirkan," katanya.

Beliau berkata Umno juga harus melahirkan generasi mesra islah (perubahan) yang sedia menerima perubahan, tetapi jauh lebih penting memiliki deria untuk menghidu dan memahami kehendak perubahan itu sendiri.

Katanya dengan ciri-ciri islah yang dimiliki, zuriat itu juga akan sentiasa bersedia untuk mencari pendekatan di luar kotak bagi memenuhi serta melonjakkan perubahan, contohnya program transformasi yang dibawa oleh kerajaan BN.

"Dengan zuriat Umno yang taat setia, sentiasa menerima perubahan atau islah serta mensyukuri nikmat, InsyaAllah kita akan terus istiqamah dalam perjuangan untuk memastikan Umno dan BN mencapai kejayaan pada pilihan raya yang akan datang," katanya.

No comments:

Post a Comment

Member BSK